Üks järeleproovitud viis, kuidas lennufirmad meelitavad tulusaid äriklassi kliente, on pakkuda pardal häid veine ja šampust. Pakkudes pardal tuntud nimega veinimajade kõrge kvaliteediga toodangut loob prestiiži ja kahtlemata parandab reisikogemust. Samas on mitmed USA suured lennufirmad, kes alles hiljuti rikastasid pardamenüüd Prantsusmaa tipptootjate šampusega, tänu Trumpi algatatud kaubandussõdadele sattunud nüüd keerulisse olukorda, sest tollimaksud muudaks kihiseva kvaliteetjoogi oluliselt kallimaks.
Näiteks United tõi alates 2025. aasta algusest oma Polarise äriklassi Laurent-Perrier’ La Cuvée Champagne, Delta kauglendude äriklassis on aga alates veebruarist saadaval Taittinger Brut Reserve. Mõlemad on tuntud ja hinnatud joogid ning pole kahtlust, et lennufirmad tegid nende pardale saamiseks kõvasti tööd.
Võib arvata, et lennufirmad leppisid šampanjamajadega kokku mõlemale poolele kasulikus diilis, aga nüüd varitseb reaalne oht, et Euroopale seatud tollimaksud muudavad hinnatud joogid lennufirmade jaoks liiga kalliks. Isegi 10% suurune maks oleks ohtlik, seda enam 20% või veel kõrgem määr.
Trump on ähvardanud Euroopa alkoholile kehtestada 200% suuruse tollimaksu, selle jõustumisel tuleks USA lennufirmadel Prantsusmaa ja muu Euroopa tuntud veini- ja šampusemarkide pakkumine lõpetada ja asendada need California toodanguga. Trumpi jaoks oleks kahtlemata tegemist suure võiduga, aga kas ka lennufirmade ja reisijate jaoks?