USA-s on lennureisijate õigused nüüd paremini kaitstud
veigo
veigo
21. nov 08:09

28. oktoobril 2024 jõustus USA-s uus määrus, mis puudutab lennureisijate õigusi. Kõige märkimisväärsem muutus on see, et lennu tühistamise või märkimisväärse hilinemise puhul on lennufirmad nüüd kohustatud reisijatele automaatselt maksma raha tagasi ja seda ka juhul, kui reisija ei tee selleks avaldust.

Siiani oli USA lennufirmadel märkimisväärsete hilinemiste või tühistamiste korral õigus kehtestada oma reeglid, millal nad lennuhinna tagasi maksavad või millal nad piirduvad näiteks ainult pakkumisega ümberbroneeringu tegemiseks. Samuti oli lubatud pakkuda hüvitist muus vormis nagu näiteks lennuvautšerite näol. Nii käsitleski iga lennufirma reegleid erinevalt ja sageli mitte just tarbijasõbralikult.

Aprillis teatas USA transpordiministeerium DOT uue määruse vastuvõtmisest, jõustumistähtajaga 28. oktoobril.

Kunas on reisijatel automaatse tagasimakse reegli alusel õigus raha tagasi saada:

  • Teie lend tühistatakse ja lennufirma ei broneeri teid teisele lennule ümber: Teil on õigus raha tagasi saada, kui lennufirma tühistab lennu olenemata põhjusest ega broneeri teid uuele lennule või te ei aktsepteeri ennetavalt alternatiivset hüvitist, näiteks lennuvautšer või miilid.
  • Teie lend tühistatakse ja te ei nõustu ümberbroneerimisega: kui teie lend tühistatakse ja lennufirma pakub ümberbroneeringut või alternatiivset hüvitist, kuid te ei aktsepteeri neid pakkumisi, on teil õigus raha tagasi saada.
  • Teie lend on "oluliselt muudetud" ja te ei aktsepteeri muudetud marsruuti ega ümberbroneerimise või muu hüvitise pakkumisi: Kui teie lendu muudetakse oluliselt ja te ei soovi reisida muudetud marsruudi või ümberbroneeritud marsruudiga ja te ei nõustu mis tahes muu hüvitise asemel, mida pakutakse tagasimakse asemel, on teil õigus raha tagasi saada. DOT määruste kohaselt hõlmab "oluline muudatus" järgmist:
    • Siselend väljub graafikust 3+ tundi varem või saabub 3+ tundi hiljem;
    • Rahvusvaheline lend väljub plaanitust 6+ tundi varem või saabub 6+ tundi hiljem;
    • Lähte- või sihtkoha lennujaama muudetakse;
    • Ühenduste arvu suurendatakse;
    • Reisija teenindusklassi alandatakse; ja
    • Ühendused erinevates lennujaamades või lennud erinevatel lennukitel, mis on puudega inimese puhul vähem ligipääsetavad või vastuvõetavad.
  • Teie pagas hilineb oluliselt: teil on õigus saada tagasi registreeritud pagasi tasu, kui esitate valesti käsitsetud pagasi raporti ja teie kotti ei toimetata kohale 12 tunni jooksul pärast siselennu saabumist väravasse või 15 või 30 tunni jooksul pärast pagasi saabumist. väravasse saabuv rahvusvaheline lend, olenevalt lennu pikkusest.
  • Lisateenuseid ei pakuta: kui lennufirma ostetud teenust ei paku, on teil õigus saada tagasi lisateenuse (nt WiFi, istekoha valik või meelelahutus pardal) eest makstud tasu.

Reisijal ei ole õigust raha tagasi saada, kui ta nõustub lennufirmaga ümber broneeritud lennuga või oluliselt muudetud marsruudiga. Enamik USA lennufirmasid on aga võtnud endale kohustuse pakkuda reisijatele soodustusi, nagu hotellid üleöö hilinemise või toitlustamise korral, kui reisijate hilinemised ja tühistamised on põhjustatud lennufirma kontrolli all olevatest probleemidest. Neid eeliseid saate vaadata saidil flightrights.gov.

Kuidas peavad lennufirmad automaatse tagasimakse reegli alusel tagasimakseid tegema

Kui varem pidid reisijad lennufirmade eeskirju uurima, et teha kindlaks, kas neil on õigus raha tagasi saada ja seejärel selgesõnaliselt taotlema raha tagasimakset, siis nüüd peavad lennufirmad pakkuma viivitamatut ja automaatset tagasimakset samal kujul.

  • Automaatselt: lennufirmad peavad automaatselt väljastama raha tagasi, ilma et reisijad peaksid seda selgesõnaliselt taotlema või hüppama läbi.
  • Viivitamata: lennufirmad ja piletimüüjad peavad väljastama raha tagasi seitsme tööpäeva jooksul alates tagasimakse sissenõutavaks muutumisest krediitkaardiga tehtud ostude puhul ja 20 kalendripäeva jooksul muude makseviiside puhul.
  • Sularaha või algne makseviis: lennufirmad ja piletimüüjad peavad tagama raha sularahas või ostu sooritamiseks kasutatud algse maksena (nt krediitkaart või lennumiilid). Lennufirmad ei tohi asendada tarbijatele võlgnetavaid rahalisi tagasimakseid vautšerite, reisikrediidi või muu hüvitisega, välja arvatud juhul, kui reisija nõustub alternatiivse hüvitisega. Raha tagastamise alternatiivina pakutav reisivautšer või krediit peab kehtima vähemalt viis aastat alates selle väljastamise kuupäevast.
  • Täissummas: lennufirmad ja piletimüüjad peavad tagastama pileti ostuhinna täies ulatuses, millest on maha arvatud juba kasutatud transpordi osa väärtus. Tagasimaksed peavad sisaldama kõiki valitsuse kehtestatud makse ja tasusid ning lennufirmade kehtestatud tasusid, olenemata sellest, kas maksud või lõivud makstakse lennuettevõtjatele tagasi või ei.

USA lennufirmade lendudele, mis väljuvad Euroopa Liidu lennujaamadest, kehtib jätkuvalt EL-s lennureisijate õigusi reguleeriv määrus EU261, USA-st Euroopa Liitu lennates kehtib EU 261 aga juhul, kui vedajaks on EL lennufirma.

USA lennufirmad loodavad, et Trumpi administratsioon vaatab tarbijasõbralikumad seadused ümber.

Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased