See on elektriline. See liigub. See on odav. Sellel on kaks ust ja soojendus. Ja selle juhtimiseks pole vaja juhilube. Selline võiks olla sinu tulevane rendiliikur Euroopa linnades.
Elektriline Citroën Ami on Citroëni nägemus tulevasest linnaliiklusesse sobivast sõiduriistast. See ei hiilga erilise innovatsiooniaga, küll aga pakub uue lähenemise linnas liikumiseks. Tänu oma väikestele mõõtmetele sobib Ami eriti hästi kitsaste tänavatega Lõuna-Euroopa linnadesse.
Citroën Ami on 2,41 meetri pikkune sõiduk, mis ei klassifitseeru mootorsõidukiks (inglise keeles on see quadricycle). Seega pole selle juhtimiseks Euroopas vaja juhilube, kui oled 16 aastane, Prantsusmaal võivad sellega sõita ka 14 aastased. Kahekohalisel sõidukil on 6 kW võimsusega mootor ja 5,5 kWh liitium-ioon aku, mida saab laadida tavalisest 220 voldisest vooluvõrgust. Peale 3-tunnist laadimist saab sellega läbida kuni 70 km, maksimumkiirus ulatub 45 km/h.
Ah jah, Citroën poleks Citroën, kui seal poleks mõnda vihjet autotootja ajaloole. Citroën Amis tuleb arvestada manuaalsete aknatõstukitega.
Ami saab klientidele kättesaadavaks kolmel erineval viisil. Sissemaksega 2644€ saab selle võtta pikemaajalisele rendile, makstes 19,99€ kuus. Seda võib kasutada autojagamisteenusest, makstes 0,26€ läbitud kilomeetri eest. Kolmas variant on Citroën Ami kohe välja osta hinnaga 6000€ (s.h. käibemaks).
Citroën asub Ami tellimusi Prantsusmaal vastu võtma alates 30. märtsist ja mõned kuud hiljem Hispaanias, Itaalias, Belgias, Portugalis ja Saksamaal. Esimesed Amid peaks klientideni jõudma juunis.
Citroëni emafirma PSA autojagamist pakkuv haru Free2Move on juba teatanud, et Citroën Ami-t hakkatakse juba sel suvel välja rentima, alustades Pariisist. Täpset liikurvahendite arvu pole teada, aga arvatavasti alustatakse paarisajast sõidukist. Väljaspool Euroopat seda väga palju ilmselt nägema ei hakka, sest Citroën näeb Ami põhituruna (70%) just Euroopat.