Lufthansa gruppi kuuluvad lennufirmad plaanivad Euroopas peagi kasutusele võtta uuema tehnoloogilise lahenduse, mis võimaldaks lennupileteid senisest paindlikumalt hinnastada. Praegune GDS-il (Global Distribution System) ei võimalda piletite hindu piisavalt paindliku sammuga muuta. Jah, lennufirmadel on ju ammu olemas võimalus jagada iga lend 26 erinevasset broneerimis- ja hinnaklassi, mis võibki tunduda piisava paindlikkusena, kuid praktikas kaasnevad GDS süsteemiga omad piirangud.
Näiteks, kui madalam broneerimisklass saab välja müüdud, on reisija ainus võimalus osta pilet klass kõrgemasse broneerimsklassi. Sageli kaasneb sellega märgatav hinnahüpe ilma mingite lisanduva väärtuseta, mis teeb uue hinna inimestele ebaatraktiivseks. Nagu Lufthansa andmed näitavad, on broneerimisprotsessi katkestamine sel põhjusel üsna tavaline. Lennufirmale võib see tähendada väga suurt hulka saamata jäänud potentsiaalset tulu.
Sujuvam hinnastamine võimaldab selliseid suuri hinnahüppeid vältida ja pakkuda reisijatele paremaid hindu. Näitab ju kasvõi Ryanairi ja teiste odavlennufirmade kogemus, et head kasumit on võimalik teenida ka madalate hindadega, kuid tagades väljamüüdud lennukid. Seega võiks ka Lufthansa tulevikus teoreetiliselt pakkuda senisest ahvatlevamaid hindu (kuigi nende hulk on juba viimasel ajal märgatavalt kasvanud).
Uus süsteem võetakse kasutusele 20. oktoobril, esialgu vaid Lufthansa ja Swissi veebilehtedel ning Euroopa-sisestel lendudel. Hindade kalkulatsioon on kooskõlas Euroopa andmekaitse reeglitega ning hakkab baseeruma inimese otsikäitumisel, sesoonsusel, lennupäeval, ajavahemikul broneerimise ja lennu vahel jmt. Lennufirmale teadaolevaid isiklikke andmeid ei kasutata.
Kui nüüd natuke Lufthansa ilusa jutu taha vaadata, siis ei kiputa välja ütlema, et tegemist on järjekordse sammuga, kuidas suunata võimalikult palju inimesi otse broneerima ja tõrjuda kõrvale GDS-e kasutavad online broneerimissüsteemid (OTA-d). Võib arvata, et see on täiesti juhuslik kokkusattumine, et Lufthansa tõstis 1. oktoobril GDS vahendustasu pileti kohta 16€ pealt 19€ peale.
See võitlus ilmselt liiga edukas ei saa olema, sest online broneerimissüsteemid on Lufthansa uue hinnasüsteemi aluseks olevat, XML-ile tuginevat NDC (New Distribution Capability) süsteemi, hakanud samuti kasutusele võtma.
Arvestades üldist olukorda reisimises esialgu märgatavaid muutusi Lufthansa hindades ei ootaks, küll oleks huvitav näha, mis reaalset kasu see tulevikus reisijatele kaasa toob.
"Väljamüüdud lennukid" koroona ajal? Nali...
Samas peale koroona lõppu võib paindlikum süsteem tõesti aidata.