Tere! Palun kohe ette vabandust, et uue teema tegin, aga muud Lufthansa teemad on juba megapikad lohed.
Mure selline - broneeritud reis Tln-Salzburg-Tln Lufthansaga üle Frankfurdi, kolm inimest, mõlemal otsal võtsime ühe pagasiühiku lisaks. Mõni aeg tagasi tühistati üks mineku suuna lendudest ja klienditeenindusega telefonitsi suheldes asendati sinnamineku pilet enam-vähem sobivaga. Nüüd hakkasin uuesti pileteid vaatama ja mineku pagas on piletilt kadunud. Samuti näitas pileti hinda 25 euro võrra väiksemana (sama summa, mis ühe otsa pagas kohe juurde ostes maksis). Tagasituleku pagas on piletil alles. Helistasin klienditeenindusse ja sattusin jonnaka kuid kidakeelse teenindaja peale. Too väitis, et tegelikult on pagas olemas, ainult et mina ei näe (ei ole ei e-maili kinnituses ega ka Lufthansa lehel bronni vaadates). Küsisin siis et kas ma ei saaks uut pileti kinnitust, kus on siiski pagas ka peal, sest mulle tundub suht ajuvaba minna ühel kenal hommikul kell kuus lennujaama ja hakata seal teenindajale seletama et vaadake, üks inimene ütles mulle telefonis, et te peate nüüd minu suure kohvri äraantavasse pagasisse võtma.... Klienditeenindaja väitis, et ei saa. Olen neile ka kirjutanud, aga no nagu musta mutiauku.
Mõtlesin siin ise, et äkki on jama selles, et vana sinnalennu pilet oli Economy Light, aga nüüd on mingi muu klass, e-maili kinnitus näitab Economy Class (H) ja Passenger Itinerary/ Receipt ütleb Klasse/Class L. Kui vaatan piletit lehel https://book.lufthansa.com/ alajaotuses Fare Conditions and Baggage Information, siis näitab Tallinn - Salzburg, 1 carry-on bag, up to 8kg/18lbs. Äraantavat pagasit ei näita.
Kas kellelgi on miskit sellist juhtunud ja oskab nõu anda?
Kas keegi on kunagi mingile Lufthansa meilile kirjutades vastuse saanud? Millisele aadressile?
Kui light pilet + pagas muutub, siis läheb pagas tihti broneeringust kaduma. Henry086 selgitus tundub mõistlik ja kui aega on lennuni, siis võib nädala prooviks oodata. Äkki ilmub pagas ise tagasi, sest sulle ju kaardile seda 25 eurot tagasi pole tulnud.
Ise pole kannatanud oodata ja olen helistanud kuni saan liinile kellegi, kes asja jagab ja paneb ise käsitsi selle pagasi broneeringusse tagasi. Vahel võib see eeldada tõesti kuni kümmet katkestatud kõnet või lihtsalt hämamist nende teenindajate poolt.
Meiliga pole viitsinud kunagi selliseid asju ajada. Arvestades nende klienditeenindust võib see aega võtta määramatu aja peale lennu toimumist, et keerulisemale asjale vastus saada. Ja mõni üsna lihtne asi nagu kadunud lisapagas broneeringus on viimased kaks aastat keskmisele klienditeenindajale juba päris keeruline probleem, mis toob kaasa kõne katkestamise vms ;)
Meil tühistati TLL-FRA lend vōtsime ise kohe ühendust klienditeenindusega tehti lend ilusti ümber ja ime lennule ilmus 23kg pagas.Tagasi lennul pole.Kui. Kontrollin et soovin pagasit lisada siis tagasi lennule laseb juurde osta.Minnes piletil näitab et 1 carry-on bag, up to 8kg/18lbs.
Et soovitan proovida pagasi uuesti lisamist siis näha kas on pagas vōi ei.
Kui pole vōtta nendega ühendust.
Hiljuti jaanuaris oli sarnane olukord Lufthansaga, esimesel suunal puudus pagas peale lennu muudatust ja klienditeenindusest öeldi, et tekib kui uus pilet väljastatud. Meil väljastati uued lennupiletid alles Tallinnas Check-In'is kui klienditeenindaja helistas Lufthansasse ja seejärel sai ka juba pagasi ära anda. Jäi küll väga viimasele hetkele ja pakkus mõnevõrra lisapinget.
Sama jama, mis fre-l. Kõigepealt sain meiiliga info, et tühistati meie minekuots Tallinn-FRA-Bologna-FRA-Tallinna lendudest. Peale kõlariga 1 h Lufti Saksa klienditeenindust oodates ja siis 1 h Itaalia klienditeenindust oodates, sain teenindaja kätte ja mingi 15-20 min tegelemise peale anti uued lennud, minek küll päev hiljem.
Teenindaja seletas, et pagas püsib samana ja mingit “upgrade” reeglina ei toimu, aga siiski oli makstud 1 lisapagasi asemel see eraldi juurdeostetud pagas kadunud (samuti broneeringu kokkuvõttes hinna 25 eur võrra vähenenud, kuigi mingit tagasimakset pole küll märganud). Ei hakanud uuesti helistama ja protestima, kuna tundus, et sain Economy Light (K) piletite ja kaotatud 1 pagasikoha asemel mõlemale reisijale Economy Classic (H) pileti, kus lisaks kohvitele võiks ka suusakoti kaasa võtta. Vähemalt esialgu näitas mõlemale äraantavat pagasit.
Nüüd mõni nädal hiljem sain meili ja muudatus tagasisuuna lendudega, kuhu “Lufthansa robot” on välja pakkunud taas ulmelised kombinatsioonid (ärajäetud Bologna -FRA asemel pakub kohe jätkulendu FRA-Tallinna ja edasi tund hiljem Münhenist Franfurti ;-) Teemaalgatajaga haakub taas, et lisaks on varem muudetud economy classicult nüüd kadunud pagas… seega ei aita muu, kui vaja taas leida aega, et telefonile arvet tekitada. Peale eelmist suhtlemist sain Telia arvelt teada, et minu pakett sisaldab kuus vaid 1 tunni tasuta kõnesid Euroopasse ja teine tund pani juba “taksomeetri” käima. Aga ilmselgelt ei saa nendega meili teel suhtlemisele loota.
Tänud vihje eest! Olen varem ka seda eesti nr kasutanud aga koroona ajal pole ühendanud. Aga hetkel tõesti ühendas see Eesti tasuta nr ära juba mõne minutiga, ei tea, kas lihtsalt pühapäeval vähem helistajaid.
Makstud, aga bronnist kadunud pagas, lubati tagasi panna piletile, aga kahjuks see jääb ikka Light piletiks. Lightile saab ju Euroopas piisavalt enne reageerides kohvrit alati 25 eur suund lisada, aga kui tahaks Light piletile suuski lisada, siis väidetavalt lausa 80 eur/suund! Seega sellisel juhul kannatab kindlasti rentida need kohapealt.
Light on mõtet osta ainult siis, kui pagasit vaja ei ole. See juurde lisanduv 25 eurot pagasi eest on sama nagu hinnavahe classicuga. Kui on näiteks kaks reisijat ja tahate vaid ühte suurt kohvrit kaasa võtta, siis on mõistlikum teha kaks broneeringut. Ühele light ja teisele classic. Tulemus on täpselt sama. Kui graafikutega pärast mingi jama ja peab helistama vms, siis sama kõnega saab vajadusel ka kaks broneeringut kohe korda teha.
Kui pagasit on vaja vaid ühel suunal, siis saab vähemalt Euroopas probleemideta osta pileti, kus üks suund on classic ja teine light.