Tahad talvel minna? Provence's on suveajal väga äge Col de la Bonette ring või siis Gorges du Verdon'i ring. Talvel esimest teha ei saa ja teinegi on suht küsitav. Kui tahad lumiseid ägedaid mägesid, leiad Šveitsist kindlasti midagi.
Ikka suvel. Kuna sõidan läbi Sveitsi Chamonixi kus viibin ühe ööpäeva siis loodan et kellelgi on sealsete ümbruskonna mägiteedega häid mälestusil. Chamonix
ist sõidan mööda kõrvalmaanteid edasi Nice`sse.
Kes tahab aga Rivierale juuliks normaalse hinna ja hea asukohaga hotelli siis praegu on veel viimane aeg seda broneerida. Valik väheneb iga päevaga.
Sellisel juhul Col de la Bonette võiks sobida. Ma ei tea, milliseid maanteid mööda Sa Chamonix'st alla tulema hakkad, kuid tõenäoliselt jääb teele Briancon ja ka Jausiers. Jausiers'st saab selle haagi kenasti ära teha. Euroopa kõrgeim asfaltmaantee - alpiaasad ja ka looduse metsikum ilu on garanteeritud.
Tänan ixxx idee eest. Vaatasin Col de la Bonette pilte. Paistab päris karm maantee olevat :)
2009 pandi üles välja uus asfaltkate ja enam nii väga kreisi ei ole, aga lisaks muule saab ka autosõiduelamuse kindlasti :)
Midagi sarnast on ka Hochalpenstrasse. Minu vanakese võttis korralikult võhmale ja tuli jälgida, et mootor keema ei läheks.
Tänan mõtete eest :) Kuna mu reisikaaslased ei jaganud minu vaimustust Col de la Bonette-i hingematvate võimaluste üle ning kuna ka sellest maanteest täieliku naudingu saamiseks nõuaks läbimine tõenäoliselt ühte ööbimist teekonna keskel koostasin endale järgmise päevase marsruudi. Chamonix-ist hommikul mööda Col de la Forclaz-i (kõrgeim lõik 1526m)Martigny-sse Sveitsis. Sealt mööda Colle di Gran San Bernardot (kõrgeim lõik 2469 m.) Itaaliasse Aostasse. Aosta linnas ja Valle d`Aostas on päevaks tegevust küll ja küll. Rooma varemed, keskaegne kindlus Fenis-is jne. Itaaliast tagasi Prantsusmaale teist teed pidi läbi Bourg-Sain-Maurice ja Beaufort-i või Albertville-i. Seega oleks see täielik ring ümber Mont Blanc-i. Mont Blanc-i ja Grand Saint Bernardi tunneleid püüan vältida. Kilometraaži ei tuleks palju vaid u. 320 km kuid puhast sõiduaega näitab 6 tundi kuhu tegelikkuses lisanduks kindlasti veel paar tundi.
Siin täielik nimekiri "Euroopa maalilistest mägiteedest" http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_Europe
Et saada tõelist kõrgmäestikusõidu kogemust plaanin paari nädala pärast normaalse ilma korral kolm neist vallutada: Col de la Forclaz (1527 m), Great St Bernard Pass (2469 m) ja Cime de la Bonette (2802 m)
Mis arvate, kas peaks äkki mõne lisapudeli jahutusvedelikku kaasa võtma? Või ehk midagi muud?
Col de la Bonette otsas olen 3x olnud. Iga kord erinevate autodega. Lihtne...
Me tahaks ka Col de la Bonette paari nädala pärast ette võtta. Cagnes sur Merist alustame ja tahaks sinna õhtuks tagasi ka jõuda, kas on reaalne plaan?
Kui kaugele plaanid sõita? Mina alustan hommikul Chamonixi ligidalt Combloux
ist ja plaanin õhtuks jõuda samuti Cagnes-sur-Mer`i.
TomTom näitab marsruudi Combloux - Aiguebelle - Saint Michel de Maurienne - Briancon - Jausiers - Levens - Cagnes-sur-Mer pikkuseks 409 km. ja kestvuseks 7 tundi. Arvan et kui reaalselt 10 tunniga sellel läbi sõidan on ok. Kui aga ilm on vihmane ja udune kulub muidugi rohkem aega.
Plaan on Cagnes sur Mer - Jausiers -Barcelonnette - Allos -Annot - Cagnes sur Mer. Peab vist samuti hakkama TomTomiga sõbraks, ehk ta oskab mulle ka teekonna kohta midagi öelda ;-)
Ukauka, 5 tundi pidevat sõitu ja 308 km. Tahate kindlasti veel kohapeal loodust nautida, pildistada, süüa jne. lisaks sõitu aeglustavad asjaolud (käänulised teed, ratturid, caravanid). Seega u. 10 tunnine rahulik ring.
Aga ilma navita, olgu see siis TT või midagi muud, on tänapäeval jama sõita. Ning aega ja kütust kulub õigete teeotsade otsimisele kindlasti rohkem.
Rahulikult saab päevaga hakkama. Ise läheks Itaalia poolt üles (läbi Tende tunneli) ja tuleks Grasse poolt alla tagasi. NB! Kütusepaak kindlasti täis. Ülal mägedes tankimisvõimalustega kesised lood. Kindlasti ka soojad riided kaasa Bonette on juba üsna kõrgel ja tuuled tugevad.