Ülevaade Black Friday pakkumistest. Loe lähemalt
Rootsi ja Taani süstivad SAS-i üle miljardi
veigo
veigo
16. juuni 2020 05:26

Ajal, mil pea kõik suuremad Euroopa lennufirmad on andnud teada Euroopa-sisese lennuliikluse järk-järgulisest taastamisest, on SAS plaanide tegemisel olnud väga tagasihoidlik. Teada on vaid see, et alates juunist taastatakse ettevaatlikult liine Kopenhaagenist ja Stockholmist. Selge on ka sellise ettevaatlikkuse põhjus – SAS vajab tegevuse jätkamiseks korralikku rahasüsti.

Esmaspäeval 15. juunil teatas Rootsi valitsus plaanist osaleda SAS-i rekapitaliseerimisel. Rootsi on valmis lennufirmasse täiendavalt panema kuni 5 miljardit Rootsi krooni (474 miljonit eurot), sama on valmis tegema Taani, kus numbrit välja pole öelnud, kuid see on "vastavalt osaluse suurusele". Raha küsitakse ka Norra valitsuselt, kuigi Norra müüs osaluse SAS-is 2018. aastal. SAS on täiendava rahavajaduse suuruseks öelnud 12,5 miljardit Rootsi krooni ehk 1,2 miljardit eurot.

Suurem osa SAS-i lennukitest on viimased kaks kuud maa peal püsinud, mais moodustas SAS-i reisijate arv vaid 6% 2019. aasta reisijatenumbrist. SAS püüab igati kulusid kokku hoida ja mõne aja pärast peab 5000 töötajat ehk 40% lennufirma tööjõust leidma endale uue töö.

Rootsi ja Taani riigi rahasüsti puhul on huvitav moment see, et Rootsi ja Taani osalused SAS-is on vastavalt 14,82% ja 14,24%, ülejäänud osalus kuulub erainvestoritele. SAS on küll pidanud läbirääkimisi raha kaasamiseks ka teistelt investoritelt, kuid tundub, et vähemalt lõviosa rahast tuleb siiski kahe Skandinaavia riigi maksumaksjalt. Sel puhul oleks loogiline, et vastavalt suureneb ka Rootsi ja Taani osalus SAS-is. SAS-i äpsem finantskava peaks valmima juuni lõpuks.

Rootsi on SAS-i finantstoetuse tingimuseks seadnud selged ja mõõdetavad kliimaeesmärgid. Tundub, et nende sõnastamisega SAS-il probleeme ei tohiks tulla, sest lendamine Skandinaavia riikides, eriti Rootsis, vähenes päris märgatavalt juba enne koroonakriisi. Lisaks on SAS parasjagu uuendamas oma lennukiparki A320neo, A321LR ja A350 lennukitega.

SAS-i prognoosi järgi ei jõuta kriisieelsele tasemele enne 2022. aastat. Meid muidugi huvitab, mis hakkab toimuma Tallinn – Stockholm ja Tallinn – Kopenhaagen liinil. Praeguse seisuga võiks SAS-i kohta selgem pilt ette tulla juulis, kui SAS-il on valmis uus tegevuskava ja finantseerimisotsused ka Rootsi-Taani parlamendist läbi käinud. Optimistlikul juhul võiks TLL-CPH ja TLL-ARN liine taas toimimas näha augustis, iseasi, mis sagedusega.

Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased