Odavlennufirmad on üsna varmad oma liinivõrku korrigeerima vastavalt nõudlusele. Talvekuudel on odavlennufirmade lennukite täituvus 90% kandis, tõustes suvisel tipphooajal 94 – 96 protsendini. Tühjade lennukitega ei lennata, madala nõudluse korral on kasulikum lennukeid täita odavate piletitega, sest kõikvõimalike lisateenuste kaudu kasseeritakse raha ikkagi sisse. Aga kohati on sellisel majandusloogikal ka erandeid.
Nii sulges Ryanair 2025. aasta jaanuaris portsu liine mitmelt Hispaania lennuväljalt (Jerez, Valladolid, Vigo, Santiago), kuna pidas lennujaamaoperaatori Aena tasusid liiga kõrgeks. Ei saa öelda, et seal oleks probleemiks olnud madal nõudlus. Näiteks Vigo – Barcelona liinil oli lennukite täituvus 96% lähedal.
Aga ei, Ryanair ei suunanud lennukeid mõnele teisele liinile, kus on samuti nõudlust. Selle asemel avati kaks uut liini, mille madal nõudlus oli juba ette teada. Jutt käib 2 korda nädalas toimivatest Madriid - Dakhla ja Lanzarote – Dakhla liinidest.
Kui sa nüüd juurdled, et mis koht see Dakhla (ka Ed Dâkhla või Ad Dâkhla) on ja kus see asuda võiks, siis pole sa päris kindlasti ainus. Tegemist on Lääne-Saharas asuva 73 000 elanikuga linnaga. Lääne-Sahara on de facto osaliselt Maroko poolt okupeeritud määratlemata staatusega ala Aafrika looderannikul (endine Hispaania Sahara).
Maroko soovib Lääne-Saharas turismi edendada, meelitades eelkõige surfareid ja nii saadi lendude osas kokkuleppele Ryanairiga. Puhtalt majanduslikku põhjendust selliste liinide avamiseks ilmselgelt pole. See paistab vast kõige selgemalt välja lennukite täituvusest.
Jaanuaris oli Madriid – Dakhla liini täituvus 56,81%, Lanzarotelt aga vaid veidi üle 13%. Veebruari täituvus oli veelgi madalam – Madriidist 44,74% ja Lanzarotelt 9,05%. Lennukite nii madalat täituvust pole nähtud koroonapandeemiast saati. Võrdluseks: Ryanairi lennukite üldine täituvus 2025. a. jaanuaris oli 91%, veebruaris 92%.
Seejuures maksavad piletid nii Madriidist kui Lanzarotelt Dakhlasse kõikidel päevadel 14,99€/suund.
Polisario, mis kontrollib 20% Lääne-Sahara territooriumist, on Ryanairi ähvardanud vastusammudega. Nende seisukohast on Ryanairi lennud Dakhlasse ebaseaduslikud, kuna nende alustamise osas Polisarioga ei konsulteeritud. Ka Euroopa Kohus võttis 2018. aastal seisukoha, et EL ja Maroko vaheline lennunduslepe ei laiene Lääne-Saharale.
Arvestades lennukite täituvusprotsente, siis võib arvata, et need liinid toimivad täpselt nii kaua, kui kaua Maroko valitsus peab vajalikuks Ryanairile lendamine kinni maksta. Aga seiklushimulisematele hingedele on praegu Lääne-Sahara külastamiseks ainulaadselt soodne võimalus. Dakhla on üks väheseid kohti maailmas, kus kõrb kohtub ookeaniga.