Kas keegi oskab soovitada rolleri rendi kohta Patongis kus ei pea jätma passi tagatiseks?
Või on see üleüldine nõue ja kõikjal tuleb jätta pass tagatiseks rendiperioodi ajaks.
Patongi kohta ei oska öelda, aga olen ise rentinud ilma passi jätmata. Mingit lisatagatist ei küsitud ka. Seda küll Koh Yao Noi saare peal.
Ehk keegi foorumlane oskab tõesti soovitada mõnda kindlat kohta, kuid praegu tundub mulle et lihtsam on kohapeal küsida, või siis WhatsAppis/Line's kirjutada mõnele rendileandjale.
Eelmisel nädalal Patongis taheti 3000bahi deposiiti ja tehti foto passist.Sama ka Samuil.
Patongis meil oli igalpool valik, kas pass või 1000thb tagatiseks. Võtsime päris mitmest erinevast kohast.
Koh yao noil asjad veidi teisiti jah, seal anti lihtsalt roller kätte ja ei huvitanud kedagi ei meie pass või mingisugune tagatisraha. Aga seal ka liiklus väga vaikne võrreldes Phuketiga.
Võta majutusasutusest seal ei taheta enamasti midagi (ükskord laenasin ka hotelli koristajalt ja olen ka massaazi salongist võtnud massööri enda oma . Või võtsin hotelli körvalt ka kusjuures laenutaja teadis kus hotellis elasin. See oli Kata Beachil
Soovitan seda kohta:
Motorbike Rental Station Phuket Free Delivery
[+66 64 740 2171](tel:+66 64 740 2171)
https://goo.gl/maps/NTBDDRJuA5ZtbXFs7
Korralikud uuemapoolsed rollerid (mu oma oli 1900 km sôitnud), môistlik hind ning tagatis 3000 bahti.
Kas väikesaartel kontrollitakse aktiivselt lube? Mis võiks trahv olla tänasel päeval?
Ei tea mis kvalifitseerub väikesaareks, aga see sõltub ilmselt 101-st asjaolust. Hua Hin -is, mis pole küll saar, 2017 aastal papiraamatu (rahvusvaheline luba) puudumine oli 1-sel korral 200bahti ja teisel korral 100bahti ja naeratusega lubati 3-ndal korral mitte trahvida enam:) A-kategooria on mul olemas.
Saartel pole õnnestunud "vahele jääda".
Aga 5,5 aastaga on seal ilmselt ka omajagu vett merre voolanud.
Ilma lubadeta on trahvist tõenäoliselt suurem probleem see, et kindlustus ei kata õnnetuse korral ravikulusid. Selle mopeedi maksad ka muidugi kinni, aga tõsisema traumaga on ravikulud sellest oluliselt kõrgemad.
Kas väikesaartel kontrollitakse aktiivselt lube? Koh Koodil ja Koh Taol pole ette tulnud, aga Phanganil küll. Seal kimbutati põhiliselt ilma kiivriteta sõitjaid. Mul rahvusvahelisi lube ei olnud, aga olime naisega mõlemad kiivritega ja meid reididel kinni ei peetud. Turistidest n.ö vanad kalad sõitsid paljud kiivriteta, ju siis väga tihti ei kontrollitud, aga otsa nad ümber pöörasid kui kontrollidest aimu said.
Kontrollimine sõltub sellest, kas mõne politseiniku naisel on raha vaja või mitte. Kui on väga umbkeelne ja pelglik politseinik, siis võib ta turiste eirata, aga üldiselt on nad numbrid selgeks õppinud inglise keeles ja koorivad edukalt mitmekordset tariifi.
Reeglina politseinikud korjavad raha siiski taidelt, 20, 50 ja 100 bahti kaupa. Põhjuse leiab alati (kiivrita sõit, lubade puudumine - pmliselt kellelgi kohalikest pole lube ja neid põhimõtte pärast ei tehta ka, politseikontrollist väikese rahalise panusega läbi sõitmine on lihtsalt sealse liikluskultuuri osa).
Kõige rohkem vihkavad kohalikud politseinikud seda, kui kiire kolmesekundilise tehingu (peatamine, raha ülendmine, edasisõit) asemel hakkab turist või kohalik jaurama ja tuleb ta suunata politseijaoskonda trahvi maksma kirjaliku protokolli põhjal (seal on see vist 500 bahti, nii et ükski kohalik ei pea seda vajalikuks, aga mõni loll Lääne turist küll - eriti hull on politseinikul üritada seda turistile inglise keeles selgeks teha).
Tõsi küll, mul üks kohalik tai vihkas täiega neid pistist korjavaid politseinikke, ei maksnud neile baatigi ja lasi endale alati selle protokolli koostada ja käis politseijaoskonnas maksmas oma trahve. Niisama kategooriliselt keeldus ta ka lubade tegemisest, et ei saaks trahvi. Mulle jäid need põhimõtted nats segaseks :)
Ilmselgelt esimest korda minnes on küsimusi palju. Kui oled uus , kasuta ikka hotelli v kindlat kohta. Minul näiteks on juba mitmes kohas omad joped, ei taha nad midagi tagatiseks ega mingit dokumenti. 23 aasta jooksul pole ära rikkunud ühtegi rollerit ja politsei kinni pole pidanud. Kiivrit kannan ... Kord nii kord naa. Sõitnud lastega ja lapsed sõitnud.
Vaadake ja leidke nn. kindel sõber kes aitab
Oktoobris 2022 oli Karon beachil suunaga Patongi (Phuketi saarel) poole igapäev kella 13,00 paiku politseireid kus püüti just rollereid ja mootorrattureid. Kui juhiluba puudus siis tehti trahv 200 bahti (see summa oli just langenud 500 pealt 200 peale) ja see kehtis nn Ticketina terve päeva ehk kui veel vahele jäid siis uut trahvi ei saanud. Kui keegi rohkem küsis siis läks see raha juba kellegi tagataskuse. Ise nägin kuidas kuidas valge turist kaebas politseile et saab iga päev trahvi ja ei jõua neid tasuda jne kuid vingerdas mis ta vingerdas aga oma trahvi sai kätte. Politseile sobis rahvusvaheline juhiluba ning ei pidanud olema koos eesti juhiloaga.
Juba viidatud Hua Hini juhtumi puhul aastal 2017 oli politseijaoskond ühe laua ja tooli ning kahe politseiniku näol tee äärde kolitud - töö käis nagu "laevaköögis" - üks peatas ja teine vormistas kui midagi oli ja kviitung anti ka.
Samasuguseid mobiilseid politseijaoskondi olen ka Phuketil kohanud.
Ma rentisin Hua Hinis külgkorviga mootorratta, mingeid A-kategooria lube ei olnud, aga rendileandja andis kaardi, kuhu märkis ristidega patrullide passimiskohad ning ümbersõitude võimalused. Sõitsin nii nädal aega, probleeme ei tekkinud.
Oma passi ära anda tundub jabur. Iseasi kui on lisapass. Minnes riiki kus puudub Eesti saatkond on lubatud hankida lisapass.
Muid vōib juhtuda et arusaamatuse korral pead hakkama taotlema tagasipöördumistunnistust Soome vōi Saksa konsulaadist tais. Palju muret.