KLM on Euroopas üks väheseid lennufirmasid, mis pakub Euroopa-sisestel lendudel tasuta pardaeinet. Kõige lühemate lendude puhul pakutakse snäkki ja jooki, pikematel Euroopa lendudel pakutakse võileiba, mis tavaliselt on Hollandi juustuvõileib. Nüüd kaalub KLM Hollandi meedia teatel Euroopas turistiklassi pardateeninduse piiramist, lõpetades tasuta võileibade pakkumise.
Kuigi tasuta võileib pole pealtnäha justkui midagi liiga erilist, on see üks oluline nüanss, mis eristab KLM-i positiivselt teistest Euroopa suurematest lennufirmadest nagu Lufthansa või British Airways. Peamiselt Gouda juustuga võileibadel on täita veel teinegi roll – see on reklaam Hollandi toodetele ja KLM on traditsiooniliselt olnud Hollandi kultuuri ja toodete levitamise eestvedaja.
Nüüd uurib KLM võimalust kunagi 2025. aasta jooksul asendada tasuta võileib tasulise, kuid suurema valikuga pardamenüüga. Vett, teed ja kohvi saab ilmselt tasuta ka edaspidi.
Pardateeninduse kärpimine kipub olema kahe otsaga asi. Üldiselt tunnetavad reisijad seda kui lennufirma teenindustaseme langust, millele viitab ka aastaid langenud rahulolu Lufthansaga. Tasuta võileiba võib mõnes mõttes võtta justkui indikaatorit, mis annab märku firma üldisest juhtimispoliitikast.
Tasuta küll midagi ei ole, lihtsalt hinna sees, ehk siis kaudselt tõstavad hinda ja siis müüvad sulle topelt hinnaga selle juustusaia.