Norwegiani neli tütarfirmat Taanis ja Rootsis esitasid 20. aprillil pankrotiavalduse. Need neli firmat on:
Norwegian Pilot Services Sweden AB Norwegian Pilot Services Denmark ApS Norwegian Cabin Services Denmark ApS Norwegian Air Resources Denmark LH ApS
Nagu nimedest näha, on tegemist firmadega, mille kaudu Norwegian palkas Taanis ja Rootsis piloote ning parda- ja maapealset personali. Norwegian põhjendab otsust pankrotid välja kuulutada sellega, et erinevalt Norrast, kus on olemas skeem palgakulude katteks töötajate sundpuhkuse ajal, Rootsis ja Taanis nad valitsustelt samasugust abi ei saanud.
Lisaks lõpetas Norwegian lepingud OSM Aviatoniga, milles Norwegianil oli samuti 50% osalus. OSM Aviationi kaudu palkas Norwegian personali Soomes, Rootsis, Hispaanias, UK-s ja USA-s. Tööta jääb 1571 pilooti ja 3134 lennusaatjat. Umbes 700 pilooti 1300 lennusaatjat Norras, Prantsusmaalja Itaalias antud otsus ei mõjuta.
Kurvad uudised, kuid avavad natuke Norwegiani opereerimise tagamaid. Nagu nüüd näeme, ei töötanudki Norwegiani piloodid ja pardapersonal Norwegianis, vaid hoopis selle tütarfirmades. See andis Norwegianile ilmselt teatava kulude kokkuhoiu ja paindlikkuse, mida me nüüd siis ka näeme. Kuna Rootsi ja Taani töötajaid polnud võimalik "efektiivselt" koondada, otsustati tütarfirmad pankrotti lasta.
Kui me räägime "lendavast" Norwegianist, siis on ka see paras komplekt erinevaid tütarfirmasid:
Norwegian Air Shuttle ASA DY Norwegian Air International D8 Norwegian Air UK Ltd DI Norwegian Air Sweden LE Norwegian Air Norway DH
Seega on Norwegian üks suur tütarfirmade võrgustik, millest pole lihtne aru saada.
Norwegianis ei jõuta praegu ilmselt ära kahetseda, et nad British Airwaysi/IAG ostupakkumise 2018. aastal tagasi lükkasid. Praegu on küsimus ellujäämises kui sellises. Aga nagu loetelust näha, saab sealt tükke pudeneda veel küll, enne, kui asi lõplikult koost laguneb. Kui Norwegianil peaks õnnestuma ellu jääda, siis saab see igal juhul olema varasemast tunduvalt väiksem lennufirma.
Väga kahju. Minul oli suur osa lende just Norwegianiga ja oleks ilmselt ka edaspidi, kui nad jätkaksid. Korduvalt ja korduvalt sai lennatud väga korralike lennukitega (väga) odava raha eest.
Aga nagu arvata oligi, ei ole (ei olnud) see siiski jätkusuutlik.