Ülevaade Black Friday pakkumistest. Loe lähemalt
Lufthansa plaanib premium äriklassi
veigo
veigo
17. jaan 2020 05:50

Tundub, et Lufthansa on lennukite salongidess uuendusi plaanides sattunud tõelisele innovatsioonilainele. Nagu kirjutab saksakeelsele lugejale suunatud lennundusportaal Aerotelegraph, on Lufthansal töös mitmete uute mugavusklasside juurutamine.

Premium äriklass

Premium äriklass (Premium Business Class) peaks olema samm edasi tavapärasest äriklassist ning asetuma äri- ja esimese klassi vahele, olles suunatud neile, kes sooviks äriklassist midagi enamat, kuid kellele esimene klass jääb liiga kalliks. Tegemist ei oleks äriklassiga, kus on lihtsalt kõrgemal tasemel teenindus, vahe tehakse sisse eelkõige istmetega, mis pakuvad suuremat privaatsust ja mugavust. Teisisõnu, vahe "tavalise" ja "premium" äriklassi vahel saaks visuaalselt selge. Premium äriklass asuks lennuki ninaosas äriklassi ees.

Üldjoontes haakuks see Lufthansa viimase aja poliitikaga vähendada neid lennukite arvu, kus esimene klass saadaval on. Ju siis on leitud, et majanduslikult oleks mõttekas äriklassist midagi veidi luksuslikumat siiski pakkuda.

Premium äriklass tuleks uutesse Boeing 777X lennukitesse. Boeing 777X on Boeing 777 uusim versioon, mis saabub kahes versioonis, B777-8 ja B777-9, Lufthansa puhul on tegemist Boeing 777-9 lennukitega. Võrreldes praeguste 777-tega on 777X lennukid suuremad, suurema lennuulatusega ning efektiivsemad. Lufthansa pidi olema 777X esimene klient, kuid tundub, et selle au saab hoopis Emirates.

Teada on, et Lufthansa 777X lennukitesse esimest klassi ei plaani. Premium äriklass võiks seda asendada, kui... need lennukid lõpuks ikkagi saabuks. Mäletatavasti sai Lufthansa 2017. aastal avansina Skytraxi 5 tärni lennufirma staatuse just tänu väljakuulutatud 777X uuele äriklassile – mis näeb tõesti hea välja.

B777X äriklassi renderdus

Probleem on aga selles, et Boeingu 777X programm on tänu mitmetele avastatud puudujääkidele planeeritud ajakavast üksjagu maas. Kui esialgu planeeriti, et esimesed lennukid jõuavad lennufirmade käsutusse 2020. aastal, siis praegu on asi seisus, kus alles oodatakse esimest testlendu ja sertifitseerimist. Isegi see pole selge, kas 777X sertifitseeritakse kui 777 edasiarendus või kui täiesti uus lennuk. Igal juhul ei jõua 777X tellijateni mitte enne 2021. aastat.

Ja siit koorub järgmine võimalik probleem. Sellest ajast, kui Lufthansa 2017. aastal oma tulevase äriklassi disainiga välja tuli, on aeg üksjagu edasi liikunud. Mitmed lennufirmad on juba juurutanud äriklassi istmed, mis on täiesti võrreldavad mitte liiga ammuse esimese klassiga. Seega peab Lufthansa pingutama, et nende premium äriklass ei osutuks moraalselt vananenuks juba väljatulemise hetkel.

Lisaks 777X lennukitele plaanitakse premium äriklassi ka B787 lennukitesse. Pole siiski teada, kas need jõuavad Lufthansa, Austrian Airlinesi või Swissi käsutusse. Kuna Lufthansa püüab grupisiseselt teenindusstandardeid ühtlustuda, siis võib eeldada, et me näeme kõrgemat äriklassi ka Lufthansa sõsarfirmade lennukites.

Economy Plus

Lufthansa uuendused ei piirdu ainult äriklassiga. Ühtlasi on kõne all ka täiendava jalaruumiga turistiklass ehk economy plus. Seda ei tuleks segamini ajada premium turistiklassiga, kus on teistmoodi istmed ja teenindus. Siin on jutt täiendavast istmevahest. Mitmed lennufirmad midagi analoogset juba pakuvad. Näiteks KLM-il on kauglendudele Economy Comfort istmed, mis pakuvad täiendavad 10 cm istmevahet.

Kokkuvõte

Lufthansa teatel pole praegu ühtegi uusi istmeid puudutavat otsust veel lukku löödud ja töö alles käib. Klasside diferentseerimise näol on tegemist trendiga, kus lennufirmad otsivad võimalusi lisatulude teenimiseks. Näiteks premium economy võimaldab suhteliselt minimaalsete lisakulutustega küsida 2-3 korda kõrgemat hinda võrreldes tavalise turistiklassiga ning on lennufirmadele magus tuluallikas.

Küll aga võib teenindusklasside rohkus hakata segadust tekitama. Kujutame ette teoreetilist olukorda, kus lennukis on saadaval esimene klass, premium äriklass, äriklass, premium economy, economy plus ja economy ehk tavaline turistiklass. Läheb veidi segaseks või mis?

Uudist puudutavaid kommentaare lugedes võib lugeda ka kahtlustest, et premium äriklassi juurutamine võib olla kattevari senise äriklassi teenindustaseme teatavaks alandamiseks. Irvhambad aga ootavad Lufthansalt Business Premium Light ja Economy Plus Ultra teenindusklasse.

Jagan siis veidi lähemat infot.

Skytraxi 5* on LH jaoks väga oluline. 

Arusaadav -- ollakse ainus Euroopa lennufirma, kellel see tunnustus olemas.

Eeldab see muu hulgas ka Firsti ehk Esimese klassi olemasolu ja jäämist ning praeguseks on otsustatud, et First ei kao mitte kuhugi, säilib 40% kauglennukitel ning uus First on lihtsalt väiksem (8 koha asemel 4).

Firstil on, oli ja jääb oma klientuur -- mina kaasa arvatud :)

Lufthansa Grupi siseselt jääb First class alles 100% Swissi kauglennukitesse.

Äriklassi uuendust oodatakse juba ammu, senine saab varsti 10-aastaseks. (nagu ka praegune First). Seega jah, uuendatakse mõlemaid klasse.

Preemiumäriklassi alternatiivina või selle kõrvale jäävad uude äriklassi ka preemiumkohad -- ehk siis need, kus ruumi rohkem ja naabreid ei ole. Nende puhul on ette teada, et tasuta ja eelisjärjekorras saavad neid endale Lufthansa eliitkliendid ning ülejäänutele hakatakse neid täiendava raha eest pakkuma. Sama teeb juba Austrian oma "troonitoolide" eest.

Lufthansa fännidele on enim muret valmistanud spekulatsioonid Firsti ehk Esimese klassi saatuse üle.

Aga jah, 2019.aasta lõpul tuli selle kohta otsus, et First jääb. Ning tuleb ka uutele 777-tele ning võimalik et ka järgmisele partiile A350 lennukitest.

Bravo!

Põhimõtteliselt on klassikalistel lennufirmadele kõige kasumlikum olnud läbi aegade äriklass, seejärel First ning sealt edasi madalamad klassid. 

Firsti probleemiks on suuresti äriklassi toote niivõrd suur paranemine, et vahet Businessil ja Firstil on väga raske teha. Õnneks on jätkuvalt suured võimalused teha vahet neil toodetel maa peal.

Toodete diferentseerimine on aga hädavajalik.

Mina isiklikult usun, et suur soov üheaegselt meeldida nii ärireisjale kui ka just odavat piletihinda soovijale (ning kogu vahepealsele seltskonnale) on nii mõnegi väiksema firma hingusele saatnud...

Päris algselt oli lennukites 1 klass. Üsna pea tekkis 2: esimene ja tavaklass (kuidas iganes seda siis nimetati). Ca 1980 aasta paiku hakkas siginema vahepeale äriklass -- tekkis palju ettevõtteid, kes ei lubanud oma töötajatel lennata esimeses klassis, kuid midagi turismiklassist paremat siiski nagu oleks lubatud/tahetud.

Premium Economy loogika on täpselt sama -- on ka palju neid maksjaid, kes äriklassi ei maksa. Kuid preemium economyt maksaks.

Muide Business Light on juba jupp aega olemas näites Emiratesil -- ei ole transfeere (Emiratesil muidu on), ei saa lounge.

Ehk siis klassivahede täiendamiseks ruumi jagub!

3
1

Mul on just vastupidine arvamus: mida keerulisemaks sa reisija valikud teed, seda rohkem sa teda tüütad. Ma kujutan ette ka revenue managementi probleeme, eco, premium eco, business, premium business, first. üks klass on üle müüdud, teine klass pidevalt alamüüdud jne.

Aga võib-olla ma eksin ja majanduskliima tipus on lihtne äriklientide reisibüroodele kallist hinda müüa ning tooteid diferentseerida.

Lufthansa võltsi Skytraxi 5-tärni reitingu kohta on lennundusblogijate seas konsensus - korrumpeerunud peerud seal. 

https://onemileatatime.com/lufthansa-skytrax-5-star/

Mis LH Firsti puutub, siis on Raul_R suguseid täishindu maksvaid fännipoisse Euroopas selgelt liiga vähe, viimased paar aastat on LH vähemat 4 korda aastas teinud üliagressiivset Firsti dumpingut, hetkelgi Londonist ja Kiievist müük käsil. 1300 EUR eest Kiievist Dubaisse ei ole kindlasti see hind, mida Firsti müügil näha tahaks. Tuleb mingi kaban ja joob  mõlemal suunal kallist konjakit ja paar pudelit kallist shampust peale, ongi kahjum juba :D

2
0

Ma ei ole siin hea Snoopiga päris nõus.

Firsti soodusmüükidel on olemas ka täiesti teine ja nagu mina päris mitme reaalelulise näite pealt tean, põhjus:

näidata teenust potentsiaalsetele klientidele.

Mina tean päris mitut inimest, kes imesoodsa piletiga über-teenuse äraproovinuna peale seda enam kehvemaga nõus ei ole. Ja edaspidi maksavad ka teist hinda, peaasi, et ei peaks enam kehvema teenusega lendama.

Minul oli eelmisel aastal 16 lennusegmenti Firstis (sel aastal on 14 juba bookitud). Mõnel väga ükiskul oli Firstis mõni tühi koht, enamasti olid kõik 8 kohta täis. Kas müüdud või upgradetud, ei oma tähtsust ka lennufirma jaoks, sestka upgradevucheril ning miilidel on neil bilansiline väärtus ja sugugi mitte väike.

Pigem näen ma selles Firsti soodusmüükides Ukraina ja Venemaal eesmärki meelitada nende varakaid inimesi (kes on reeglina siis ka varakamad, kui enamik Euroopa varakaid) edaspidi oma raha lendamisel just LH Grupi Firstis kulutama.

Kui hea teenuse maitse juba suus ning põhimõtteliselt raha selle ostmiseks on, siis naljalt enam soodsama klassiga inimene ei lenda.

UK ja Prantsusmaaga on vaja meelitada sealsed Firsti reisijad kuidagi LH Grupile üle.

Teadupärast on First kogu Euroopas olemas ainult 4 firmal: Lufthansa, Swiss, Air France ja British Airways.

Ja ära kadus ta ülejäänutelt suuresti tänu Euroopas edenevale sotsialismusele, mis jutkui seab halba valgusesse teistest paremal järjel olemise.

Muidugi, nende turupüüdmiste pakkumiste paratamatu kõrvalmõju on ka mittesihtgrupipoolsed ostud. Ka mina olen neid aeg-ajalt kasutanud, sest lendamine mulle meeldib ja mul ei ole 3-4 feederlennu vastu (1-2 asemel) mitte kõige vähemastki. Ja vahel on õnnestunud ka see transit-sihtkoht ärivajadustega ühitada.

Aga ka sellega on lennufirma arvestanud.

Virisemine LH 5 tärni üle muudab minu nõutuks.

Peamiselt sel põhjusel, et peale 4 lendu SQ äriklassis ei osanud mina küll mitte mingitki mõisltlikku selgitust leida, miks sellel firmal 5 tärni on. Võimalik, et mulle lihtsalt sattusid järjestikku 4 kehva crewd. Ja liialt üleküpsetatud steiki.

Halvad crewd on olemas kõikidel firmadel.

Oma lendude puhul, kui crew jätab midagi oma töös minu puhul tegematta, teen neile juba õhus vastava märkuse. Ja kui asi ei parane, tähendab see lorudele hiljem kindlasti probleeme. 

Suuremas osas aga on teenus toimib nii, nagu vaja (nimepidi pöördumised, priority erinevates toimingutes jne).  Ja maapealne teenindus on LH/LX-l parim, mida kohata õnnestunud üldse (võrdluses, tõsi, minu jaoks F ja C kauglendudel vaid EK,CX,QR,OZ,MQ,UA,SQ,AY,TK -- võimalik, et mõni siiski on ununenud :D ). 

Õhus on väga hea mulje jötnud paljud ja mulle väga meeldib EK First, kuid teenuse komplekssust (õhus ja maa peal) pole teised pakkuda suutnud. Tõsi, OZ oli ka püüdlik.  

Aga see kõik on kindlasti ka maitse asi.

0
0

Oleks ka ime kui First täis ei oleks, arvestades neid hindu, mida LH regulaarselt pakub. Nonsenss on muidugi väide, et LHd ei koti, kas tegemist on makstud kohtadega või miilide kasutamisega, bilansis nad kindlasti sama väärtusega pole, kui keskmine hind, isegi odavavõitu. Kui First ärile nii kasulik oleks, siis ei oleks LH drastiliselt F istmete arvu lennukis koomale tõmmanud. 

Aga Lufthansa võlts 5tärni-reiting ei ole sellepärast õigustatud, et nad väikest arvu HONe maksimaalselt poputavad. Ma saan aru, et vajalik on pidev rõhutamine, kui tähtis, haruldane ja väärikas tegelane ollakse, aga äkki tuleks elevandiluust tornist korraks alla ja sõidaksid korra vastiku pööbli seas LH long-haul äriklassis? Kui HON-lipitsemine välja arvata, siis peaksid aru saama, et ei ole vist päris QR või NH tasemel produkt? 

Nagu Ben ütles: https://onemileatatime.com/lufthansa-a350-business-class-review/ ## Lufthansa A350-900 Business Class Bottom Line

 What a forgettable business class product Lufthansa offers. I can’t think of a single full service airline that has seats this bad on their A350s. While Lufthansa has a new business class product in the works, virtually all other major European airlines have more competitive seats already in service. 

On the plus side, Lufthansa offers (relatively) reasonably priced wifi and a good entertainment selection. Other than that, though, this is such a forgettable and disappointing product.

The food, service, and amenities are forgettable, while the seats are downright disappointing. Fortunately I had an empty seat next to me, which made a big difference. But without that, this would have been a much different experience. 

With ANA soon deploying their new 777-300ER cabins to Frankfurt, it’s crazy to think that these two products are competing head-to-head with one another on the same routes… 

Suffice to say that this is an underwhelming business class product, especially for an airline to install on brand new A350s. Lufthansa does plan on debuting a new business class on their 777X, but who knows when that plane will even be flying… 

I don’t understand why Lufthansa doesn’t have any sort of privacy shields between seats. The center seats in this configuration face one another slightly. That also means the footwells are right next to one another, so if you want to play footsie with your seat opponent, definitely select one of the center seats. There are very thin storage compartments along this part of the seat, though mine wouldn’t close properly. The 110v outlets are underneath the center console, though I didn’t see any USB outlets. 

There was a HON Circle member in business class (that’s Lufthansa’s top tier status), so during boarding the purser personally welcomed him onboard and had a rather long conversation with him. That’s of course a nice touch, but it was almost awkward, since the cabin has zero privacy, and she wasn’t exactly a quiet talker, so I felt like it was a conversation with an audience. I can now tell you everything about his trip to Japan!

0
0

Mulle hakkab üha enam huvi pakkuma, miks Snoop LH-d ei salli... ;)

Jah, nende äriklass ei ole maailma parim. Ise proovin seda üle mitme aasta taas ca kuu pärast, sest sihtkohta lihtsalt muud ei lenda. Teenuse osas, võivad alla jääda aasia firmadele, muudele pigem mitte. Samas saab Snoop muidugi öelda, et minu kogemus ei saa olla objektiivne. Tänu staatusele. No ja ega teenuse osas 100% objektiivne vast jah ei olegi, sest ka 3 kaareisijat on HNCO-d. Aga nii peabki olema, sest kui oma kõrgema taseme kliendid "poputamata" jätta, siis varsti neid enam ei ole. Eks ka lennunduses toob 80% kasumist 20% klientidest (mis siis omakorda vastavalt jaguneb). Seda tean ma juba oma kogemusest, et ühe lennufirma tipptaseme klienti jahivad üsna aktiivselt üsna kohe ka teised vedajad.

See, et salongides on vähe privaatsust, on olnud seni peamiste turgude (ehk siis enim tulu toovate turgude, milleks on Saksamaa ja laiemalt DACH) enne tooteuuendusi läbi viidud küsitluste tulemus suuresti. See on ka põhjuseks, miks Firstis ei ole sviite.

Maitse asi. 

Eestisse lendavatest lennufirmadest on tegemist ikkagi minu hinnagul parima teenuse ning tootega firmaga. TK toode õhus on väga hea, kuid maapealne kippuvat lonkama, eriti juhtudel, kui midagi nihu läheb.

Kui midagi nihu kippus minema, suutis LH alati mulle sobiva lahenduse leida ka enne HON-iks saamist. HON-i eelis on sellisel juhul pigem  lahendusvõimaluste hulk, teeninduse kiirus ning eks vast ka see, et kui lennuk füüsiliselt lendab, saab HON-i sinna peale panna ka siis, kui müügis pileteid enam ei ole.

Aga muus osas ootas ka varem hilineva lennuki maandudes juba Lufthansa äpis uus pardakaart.

Ja jällegi, Lufthansa on ainus Eestisse lendav lennufirma, keda hinnatud 5* vääriliseks, Ja ka ainus taoline Euroopas.

Isiklikult võivad inimesed muidugi arvata, mida tahes -- mina näiteks ei saa oma kogemustele tuginedes mitte sugugiaru, miks SQ 5* omab ;)

Aga avalikult seda võltsinguks (fake) kutsuda... ütleme nii, et tegemist on suure firma suuremeelsusega (või siis ei mõjuta see äri karvavõrdki), et ühtegi taolist lahmijat ei ole ametlikult äri kahjustamises süüdistama asutud. Ja kuskil kohtus pirskem arve välja kirjutatud -- just nimelt seepärast, et tähtsust ei oma, kas keegi arvab või ei arva, et toode on või ei ole mingit arvu tärne väärt, vaid see, et seatakse avalikult kahtluse alla muidu piisavalt laialt tunnustatud (keskmiselt mõisltikule inimesele piisavalt tunnustatud) agentuuri hinnang. ;) Mina olen alati leidnud, et mõistlik on sellistest arvamusavaldustest hoiduda. Community võib ju olla toeks, aga nende tugi süüa ei kõlba. Ja ei teki sellisest caest ka kunagi ühtegi tõsiseltvõetavat bokotti. Ükski lennuentusiastide community pole ealeski suutnud ühtegi lennufirmat boikoteerides midagi muuta. Kahtlane, kas isegi katsetanud on.

Eks muidugi LH õnnetuseks on, nagu enamus Euroopa Liidu riikides, ametiühingud.

ET, EK ja QR suureks õnneks ei ole neil seda muret olemas. Ning seega saab rohkem panustada tootesse.

Aga see ei ole paraku meie võimuses, seda olukorda muuta.

Eks see erinevate klasside juurde tegemine, ehk siis tulles tagasi teema alguse juurde, ole tingitud turust ning soovist sealt maksimaalne lendajate hulk kätte saada. Ühe lauaga lüüa neid erinevate klasside reisijaid ei õnnestu. Ja nii ongi vaja odavamat äriklassi neile, kes täit raha välja käia ei saa (ning samas on nõus loobuma näiteks ootesaalist ja kohavalikust) ja parema teenuse ning tehnilise tootega Premium Äriklassi neile, kes tahavad paremat, on nõus selle eest maksma, kuid kelle poliitika ei luba lennata Firstis.  Karta küll on, et Premum äriklassi tekkides, astub sammuke tagasi nn klassikaline äriklass. Sest neis peab ju säilima vahe!

Ja ehkki Lufthansal on ka täna First olemas 50-s kauglennukis (109-st) kokku siis 400 kohaga, siis Firsti hädaks on just seesama äriklassi arenemine. Nimelt kusagil tulebki piir ette, kust enam nagu ei saagi toodet tehniliselt paremaks teha. Seega ei tohi ka Business kunagi muutuda liiga heaks.

Sest diferentseeritus ongi vast ainus võimalus võimalikult suurele kleindigrupile meeldida. Sest nad on väga erinevate võimaluste ja eeldustega.

Nn. Firsti "dumpigut" ei tehta kindlasti kabinnide täitmiseks dumping-hinnaga -- majanduslikult on siis kasumlikum tühja kabiiniga lennata. Mina usun, et promohinnad on mõeldud just potentsiaalsete klientide juurde leidmiseks, kes hiljem kallima raha eest lendavad. See on vana, korduvalt ära proovitud ja väga hästi toimiv võte.

Ka boardingueelsed upgraded kannavad võimalusel seda eesmärki.

Ja minu puhul kunagi ammu-ammu, toimis küll igati nii, nagu üks lennufirma vähegi tahta võib. :)

0
0

Õnneks ei ela me sellises korporatiivses düstoopias, nagu, kus suurfirmadel on samasugune võim keelata, kästa, puua ja lasta nagu NLKP. Päris jälk kui oleksime tagasi kommunismis selle vahega, et ainus, mis loeb, on truudus korporatsioonile (loe. parteile) ja iga kriitika või naeruvääristamine on automaatselt laim. Ulmeseriaal Altered Carbon annab päris hea ülevaade moondunud maailmast, soovitan vaadata. Aga mis veel LH puudutab, siis ma ei vihka seda firmat, minu jaoks on ta üks kehva äriklassiga tavaline lennufirma, kellega ma olen omal ajal miilitrikitamisega piisavalt lennanud, kuna oli lihtsalt nii odav. Lihtsalt muigama ajab priviligeeritu mõõdutundetu ülistamine, sest non-fanboy jaoks pole LH midagi erilist. Ahjaa, see "viimase otsa lendamise" kohtus nõudmine LH poolt on ka põlastusväärne korporatiivsigadus, nii et automaatselt häälestab mind nende vastu. Aga ma veebruaris lendan nendega, Euroopa ecos kusjuures, sigaodav pilet oli, eks ma annan teada, kuidas oli 5-star lennufirma tavareisijana.

0
0
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased