Lennufirmad on oma püsikliendiprogrammi osas reisipiirangute ajal rakendanud erinevaid poliitikaid, kuid suurem osa neist on kogutud miilide aegumise ja selle või teise taseme kvalifitseerumise tähtaegu pikendanud, mõistes, et püsiklientidele vastutulek tasub pikemas perspektiivis ära. Näiteks Finnair pikendas Finnair Plus püsiklientide käesolevat staatust ja kvalifitseerumisperioodi automaatselt pool aastat.
Kuid SAS on teatanud, et reisipiirangud või mitte, aga püsiklientidel mingit miilide aegumistähtaja pikendamist olema ei saa, kõik aegub, nagu oleks igati tavaline teisipäev.
Sellest SAS-ile veel ei piisa.
Lisaks on SAS oma püsiklientidel blokeerinud miilide kasutamise teiste Star Alliance’i lennufirmade lendude broneerimiseks.
Ka sellest SAS-ile veel ei piisa.
SAS pakub neile, kes on 10 aastat järjest kvalifitseerunud SAS-i kuldtasemele, eluaegset kuldtaseme staatust. Nüüd vabaneb SAS ilmselt päris suurest hulgast tulevastest kohustustest. Kujutame ette, et sa oled 8-9 aastat Lifetime Gold nimel pingutanud ja nüüd jääb viimane ots piirangute tõttu saavutamata.
Kokkuvõtteks
SAS-i EuroBonus pakkus suhteliselt lihtsat viisi Star Alliance’i kuldtaseme saavutamiseks (mitte tingimata SAS-iga lennates). Loomulikult on see kõige populaarsem püsikliendiprogramm kõikides Skandinaavia riikides. Kuid SAS-i selline käitumine püsiklientidega viitab, et tulevikus Star Alliance’i püsikliendistaatust valides tasuks vaadata mõne teise programmi poole. Ja neistki on kasu vaid siis, kui oled sage lendaja (mis hetkel kõlab päris irooniliselt) ja lendad vähemalt mõne kauglennu äriklassis.
Igatahes väga mage lugu, SAS!
Mage on veel väga lahjalt öeldud sellise suhtumise kohta.
Mina nimetaks seda pigem täiesti häbiväärseks klientide kottimiseks.