Suvine reisihooaeg on hoogu kogumas ja kõikjal turismipiirkondades hakkavad restoranid täituma puhkajatega. Sööke-jooke tellides ei tasu ennast siiski päris välja lülitada, sest kõikide toredate kohtade seas leidub paraku ka selliseid, mille äriidee on üles ehitatud klientide petmisele – et mitte öelda röövimisele.
Üheks selliseks kohaks, kus klientidele mütsi pähe tõmbamised on meedias kajastust leidnud juba vähemalt 2019. aastast, on Kreekas Mykonose saarel asuv restoran DK Oyster. Vaatamata sellele, et restorani on klientidelt raha välja pressimise eest trahvitud, jätkatakse täpselt samasuguste praktikatega ka sel aastal. Piisab, kui lugeda klientide kogemusi Tripadvisoris.
Järgnev on vaid väike valik sellest, mida kliendid DK Oysteri kohta on kirjutanud:
DK Oysteri kohta on hoiatus ka Tripadvisori lehel, mida sinna pannakse väga harva.
DK Oyster on meedias kajastamist leidnud vähemalt aastast 2019, mil Kreeka võimud alustasid uurimist turistidele ebanormaalselt kõrgete arvete esitamise tõttu. 2022. aastal trahviti DK Oysterit 30 000 euroga pärast seda, kui restoran kasseeris Ameerika turistidelt kahe joogi ja krabijalgade eest 600€. Omaette küsimus on, et miks saab selline koht, mille röövlipraktikad on aastaid teada ja mis sellega endiselt jätkab, üldse tegutseda.
DK Oyster on muidugi äärmuslik nahhaalse petmise näide, kuid selleks, et puhkusel olles ebameeldivaid üllatusi vältida, tasub meeles pidada, et
Tasub täitsa guugeldada, et mõne ärimehe ahnusest ja äriajamise loogikast aimu saada. Et tellin 25 USDise Mojito, mille eest lõpuks küsitakse 100 USDi, kuna hind 25USDi käib shoti klaasi koguse kohta.
Peab ikka tahtmist olema selliste hindadega kohas einestada :)
See ongi kõige huvitavam, et internet on sellest kohast artikleid täis ja rahumeeli pannakse tuima monkey businessi edasi.
Ma vist kunagi ühe teise teemal all kirjutasin ühest Jerevani kesklinna džässibaarist kus lahkudes klaasi konjaki eest maksta tahtes öeldi, et oodake, selgitan teile kohe arvet lähemalt. Ja selgus et raha tahetakse saada ka sissepääsu eest (üsnagi krõbe) ning ka "muusika" eest - kaks ruumi edasi mängis tõesti mingi bänd kuid sinna ruumi kus lauda kohad saime kostus üksnes vali ja täiesti ebamäärane tümps mis üksnes segas. Nii et eeldatav arve oli lõpuks enam kui kolmekordne ja kuna osad inimesed seltskonnast olid juba paha aimamata lahkunud ning jätnud üksnes jookide raha siis tuli ka nende eest maksta...Nii et võib juhtuda igal pool.
Miks Mykonosel selline skeem rahus jätkub - ei oska öelda, aga olles mitte just vähe kuulnud sealsest paiguti üleüldiselt üsna astronoomilisest hinnatasemest, siis ehk see veidi seletab. Ega kehvemal järjel inimestel sinna saarele vist väga asja pole, vähemalt puhkama.
Huvitav on see, et internet on hoiatusi täis, aga ikka leidub kodanikke, kes õnge lähevad.
Eks see monkey business kestabki nii kaua, kuni klientuur kokku kuivab.
Julgen pakkuda, et päris palju inimesi igat söögikohta netis ei kontrolli enne uksest sisse astumist.
Just nii ongi, et sa ei jõua igat oma sammu Googlest üle kontrollida. Kohalik turismiamet või mis ta iganes on, peaks mundriau nimel sellele jamale lõpu tegema. Sest kui veel mõned tegelased sellisest toimivast scammist innustust saavad, on saare maine mudas. Katsu sa hiljem seda puhtaks pesta.
Aga meil on hea näide Tallinnastki olemas piraattaksode näol. Nüüd vist juba tiba väiksem aga kuldaegadel suutsid nad korralikult Tallinna mainet mustata. Vaatamata sellele probleemi lahendada väga ei tahetud.
Ma saan aru, et skeem on mitte näidata menüüd, nagu mujalgi analoogsetes kohtades. Tripadvisori lehel on fotodelt näha, et menüüd ongi selliste hindadega. Nimetaks seda jokk skeemiks, kus polegi kuskilt kinni hakata. Näitavad Salt Bae menüüd ja ütlevad, et miks meie ei või selliste hindadega müüa.
Pigem tundub, et menüüs mängitakse *-dega või disclaimeritega ehk menüüs olev hind on justkui mingi ühiku kohta, mis on maru väike. A la jookide hinnad on shotiklaasi kohta või lobsteri hind oli 100g kohta, kusjuures on kohustuslik tellimuse miinimumkogus jne.
Ja et neid eeltingimusi pole väga selgelt välja toodud. Aga samas peab vaatama ka TripAdvisori statistikat, kus suur osa on andnud hindeid 5. Eks selline koht peaks ka ettevaatlikuks muutma, kus hinnete (kusjuures neid on palju) valim koosneb peamiselt skaala üla- ja alaosast.
Seal kus oli 100 gr. hind, oli menüüs see ilusasti välja toodud. Paljud võibolla lihtsalt ei märka seda. Tegelikult on ju osades riikides isegi poes liha ja kalaleti hinnad antud 100 gr. kaupa.