Saksakeelne lennundusportaal AeroTelegraph avaldas intervjuu Ryanairi turundusjuhi Kenny Jacobsiga. Järgnevalt sellest mõned huvitavamad väljavõtted 737 MAX lennukite ja Viinis toimuva hinnasõja kohta.
Boeing teatas äsja, et 737 MAX lennukite kasutuselevõtt on taas edasi lükatud. Kunas saab Ryanair kätte oma esimese lennuki? Kenny Jacobs: Praegu tundub, et sügisel. Tegelikult soovisime esimest lennukit juba suvel, aga Boeing lükkas ajakava paar kuud edasi. Nii et septembris või oktoobris.
Ryanair on 737 MAX viibimise tõttu lennubaase juba sulgenud. Kas on oodata veel sulgemisi? Me oleme oma suvises lennuplaanis muudatusi teinud. Me lootsime sel aastal kätte saada 58 B737 MAX lennukit, nüüd oleme seda numbrit vähendanud 10 peale ja näis siis. Kõik see avaldab loomulikult oma mõju. Seega ei saa välistada, et sulgeme veel baase või vähendame lennusagedusi.
Palju on 737 MAX probleemid Ryanairile maksma läinud? Vara veel öelda, läbirääkimised Boeinguga on alles pooleli. Aga mõned numbrid on juba teada. Näiteks Southwest on rääkinud 800 miljonist dollarist.
Olete endiselt selles lennukis kindel? Jah. Kui see uuesti õhku tõuseb, on see kõige rohkem testitud lennuk maailmas.
Kas piloodid on sama meelt? Olen rääkinud pilootidega, kes lendasid simulaatoril. Neile see lennuk meeldib.
Aga reisijad? Nemad võivad asja teisiti näha. Teame, et osad inimesed ei soovi MAX-iga lennata. Ma tean seda, aga ei näe selles probleemi. Kui panna kõrvuti Boeing 737-800 ja 737 MAX, ei saa enamik inimesi vahest aru.
Aga nad näevad seda, kui lendu broneerivad. Ei, meie veebilehele ei tule lennuki tüübi kohta mingit infot. Me kutsume kõiki lennukeid lihtsalt 737-ks.
Lufthansa grupi lennufirmad ja Ryanair peavad praegu hinnasõda Viinis. Ojaa, Viin on praegu parim koht Euroopas.
Ma eeldan, et see on öeldud reisija seisukohast, sest lennufirmad ei teeni seal praegu midagi. Jah, reisija seisukohast. Hinnad praegu tõeliselt all ja hinnasõda jätkub. Meie suurust arvestades on Viini tähtsus suhteliselt väike ja me saame seda teiste lendudega kompenseerida. Meie jääme hinnasõjas ellu.
Lauda teenib praegu 2 miljonit eurot kahjumit nädalas... Kahjum on kõrgem, kui planeerisime ja mõnda aega ilmselt samamoodi ka jätkub. Aga kokkuvõttes oleme oma kasumiprognoosi tõstnud. Lauda kahjum selle kõrval pole märkimisväärne. Nii et me jätkame võitlust.
Olete viidanud, et Ryanairi madalama kulubaasiga Poola tütarfirma Buzz võib hakata Viinist lendama. See jääb endiselt võimaluseks, kuid Buzzi fookus on praegu Kesk- ja Ida-Euroopas.