Tere!
Küsin just eelkõige nõu, mis te sarnases olukorras teeksite? Mul on ostetud eelmisel aasta septembris Tallinn-Stockholm-New York ja tagasi. Kuna tagasituleku aeg ei olnud nii oluline ja iga sent arvel, vaatasin et oleks võimalikult vähe lennjaamas passimist. SAS-il oli Tripstas pakkumime, kus Stock-Tal oli tunni aja pärast, kuna meil nagunii käsipagas ainult ja mõlemad terminal 5, siis sobis. Täna avastasin ise, et SAS on muutnud Stock-Tal lennuaja nii, et peame nüüd 6h30min Stocki lennujaamas passima. Helistasin klienditeenindusse, sealt öeldi, et kell 13.45 ongi see päev esimene lend Stockist Tallinna, milles kohe kahtlesin ja siis pandi ootele. Aga öeldi ikkagi lõpuks, et pole võimalik midagi teha. Ja öeldi veel, et teada nad ei andnud, sest neil ei olnud kontakte. Ma kusjuures olen Eurobonuse liige ja mul on unikaalne nimi ka veel. Soovitati Flysas lehel complaint teha, aga seda saab teha pärast lendu alles. 6h30min on ikka päris arvestatav aeg niisama passida ja piletit ostes just püüdsin sellist asja vältida. Mis teie nõuanded on, mida oleks võimalik veel teha?
2 aastat tagasi ostsime läbi tripsta lennupiletid, kuna ostsime piletid varakult, siis selle aja jooksul toimus 3 korda aja muudatused. Iga kord võeti ise ühendust ja pakuti kohe ka lahenduseks mitu varianti. Üks lend isegi muudeti täitsa ära, sest enam ei tahtnud kuupäeva muuta.
Aga vaata üle SASi kodulehelt kas neil on varem lende või mitte. Kui on, siis küsige sinna lennule. Kui ei ole, siis küsige, et ehk saate selle pika layoveri nende lennujaama Lounge-s veeta. Vaevalt nad kellegi teise (nt Nordica) lennule teile pileti ostavad.
Ostes pileti reisibüroost reisikonsultandilt on reisikonsultandi kohus sisestada broneeringusse reisija telefoninumber või/ja e-posti aadress, et eriti viimase hetke lennugraafikute muudatuste olukorras on lennufirmal võimalus reisijaga ühendust võta. Andmete puudumisel vastutab reisikonsultant lõpuni kliendi informeerimise eest. Eeldaks siis kui tripsta võimaldas kontaktandmete sisetamist broneeringusse ja seda ei kasutatud siis ongi ainus viis muudatustest teada saada broneeringut ise kontrollides. Kõik graafiku muutused, mis toimuvad rohkem kui 14 päeva enne lendu on plaanilised ja sellises olukorras eeskirjade järgi tuleb kas leppida uue graafikuga, lennata kuupäeval millal algne ühendus on olemas või saada raha tagasi - enamaks vedajal pole kohustust ning kui lennufirma otsustab teisiti käituda on see puhas vastutulek.
Kirjutasin Tripstale ka, ehk pakuvad nemad mingit lahendust. Mind siiani ei ole teavitatud üldse ametlikult reisi muudatusest, tänasest täpselt 14 päeva reisi alguseni.
Selle 14 päeva reegli juures, mis suurendab lennufirma kohustust alternatiive pakkuda loetakse mõistagi mitte reisialgust vaid konkreetset lendu. Siiski soovitan bronni vaadata ka SASi lehelt ja kui on aru saada, et kontaktinfo on sinna üle tulnud siis on see hämmastav, et keegi kontakteerinud pole.
Ei saa hästi aru, mis lahendust oodatakse, kui see ongi sellel kuupäeval esimene võimalik lend? Et pannakse eralennukile? :) 1h versus 6,5h ei tundu väga suur katastroof olema ka iseenesest, kuigi ebamugavust kindlasti lisab.
Mia, minu jaoks tõesti ei ole normaalne, et sellisest muudatusest ei teavitata klienti. On ka varem mul aegu muudetud lendudel teiste firmade poolt, on alati kohe teada antud, ka läbi portaalide ostetud reisidele. Isegi 5 minutilisest muudatusest anti hiljuti nii kõne kui e-mailiga teada British Airways poolt.
milleks see hala foorumis, kui isegi ei suuda õelda, mis päeval see lend peaks toimuma ja ise vaadata, kas on varasemaid lende? Mehisk, vaatasin oma bronni ja SAS ei näita kodulehel andmeid kui oled vahendaja lehel ostnud.
Küll osad on siin kohe kurjad, kirjutasin, et küsin nõu, aga nüüd tahan eralennukit ja muidugi halan. Ei ole kohustust vastata, kui ei ole midagi asjaliku öelda ja tahaks lihtsalt hambaid teritada. SAS- i lehel näitab bookingut küll, sealt ma asja täna avastasingi. Küll aga ei näita seal rohkem detaile kui nimesid ja lennuajad, sest broneering ei ole tehtud nende lehe kaudu, nagu ka kirjas on eespool.
Mul on sarnane case Air France-iga olnud, et muudeti mitu korda aegasid. Tuli korrektne email muudatustest.
Kuna viimane muudatus aga tâhendas ca 6-7h passimist Pariisis, siis kirjutasin neile läbi FB lehe ning voilaa, pakuti igasugu erinevaid vôimalusi kuidas koju varem tagasi saada. Lôpus pandi meid hoopis KLM-i lennule ning tulime koju tagasi läbi Hollandi, Schipoli lennujaama :)
Kôik see juhtus mitu nàdalat ennem reisi ja lôppude lôpuks oli lahendus juppmaad parem kui algselt arvata oleks osanud :)
Ühesônaga vôta nendega ise viisakalt ûhendust, selgita oma muret ja kyllap leiavad lahenduse.
Nb! Kui lennuaeg muutub rohkem kui 2-2,5h (tàpselt ei màleta) siis tekib ôigus kompensatsioonile ning kyllap SAS ikka seda pûûab vàltida :)
Kaks lihtsat küsimust:
ninatark, ära sellist asja küsi, ma küsisin ja kohe tembeldati kurjaks :)
Nõu andmine eeldab täpsema info jagamist - kui täpset infot foorumis jagada ei taha siis vali kellelt privaatselt küsid. Kui SASil lendu Tallinna varem pole ehk on Nordical või SASil koos kellegiga üle mingi linna - kohustust selliste marsruutide kasutamiseks hetkel pole aga vastu võidakse tulla. Kontaktandmed ei pruugi SASi lehel täis mahus nähtavad olla aga see peaks nähtav olema kas põhimõtteliselt on sisestus toimunud.
Mis see täpne päev teile annab, tõstate mul ise reisi ümber? :) 8.45 näitab sel päeval SAS lendu Stockholm-Tallinn (operated by CityJet). Me jõuame kell 7.15 Stockholmi.
Aga tänud heasoovlikele nõuandjatele, ootan praegu Tripsta vastuse ära ja siis vaatan, mis edasi.
Mida see meile annab? Näiteks võimaluse vaadata SAS lehelt Arlanda-Tallinn lende.
Kui sa kahtlustad siinset foorumit mingis vandenõus või jumal teab millles, siis ära vaevu abi küsima. Ilma piisavate algandmetega ei ole seda võimalik teha.