Sellega, et lähitulevikus näeb lennukiga reisimine välja veidi teistmoodi, kui varem, on ilmselt kõik kursis. Seoses lendude taastumisega hakkavad lennufirmad tasapisi kaarte avama ka pardatoitlustuse kohapealt. Nagu võib arvata, on üldiseks eesmärgiks kõike, mida võimalik, pakkuda eelpakendatuna. Turistiklassis välditakse sooja toidu pakkumist. Järgnevalt kahe lennufirma näited, mis esindavad erinevaid lähenemisi.
Turkish Airlines
Üldkontseptsioon pardapersonali ja reisijate vahelise kontakti minimiseerimiseks:
Lennud kestvusega 2 – 8 tundi (s.h. TLL – IST)
Turistiklassis: piknikukotike võileiva, pakendatud koogi ja mahla või veega. Pikematel lendudel saab ka teise karbi, kus on teise maitsega võileib ja kook.
Äriklassis: karp, milles on võileib, mezze (külm eelroog), salat, magustoit ja vesi. Pikematel lendudel pakutakse ka küpsiseid.
Kauglennud üle 8 tunni
Turistiklassi esimene serveering: karp võileiva, salati, magustoidu, mahla ja veega. Teine serveering: piknikukott võileiva, pakendatud koogi, mahla ja veega.
Äriklassi esimene serveering: karp võileiva/wrapiga, salat, 2 mezzet (eelrooga), magustoit, chipsid, pide (pehme leib), vesi. Pakutakse alkohoolseid jooke.
Teine serveering: karp võileiva, mezze (eelroa), salati, magustoidu ja veega. Pakutakse alkohoolseid jooke.
Nagu näha, pole Turkish Airlinesi lendudel esialgu enam oodata maailma üht parimat pardatoitlustust. Kindlasti ei kesta võileibade nosimine igavesti, kuid vähemalt esimesed lendajad peavad sellega arvestama.
Lufthansa
Kuni 31. augustini on pardateenindust lihtsustanud ka Lufthansa, kuid võrreldes Turkish Airlinesiga nii radikaalseid muutusi pole ette võetud.
Lühikesed ja keskmise pikkusega lennud
Turistiklassis sõltub teenindus lennu pikkusest:
Äriklass Tavaline toidu- ja joogivalik.
Kauglennud
Kõikides teenindusklassides jätkatakse tavapärase joogivalikuga.
Turistiklass Taimetoit ja tavaline joogivalik.
Premium economy Valik kahe toidu vahel, regionaalset menüüd ei pakuta.
Äriklass Esimesel serveerimisel valik kolme põhiroa vahel, teisel serveerimisel kahe väiksema toidu vahel. Regionaalset kööki ei pakuta.
Kokkuvõtteks
Mõnda aega (Lufthansa indikatsioonil vähemalt augusti lõpuni) tuleb lendamisel oodata lihtsustatud pardateenindust, kuid nagu kahe lennufirma näitel näeme, võivad lähenemised olla küllalt erinevad. Võib arvata, et teised lennufirmad jäävad kuhugi nende kahe vahele. Selge tundub olema see, et kauglendude turistiklassis tuleb vähemalt mõnda aega sooja toidu asemel leppida külma suupistega.
Optimistlikult loodaks, et sel ajal, kui kauglendude sihtkohtade avanemine selgeks on saanud ja reisimine tavapärasemasse rütmi on pöördunud, on ka tuttav küsimus "Chicken or beef?" jälle tagasi.
Samal teemal:
Ülevaade - kuidas näeb lendamine välja koroona-järgselt?
Uued "moetrendid" lennukites - kaitseriietus
Lendamine hakkab meenutama ulmefilmi
BA on vist kõige radikalasemalt asja võtnud, lühilendudel pakk krõpse ja pudel vett, nii turisti kui ka äriklassis. Kauglendudel saab vist võileiva ja pisikese pizza. Alkoholi ei pakuta üheski klassis ühelgi lennul.
Aerofloti kana tundub järjest isuäratavam :)
Lisaks kui peab kogu lennu kandma maski, siis kuidas süüakse? Ok võtab selleks ajaks ära. Kui kogu lennuk võtab söömise ajaks maski ära siis mis on maski point? Või käib see ka graafiku alusel ja teenindaja loaga nagu WC kasutamine.
Kõlab võib olla tobeda väitena, aga kui selline jama edasi kestab, siis juuritakse inimeste seast varsti välja ka gripp, nohu, läkaköha, hepatiit ja palju paljud muud haigused, mis kõik respiratoorsel teel või puuduliku hügieeni teel levivad.
Ma julgeks isegi väita, et on fakt - aasta lõpus, kui Eestis haigestumistest (ja suremusest) kokkuvõtteid tehakse, on paljud haigused, eriti just hingamisteede haigused, oluliselt vähenenud. Kindlasti ka suremus.
Ühe soojaga võiks siis midagi ka elu enesega ette võtta, tegemist ikkagi haigusega, mis saab alguse sugulisel teel ja lõppeb 100% surmaga.