Lufthansa hoiab praegu töös umbes 10% oma tavapärastest lendudest. Sellisel ajal on mõistetav, et paljud reisijad soovivad tühistatud lennu eest raha tagasi. Paraku pole see hetkel võimalik – või mitte liiga lihtsalt võimalik, sest Lufthansa on oma kodulehel raha tagastamise võimaluse valikutest välja lülitanud, kirjutab saksakeelne lennundusportaal Airliners.de.
Lendude tühistamisel raha tagastamine on siiski võimalik, kui kasutada telefonisuhtlust. Trip.ee foorumist võib lugeda, et aina sagedamini saab pihta ka Lufthansa Eesti numbrile. Legaalset alust raha tagastamisest keeldumiseks ei tohiks olla. Seega tehniline nõks.
Seamolliga firma ikka. Arvavad, et inimestele meelde ei jää see, eks me näe. Ainult HONide lüpsmise najal see firma ka elus ei püsi.
Mul puudub Lufthansa vastu igasugune isiklik viha. Samas arvan, et LH praegune juhtkond on erakordselt ebaõnnestunud. See tekst, mida see praegune juht Carsten Spohr juba mõnda aega paneb, on häbiväärne. Ok, nüüd on jah veel hea aeg peedistada kliente ja hakata kiusama LOT-i ja Condorit.
Aga LH ei kao miiitte kusagile.
Mul pole ka isiklikku viha. Lihtsalt nende puhul paistab see konstatne juhm ülbus ja enesekindel rumalus kuidagi eriti silma, kuna LH fanboyd, Skytrax jt, reklaamivad neid kui "kvaliteetlennufirmat", mida nad kohe kuidagi ei ole.
Kas kellelgi on kogemust Airbalticult raha tagasi saamisega? Paar nädalat tagasi tühistati lend, saadeti e-mail, õnnestus vajutada "soovin raha tagasi". Veebilehel sain vastava kinnituse, kuid postkasti kinnitust ei saadetud ja raha pole ka paari nädala jooksul tulnud. Broneeringut ei õnnestu enam vaadata, annab mingi vea.
Analoogne kogemus Ryanairiga oli positiivne, info oli selge ja kirjalik ning raha laekus alla nädala.
Sain ka Air Balticule elektroonilise tagastamis taotluse esitatud 15.03. Vastus- Teie tagastustaotluse esitamine õnnestus.Referents nr.....
Ekraanipilt salvestatud, kuid rohkem pole kippu ega kõppu. Samuti vaikib Easyjet.
On kellelgi kogemusi Norwegiani tagastamisega. Tegin taotluse 14.03. ja sain automaatse vastuse, et kätte saadud ja tegelevad. Siiamaani vastust pole tulnud.
AirBaltic ütles telefonis tühistades, et tagasimakse tehakse mingi 2-4 kuu pärast. Täpset lauset ei mäleta. Tegemist oli nädalate arvuga, mis jäi sinna vahemikku.
Mina eelmine aasta, veel headel aegadel, tegin airBalticule umbes juunis kompensatsioonitaotlus, mis rahuldati mõne nädalaga ja lubati siis ühe kuu jooksul välja maksta. Raha laekus pärast kolme meeldetuletavat kirja detsembris. (Ühelegi meeldetuletavale kirjale midagi ei vastatud, need kadusid mutiauku, ka raha laekumisest ei tulnud mingit teadet ega kirja, lihtsalt ükspäev maksti.)
Seega kui heal ajal kulus pool aastat, siis ma praegu arvestaks raha saamisel 1-2 aastaga. Kui ca aasta pärast pole makstud ja firma veel alles on, võiks kaaluda Lennuabi või mõne muu firma abi ja loobuda sellest 25-30%-st.
Tahaks kommenteerida uudist ennast. Praeguses katastroofilises olukorras mõistan ma täielikult, et Lufthansa on teinud võimalikult mugavaks lendude edasi lükkamise ilma lisakuludeta(viimane on muidugi küsitav) ja võimalikult keeruliseks raha tagasi küsimise.
Mul endal olid lennud 1. ja 8.apr. Hoidsin külma närvi kuni tänaseni. Hetk tagasi helistasin Tallinna tel,nr, ootasin 4 min., hakati pakkuma variante, küsisin raha tagastust ja veel 4 min. pärast oli mul vastav kinnitusmail postkastis. LH klienditugi oli üliviisakas ja ei püüdnud kuidagi mind ümberveenda.
Nüüd jääb muidugi oodata raha ennast...
Nii et uudise pealkiri on natuke eksitav. Raha ei tagastata automaatselt, vaid selleks tuleb helistada klienditoele ja küsida.
Seesamune Airbalticu tagasimaksmise periood 'mõni kuud'.. Kas keegi teab, kuidas see reguleeritud on, kas lihtsalt võlaõigusseadusega või millegi konkreetsemaga? "lendajate õigused EU-s" ?
Mina ootasin LuftHansa telefonil 7 minutit ja siis vastas. Pakkus vaba piletit või ümberbroneerimist. LuftHansa tühistas minu tagasilennu ja seetõttu oli ainuke võimalus tagasimakse. Nii ka ütlesin. Sain maili 2.5 tunni pärst. Kirjas on, et on lend tühistatud ja info edasi saadetud "Refund" osakonnale. Vabandati ja öeldi, kuna on väga palju nõudeid siis võtab see aega.