Plaan sõita perega esimest korda Taisse (Phuket) ja hetkel vaatan lennufirmade kodulehelt, et väga suurt hinnavahet ei tule, va. ümberistumiste arv (AF on 1 ja QA 2). Ja kas tasuks jälgida ka kohale jõudmise kellaaega, eriti just lastega reisides?
Helsingi oleks üks alternatiiv, ent ka sinna tuleb sõita, pealegi veel täis talvevarustuses. Ka lendab TUI Helsingist Phuketisse vaid ühel päeval nädalas ja hind 100-150€ kallim Tallinnast minevate lendudega.Ise käisin just lapsega Taimaal ja minu jaoks on hea lennu kriteeriumid lapsega lennates järgmised: - võimalikult vähe ümberistumisi (max 1) ning ideaalne aeg ca 2-3h (lühemad ajad tekitavad närvikõdi ümberistumistel), aga mitte ka üle 4h;- esimene väljalend otse Tallinnast (pääseb minekul/tulekul paksude talveriiete vedamisest, külmetuse risk väiksem);- personaalne TV ekraan lennukis (see enamvähem standard tänapäeval);- kui valida kas lennud 1,5h - 9/10h (AF) või 1,5+6+6 (QA), siis pigem eelistan ühte pikemat lendu, kui läheb hästi, magab laps poole sellest maha;- istmevahed, siin on AF ja QA üsna võrdväärsed, AF 30-32 ja QA31-33, samas kui laius AF 18 ja QA 17;- lennuajad: ideaalne oleks lennata kas päris öösel või päris päeval. AF lennud Tallinnast lähevad sageli poole öö ajal (2:45), mis pole päris ideaalne;- teenindus lennukis on vähemalt minule teisejärguline, ühes lennukis pakutakse võib-olla tasuta vaid mahla ja teises ka napsu, ent lapsega lennates on see suht pisiasi. Päris ideaalset varianti leiab harva, aga neist kriteeriumitest lähtuvalt ma oma lapsega lendamise valikud tavaliselt teen. Kui lennata täiskasvanute seltskonnaga või üksi, siis kriteeriumid juba teised.
Oleneb suuresti kus sa eestimaal elad. Aeroflotiga lennates Tallinnast on Moskvas pikk 6h ümberistumise aeg. Oma viimaste aastate Phuketi lennud olen teinud Aeroflotiga, Riia lennujaamast, sest elan Tartus. Lendan nüüd samuti jaanuari lõpus. Moskvas ümberistumine vastavalt siis 1h15min ja 2h30min, seda minnes ja tulles.Phuketisse jõuab 19:15 ja tagasi Riiga jõuab 06:30 mis on minu jaoks ideaalne. Üleriided jätan autosse Riias. Perega sõidan kõigepealt lennujaama ukse ette, seal nad väljuvad, ise lähen ja pargin auto ära.Aerofloti vastu pole mul kõige vähimatki, tähtis on mulle see, et Moskva-Phuket on otse.MUUDETUD: Vaatasin järele, ei ole enam Tallinnast minnes seda 6h Moskvas ootamist. Nüüd on vastavalt 50min minnes ja 1:10 tulles ümberistumise aeg. Kui minnes on ok. siis tagasi enam ok. ei ole. Nimelt on Aeroflotil kombeks just tagasi tulles hilineda. Aga siis pannakse järgmisele lennule.
Inimesed, tulge mõistusele! Kui on valida Aeroflot või Qatar ja veel sama hinnaga, ei tohiks mingitki küsimust tekkida.
Mõistlik valik ongi vaadata parim sobiv ühendus, mitte lennuki logo. Olen Aasiasse lennanud nii Skytraxi edetabeli 7. firma Lufthansa kui esisajasse mittemahtuva UIAga ning kvaliteedis erilist vahet ei näinud, sama oli ka lapse arvamus. Ning mis Aerofloti puutub, siis Skytraxi rankingus on ta 23. kohal ehk parem kui nt Finnair või British Airways: https://www.worldairlineawards.com/worlds-top-100-airlines-2018/. Veelkord, lastega reisides on prioriteet ühenduse mugavus, mitte firma nimi.
Nõus, et mugavus on oluline ja valikukriteeriume on väga palju, muuhulgas püsikliendiprogrammid jms. Aga arendaks teemat veel ka turvalisuse vaatenurga alt, nimelt firma nö. nimi loeb siiski väga palju. Olles tehnilise poole pealt mõningate asjadega kursis, siis paraku UIA pardale ma ei roniks. Aerofloti tehnilisel poolel pole ehk väga vigagi, ent Finnair ja Qatariga neid samasse patta panna ei saa, samuti mitte Lufthansaga. British ehk veidi nõrgem.
Me ilmselt võrdleme siin turistiklassi toodet, siis selge on see, et QR toode, toitlustus, koolitus ja teenindajate teenidusvalmidus on hoopis teisest puust kui SU. Lisaks tuleb arvestada üleöö IRROPSide puhul Moskvas seda, et ilma viisata pole suurt lootust riiki sisse ja hotelli pääseda. Qatari suhteline nõrk külg on küll ka just maapealne teenindus, ent siiski ei ole see võrreldav Aerofloti üldise taseme ja potentsiaalsete piirangute/probleemidega.
Aeroflotil lühemad ootamisajad. 3 lennukit päevas lendab Tallinna ja Moskva vahet. Lisaks veel ainult 1 lennukivahetus.Ise olen mõlemaga lennanud. Kui Qatari lend Tallinnast algaks, siis valiks vist selle, sama hinna puhul muidugi.
Olin isegi sama dilemma ees mõned nädalad tagasi ja valisin pikema lennu Qatariga. Põhjuseks peamiselt see, et Aeroflot pani Moskva-Phuket ja tagasi otsa lendama oma sõsarfirma Rossya ja nende fleet tundub vähe vana olevat, mis Phuketi otsa opereerib. Täna veel peaks muidu saama Qatariga hea hinnaga pileteid (vähemalt mingi selline reklaammail tuli paar päeva tagasi).Kas muidu Venemaa lennundus on Lääne sanktsioonide alt väljas e Airbus ja Boeing ikka tarnivad oma varuosi/lennukeid sinna?
No vaevalt Aeroflot remondib Boengeid enda toodetud koostisosadest. Need sanktsioonid pigem segavad rohkem tava kodanikke. Suured ettevõtted sellest end häirida ei lase. Algus aegadel imporditi ka Valgevenest krevette Venemaale.... Küll äärmisel juhul saadavad sealt lennukitele varuosi.Aga mis puutub lennufirma valikut, siis olin sama dilemma ees. Aeroflotil olid lühemad lennuajad, sinna minnes 17h ja tagasi tulles 18h. Hinnad 1070.- kahele edasi-tagasi. Lennuaeg 21 veebruar.Otsustasime Aerofloti kasuks.Kuid hiljem teatati, et sinna lend asendatakse Rossya-ga. Pakuti raha tagastust kogu segmendi eest. Kuid hindasi kontrollides enam sellist hinda enam saada ei olnud. Ikkagi nõustusin muudatusega. Samas hetkel Bangkoki suunal lendavad ka Rossya lennukid mis tulid üle Emirates-elt, mis on 12a vanad. Ehk ajab ühe suuna ära.
kolm asja:esiteks, mis sul Aeroflotiga garanteerib, et talveriideid vaja pole? Ega Moskvas ei ole välistatud bussitransfeer ja õues passimine -20 juures.Teiseks: Aeroflotiga lendamine on minu jaoks veidi nagu natsirezhiimi aktsepteerimine, sa lendad Eestil suhtes vaenuliku riigi firmaga, toetad neid rahaliselt ja kui neil peaks mingigi huvi olema sinu isiku vastu, on neil võimalik sulle kõvasti probleeme korraldada. Teadmiseks teile, et näiteks kapo ei soovita paljudel Eesti avaliku teenistuste töötajatel üldse Venemaa kaudu lennata.Kolmandaks: kui sul just häid mürasummutavaid klappe pole, siis ma eelistaks lakkamatust valjust venekeelsest mölast oma elus pääseda veidi pikema lennu najal. Sheremetjevos pead ikka seda taluma samas.
Lennanud ka mõlemaga , Moskvas 6 tundi istuda oli ikka väga nüri. Doha on mõnusam koht :) ... ja kui nüüd lubatud Qatar hakkaks Tallinast lendama siis oleks puhas kuld Üldiselt eelistame võimalusel Finnairi siiskiAga hind ja pauside / lennuajad panevad asja paika.
@snoop. Ai nüüd sa hakkad "miinuseid" saama :). Avaldasin ka mingi aeg sarnaseid vaateid Aerofloti suhtes aga tundub, et inimesed valmis säästu nimel kannatama kehva teenindust ja toetama režiimi, kes jätkuvalt armastab teisi maid okupeerida.
Absurdsemat põhjendust annab otsida! Parem siis toetada inimeste tükeldamist, lennates Lähis-Ida lennukitega?
Kataar ja Saudi-Araabia, mida mdt ehk mõtles "inimeste tükeldajate" all, on omavahel juba mõnda aega korralikult nugade peal.Ei maksaks kõiki riike ühte "Lähis-Ida" patta ikkagi panna, see on sama hea kui keegi ütleks, et "Eesti, see on üks Venemaa kõik".Mitte, et Kataaris inimõigustega kõik korras oleks, aga see ei ole siiski kurjusekuningriik nagu Saudi-Araabia.