Portugali lennufirma TAP Portugal oli kuni koroonakriisini märkimisväärselt heas hoos. Kasutades ära Lissaboni asukohta Euroopa lääneservas, pakkus TAP soodsaid ühendusi Euroopast Põhja-Ameerikasse, Brasiiliasse ja Lääne-Aafrikasse. Ka selle aasta esimesed kaks kuud kinnitasid positiivset trendi. Kuid alates märtsist on sisuliselt kõik 2500 lendu nädalas peatatud ning I kvartali kokkuvõtteks kujunes 395 miljoni euro suurune kahjum. Tõsi, kahjumi tekkimisele aitasid oluliselt kaasa ka lennukikütuse tulevikutehingud ja ebasoodsad valuutakursid, kuid kahe põhituru, Brasiilia ja USA piiride sulgumine lööb TAP-i rängalt, sest Euroopas TAP odavlennufirmadega konkureerida ei üritagi.
Juunis kinnitas Euroopa Komisjon riikliku laenupaketi TAP Portugalile 1,2 miljardi euro ulatuses. Sellega kaasnesid aga valitsuse seatud tingimused, millega lennufirma pooled osanikud nõus pole. TAP-i omanikeks on 50% ulatuses Portugali riik, 45% kuulub Brasiilia-USA ettevõtjale David Neelemanile (Atlantic Gateway) ja 5% lennufirma töötajatele. Portugali riik soovib Neelemani välja osta, kuid hinnas ei suudeta kokku leppida.
Portugali riigile on TAP liiga tähtis, et seda kaotada. TAP toob Portugali pooled riiki külastavatest turistidest, annab tööd rohkem kui 10 000 inimesele, ostab teistelt Portugali firmadelt tooteid ja teenuseid 1,3 miljardi euro eest aastas ning maksab makse 300 miljonit eurot. Lisaks Portugalile olulised lennuühendused. Seega on laual kaks võimalust, kas eraomanikuga jõutakse kokkuleppele või lennufirma riigistatakse. Pankroti lahendusena isegi ei kaaluta.