Mõnda aega tagasi oli siinsamas trip.ee-s tore ja soodne pakkumine, mille abiga lunastasime endale piletid Ukranian Airlinesi avatavale Pekingi liinile. Tegemist oli open jaw pakkumisega, st hea hind tuli ainult siis, kui alustasid Vilniusest ja tagasi Pekingist lendasid Stockholmi. Ümberistumised Kiievis. Kombineerisime siis niigi keerulisele marsuudile veel etteotsa AirBalticu lennud Riia-Vilnius ja tahaotsa Stockholm-Riia otsa. Täna on lennuni aega 3 kuud ja sain kirja, et tagasilennu aegu on muudetud umbes 3,5h selliselt, et maandume Stockholmi 14:25. Meie lend Stockholmist Riiga sai ostetud 15:00.
Sai tehtud ka reisitõrke kindlustus keerulise marsuudi tõttu, aga näib, et hetkel see ei aita. Reisikindlustaja seisukoht oli järgmine: Vastavalt reisikindlustuse tingimustele läheb Teie juhtum punkt 16. Väljumisest mahajäämine alla, kus kindlustus ei kata väljumiselt mahajäämise kulusid, mis on tingitud lennugraafiku muudatustest või marsruudi tühistamisest, mille tõttu ei jõua kindlustatu edasilennu väljumiskohta õigeaegselt. Seega kahjuks ei kata kindlustus Teie kulusid.Soovitan Teil pöörduda oma jätkulendu tegeva lennufirma poole, et kas saate lennu ilma kuludeta ümber vahetada. Või siis lennufirma poole, kes muutis oma lennuaegu, kas nad kompenseerivad Teie kahjud.
Minu arust on valikud sellised:
ei tee midagi, st võtan riski, et jõuan poole tunniga ühest lennukist teise. Õnneks reisime käsipagasiga ning AB-l saab ju check-in teha internetis ette ära. Ja jääda lootma, et rohkem lennuaega ei muudeta, kuigi 3 kuud on ju veel aega ..
osta uus Stockholm-Riia lend, nt 19:50 väljumisele. Ja jääda lootma, et rohkem lennuaega ei muudeta, kuigi 3 kuud on ju veel aega ..
Oodata? Ja jätta uute piletite ostmine võimalikult hilisele ajale? Mis tähendab ilmselt ka hinnatõusu ...
Kinnitust, et aktsepteerime lennuaegade muutust sooviti ka muidugi 48h jooksul. Saatsin vastuse, et vajan aega otsustamiseks, kuna lennuaja muutus mõjutab minu jätkulendu.
Head nõuanded on teretulnud. Mida teeksite Teie?
NB! Märtsi lõpust hakkab Stockholmi ja Riia vahelt lendama ka SAS. Ma ei tea, mis kuupäevast juttu on, aga neil on enamasti ka 16.00 lend ja sinna jõuaks praegu ilusti. Ja odavaimad hinnad ühe otsa eest on u 44 eurot.
Lisaks on veel see võimalus, et helistada (mitte kirjutada) lennufirmasse või broneeringusüsteemi, kust UA pilet sai ostetud, ja rääkida nendega. Näiteks seda, et hilisem lend rikub su plaanid Stockholmis ära ja kas sa saaksid tagasilennu muuta hoopis Riiga või Vilniusesse (kui sel päeval lende on), kus sul tuleb kohe õhtul mingi järgmine eriti tähtis kohtumine, kuhu sa plaanisid Stockholmist jõuda jne. Euroopa firmad tavaliselt selliseid jutte ei kuula, aga UA on midagi muud ja äkki nad viitsivad reegleid painutada ja sellega tegeleda. Vilniusest võib ju pärast ka bussiga Riiga sõita, kui auto seal vms.
Kindlasti peavad nad nõus olema sellga, et tahate päev varem Pekingist tagasi tulla, aga 24 tundi Stockholmis juba ostetud AB lendu oodata pole vist päris see lahendus, mida ootate.
Ehk mainiksid ära ka kindlustusfirma , kui selline asi ka tõrke alla ei käi misasi siis üldse käib tekib küsimus.
Reisikindlustuse kohta: tegemist on AIG Europe Limited tootega Travel Guard. Kui õigesti mäletan, siis sai IIZIs isegi võrreldud neid kindlustajate tingimusi, aga kas ei hakanud silma või ei olnud välja toodud seda erisust. Samas Swedbanki krediitkaardiga kaasaskäiv reisikindlustus katab sellised tõrked: Nende vastus päringule sel teemal: Kui lennufirma muudab või tühistab lennuaegasid ja sellest teavitatakse Teid varem st. enne väljalennu kuupäeva ja asenduslend ei sobi Teie plaanidega ( näiteks jätkulennuga) ja otsustate osta uue lennupileti, siis hüvitame lennupiletite vahetustasu ja lennupiletite vahetusest tingitud uute lennupiletite kallinemise kulud kuni 150 eurot (krediitkaardi kohta). Kui lennuplaani muudatusega seoses tekkivad lisakulud ka ööbimisele, siis need hüvitamisele ei kuulu.
Peaks nüüd uurima (võttes arvesse Swedbanki reisikindlustuse võimalust), kas on võimalik nii, et alles jäävad nii kella 15:00-ne pilet kui siis osta ikka lisaks ka mingile hilisemale lennule pilet ära. Et siis kohapeal selgub, kumba saab kasutada... Aga huvitav, kuidas jääb check-in'iga kui liigud nö transiittsoonist väljumata ühelt lennult teisele? AB-le saab teha (ja peabki tegema) self-check-in varasemalt internetist. Aga kui kasutada nt mõnda teist lennufirmat?
Helistamine on ka hea plaan, mõtlen selle peale ka. Aga väga ei usu sellesse. Lisaks paneb mind muretsema see, et olen ka siit trip-ist varasemalt lugenud, et mõni kord muudetakse lennuaegu mitu korda enne reisi algust. Mis siis kui ma ostan uued piletid ja tehakse uued muudatused ja jälle need ei sobi? Paranoia? :)
Helistasin vatse soovituse peale ka vayama.ie-sse, kustkaudu said piletid ostetud. Teenindus oli väga sõbralik ja meeldiv ning mõneks ajaks olin juba lootusrikas, et meid tõstetakse üle kiiev-riia lennule. Aga tütarlaps suhtles otse UIA-ga ning nimetatud lend meile sobival kuupäeval (23.06) ja kellaajal on suhteliselt ära müüdud ja järel ainult kallid piletid, mistõttu UIA ei näe võimalust meid ümber tõsta. Tagantjärele tarkusena sain aru, et mõistlik oleks olnud kohe vayama.ie kaudu osta ka ülejäänud piletid, siis ehk oleks neil motivatsioon leida meile parim variant. Aga kindel ei saa olla ...
SAS-il näen hetkel ARN-RIX vahel ainult hommikust lendu 08:25, mis maksab 55€ (3 vaba kohta). Kella 16-st lendu ei näita. St paistab, et ainus võimalus AB lend kell 19:50, mis tähendab 4,5h Stocki lennujaamas + rikutud jaaniööd. Oh well ...
Ostsin piletid Brüssel- Sal-Brüssel TAPga detsembriks.Lennud ühel piletil.Riia-Brüssel eelmisel päeval vaheööbimisega.Nüüd muudab TAP lennuaega nii, et varasema 12:45 kohalejõudmise asemel maandume Salil 00:55(hüvasti esimene puhkusepäev!) ja tagasilennul väljuma pidanud 13:35 asemel järgmisel päeval01:45.Tundub, et lisandub 1 hotellipäeva juurdeostmine-toa pikendamine.Lisaks ei jõua plaanitud(ja välja ostetud) AirBalticu lennule Brüssel -Riia.Samamoodi oli jäetud vahele 1 öö, et olla kindel... Kindlustus plaanilisest lennumuutusest tingitud(TAPi poolt) lennule (Airbalticule) miite jõudmist ei korva.Kas on üldse kellegi käest midagi mõtet proovida küsida kompensatsiooniks või jääb kõik oma kuluks-uued lennupiletid Brüssel -Riia, lisa hotellipäev ja sisuliselt kasutamata esimene päev.Võimalus muidugi kaubelda TAPi tagasilend varasemale päevale , siis ka ebamugav, aga otsene rahaline kulu väiksem.
Kui kindlustus ei kata seda juhtumit, siis ei kata keegi teine ka. Kuna TAP-i lennuaegade muudatus on üsna oluline, siis peaks saama soovi korral muuta TAP-i lendude kuupäevi. Võimalik, et nad on nõus muutma ka saabumise või lahkumise lennujaama Roheneemesaartel, kui see paremini sobib. Siis soovitaks enne vaadata, mis maksavad lennuga sobivad siseriiklikud Binter CV lennud.
Tänud vastamast! Uurin, mis variante nad ise üldse pakuvad.Lennuaegade muudatusest ei ole mind keegi veel ametlikult ka teavitanud.Avastasin selle ise oma TAPi kontolt juhuslikult.Kiirelt vaadates saartevahelised lennud ka ajaliselt ei klapi ja see oleks samuti ju niikuinii enda lisakulu. Oskab keegi öelda, kas Eesti kindlustusfirmadest kellegil läheb üldse selline ühe lennufirma poolt plaaniline lennuaegade muudatuse tõttu teise firma (piisava ajavahe korral muidugi)uute lennupiletite ostmine kompenseerimisele?
Võtsin ette Salva tingimused ja ilma pikalt süvenemata tundub, et nemad katavad sellise juhtumi tavalise reisitõrke kindlustusega.
6.2.6. regulaarlendude lennuplaani muutmine lennuettevõtte poolt pärast piletite väljaostmist (v.a juhud, kui muutmine on tingitud looduskatastroofist, töökatkestusest või maksevõimetusest); transpordivahendi ülebroneerimine; õhuruumi ülekoormatus.
Tänase seisuga jälle PZU korvab.Eilne jutt oli keeldumine kuna minu kindlustus on SEB kuldkaardiga kaasasolev korduvreisikindlustus PZUst.Väidetavalt seal siis palju kitsendusi, mida nende käest otse võttes pole.Tingimusi lugedes pole selgelt ei üht ega teistpidi võimalik välja lugeda.Täna palusin kirjalikku kinnitust ja siis selgus, et ka SEB kaudu tehtud poliis ikka katab sellise lennupileti muudatuse. Tänase seisuga ka TAP kinnitas piletite tühistamise ise.Valikus on-väga kehvad lennuajad(jõudmine 00:55, äralend 01:45) või raha tagasi.Küsimusele, mis põhjusel tühistatakse ei ole vastust tulnud.Mõtleme veel, mis teha, aga TAPi poolt esmakordselt selline halb üllatus.Oleme lennanud varemgi...
Küsiks ikkagi veel, et kui ei omata SEB ja Swedi kaarte(kuld-ja krediit) nende kindlustustega, missugune kindlustusfirma kindlalt tagaks sellised jätkulendude ette ja taha nihutamised. Kas on veel kellelgi teadmisi-kogemusi selles osas?
Ostsin piletid Tallinn-Frankfurt-Bangalore-Pune ning Pune-Chennai-Frankfurt-Tallinn, Lufthansa kodulehelt, kõik lennud ühel piletil. 28. veebruaril tühistati Bangalore-Pune lend. Helistasin, asenduseks polnud midagi pakkuda. Lubati siselennu raha tagasi ja pidin ise uue lennu vaatama. Polnud probleemi, Swed Platinum kindlustus lubas vahe korvata.Nüüd anti teada, et tühistatud on ka Pune-Chennai lend. Enam sarnase variandiga ma nõus olla ei taha. Saadetud e-kirjas oli info, et ma peaksin nendega 14 päeva jooksul ühendust võtma, et muudatus teha. Kuna mul lend 25. märts, siis kas oleks targem esmalt kohale lennata ja siis alles ühendust võtta? Mahub selle 14 päeva sisse ja siis ei saa nad ka enam nii lihtsalt mulle ebasobivaid variante pakkuda nagu eelmisel korral. Põhimõtteliselt oligi, et kas tühistavad kogu pileti või ainult osaliselt ja siis ise pean vaatama uue lennu.
Puhtast loogikast lähtuvalt on mõtekas asjad siin ära klaarida. Seal võid vabalt jääda oma probleemidaga üksi ning hakkad kindlustusega tagasi saabudes tegelema. Asjaajamise normaalsus( meie mõistes) hakkab lõppema juba Saksamaast lõuna poole.Ja alati tasub vedajat varjata, sest siis saab pakkuda kõik maailma variandid välja :)
Mul on pikemalt piletid SAS-iga ette ostetud, algus Tallinnast. Kuna näib, et lennu ajaks ei pruugi veel lendamine lubatud olla, jäin ootama graafikumuudatusi.
Pilet on SAS Go Light, ehk igasugused muudatused ja refundid välistatud.
Täna saabuski teade, et väljalend Tallinnast on 3h ja 45 min varasemaks tõstetud, sellega seoses ka jätkulend ARN-CPH 7 tundi varasemaks.
Kas ja kui palju muudatust olema peaks, et mul tekiks võimalus muutuse ebasobivusele viidates piletiraha tagasi küsida?
Kogupikkus lennul üle 3500 km. Kohalejõudmise aeg ei muutu ja hetkel tagasilend ka sama
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?qid=1476179175834&uri=CELEX:32004R0261
Kaks tundi on vist mingi tava. Põhjenduseks sobib normaalsetes oludes ka varem väljumine, sest see ei pruugi loogiliselt võttes erinevatel põhjustel sobida. SAS-iga toimis vanasti helistamine.
Osadel lennufirmadel on sellise kirjaga kaasas kohe vorm, et kui nõustud, siis vajuta siia, kui mitte ja soovid raha tagasi, siis vajuta siia jne.