AirBaltic sai äsja kätte oma 50 lennuki ja neil on Euroopa lennufirmade üks kõige uuemaid lennukiparke, mille lennukite keskmine vanus on 4,3 aastat. 50 lennukit on küll märkimisväärne arv, kuid reaalselt teenindab AirBalticu liine oluliselt vähem lennukeid. Nii läheb saabuval suvel Lufthansa grupi lennufirmade (Austrian Airlines, Swiss, Brussels Airlines, Lufthansa) käsutusse kuni 21 lennukit, kuid hulk lennukeid ei lenda ka AirBalticu A220 lennukite mootoritarnija Pratt & Whitney hooldusprotsesside venimise tõttu. Hetkel on planespotters.net andmetel kas hoolduses või pargitud 13 lennukit, suveks on see number ilmselt väiksem, kuid kõiki lennukeid kindlasti töökorda ei saada.
Mootoriprobleemide tõttu on AirBaltic oma 2025. aasta suve lennuplaane korrigeerinud ning osa välja kuulutatud liine on tühistanud ja osadel liinidel vähendatakse lennusagedusi.
Tallinnast läksid tühistamisele liinid Dubrovnikusse ja Hamburgi, Riiast on tühistatud sihtkohti rohkem: Aberdeen, Belgrad, Cluj-Napoca, Jerevan, Göteborg, Mykonos, Priština, Rzeszow, Skopje, Stavanger. Tallinnast jäi ära plaanitud lennusageduse tõus Kopenhaageni liinil ja Palma de Mallorcale on 2 lennu asemel 1 lend nädalas.
Kõigest sellest jääb aga kokkuvõttes väheks, et suvist lennuplaani oma lennukitega ellu viia. Aeroroutes.com andmetel rendib AirBaltic ajavahemikus 30. märtsist kuni 25. oktoobrini 2025 kaks Carpatairi lennukit (Carpatairil on üldse kokku 3 lennukit), 150 kohalise Airbus A319 ja 180 kohalise A320 järgmiste liinide teenindamiseks.
Carpatair A319
Carpatair A320
Rumeenia Carpatairi lennukid suvel AirBalticu liine teenindamas on muutunud juba teatavaks traditsiooniks. 2022. aasta suvel tekitasid AirBalticu liine teenindanud Carpatairi päevinäinud lennukid ja puuduliku keeleoskusega meeskonnad omajagu nurinat. Hiljem on sisseostetud lennuteenuse tase olnud kõrgem. Igal juhul tuleb saabuval suvel valmis olla, et AirBalticu lennule minnes ootab väravas A220 asemel Carpatairi värvides lennuk.
Vahest on AB hind päris kõrge, kuna Tallinn Riia või tagasi ots juba nii täis müüdud, kuigi edasilennul kohti küllaga ja hind oleks hea. Seetõttu muidugi päris hea kui Riiga 180 kohta. Eks see üks lennukitüüp ka suur miinus nõudlusega toime tulemiseks. Tulemusena vähem lende Riiga ja seega kehvemad ühendused. Kunagi propeller tegi rohkem otsi Riia vahet, aga eks seal ruumi oli muidugi vähe. Täna Finnairi propelleri Helsingi lennul läheb käsipagasi paigutamisele samapalju aega kui lennule ja need kipuvad hilinema.