Tallinna lennujaam avaldas 2024. aasta reisistatistika. Tallinna lennujaama läbis eelmisel aastal 3 491 677 reisijat, mis on läbi aegade parim tulemus. Võrreldes 2023. aastaga kasvas reisijate arv Tallinna lennujaamas 18% ehk umbes 0,5 miljoni võrra.
Regionaalseid lennujaamu läbis kokku 87 636 reisijat, mis on 39% rohkem, kui eelmisel aastal. Suure kasvu taga on tänaseks edukalt käima läinud Tartu-Helsingi regulaarlennud. Kuressaares oli 42 490, Tartus 27 270, Kärdlas 15 307, Ruhnus 1472 ja Pärnus 1097 reisijat.
Aasta jooksul oli Tallinna lennujaamast võimalik otselennuga lennata 60 sihtkohta, millest 44 olid regulaarliinid ja 16 regulaarsed tšarterlennud.
Regulaarlendudega lendas 38,5% kõigist reisijatest nelja sõlmjaama: Stockholmi (10,1%), Riiga (9,6%), Helsingisse (9,5%) ja Frankfurti (9,3%). Vahed nende nelja lennujaama vahel on minimaalsed, nii et võib öelda, et regulaarlendudega jaguneb ligi 40% reisijaid üsna võrdselt nelja sõlmjaama vahel (ARN, RIX, HEL, FRA). Siia oleks huvitav lisada ka andmed näiteks Varssavi, Kopenhaageni ja Amsterdami kohta.
SAS-i liikumisega Star Alliance’ist SkyTeami jõudsime olukorda, kus jätkulennud jagunevad SkyTeami (SAS, Stockholm), Oneworldi (Finnair, Helsingi) ja Star Alliance’i (Lufthansa, Frankfurt) vahel). Lisades aga siia Varssavi (LOT), Zürichi (Swiss), Müncheni (Lufthansa, hooajaline) ja Istanbuli (Turkish Airlines), on Tallinnal parimad ühendused vast Star Alliance’i lennufirmadega.
Kõige rohkem reisijaid teenindasid 2024. aastal Tallinnas airBaltic (26,6%), Ryanair (18%), Lufthansa (10,2%) ja Finnair (8,7%). Aasta jooksul toimus Tallinna lennujaamas 42 403 lendu, mis teeb keskmiselt 116 õhkutõusu ja maandumist päevas ning aastaseks kasvuks 11%.
Varssavi 6,5%
Kopenhaagen 2,2%
Amsterdam 3,0%
Need on ju kõik samas kohas olemas: https://airport.ee/ettevote/annual-reports-and-statistics/
Ütleksin, et selle järgi Helsingi on tähtsaim edasilennujaam, kuigi vahed Stockholmi, Riia ja Frankfurtiga on väga väikesed. Stockholmi kangutab edasilendude mõttes esikohalt see, et sinna ka reaalselt lennatakse lihtsalt Stockholmi (nii nagu mingil määral ka Riiga ja Frankfurti), sellal kui ainult Helsingisse lendajate arv on kaduvväike ja transiitreisijate osakaal on ligi 100%.
Finnairi turuosa oleks veelgi suurem, kui nad ei piiraks ennast nende minilennukitega. Tihti peamine põhjus Finnairist loobuda on see, et kiire ümberistumine on välja müüdud ja Helsingis tuleks passida järgmise hommikuni või keset päeva 4-5 tundi ainult sellepärast, et kiire Tallinna otsa pileteid enam pole või on viimased piletid hinnastatud sadadele eurodele.
Õige oleks transiitreisijate seisukohalt vaadata 2 sõlmelnnujaama FRA. MUC ja ZRH kokku liidetuna, sest need kõik kolm teenindavad Lufthansa grupi firmasid Lufthansa ja Swiss. Selle põhjal tuleks suurimaks vedajaks just LHG.
Ka WAW on teataval määral LHG ettevedamise osaks -- enamikus LHG tariifides on lubatud Tallinnast algav esimene segment teha LO-ga WAW-i. Kuigi usun (lendan LO lennukitega igas kuus nii 4-10 korda) et enamus reisijatest on siiski LO enda reisijad, mitte LHG feeder.