Ülevaade Black Friday pakkumistest. Loe lähemalt
IATA ei toeta lennukites keskmise istme blokeerimist
veigo
veigo
7. mai 2020 13:18

Lennufirmade katusorganisatsioon IATA toetab lennukites näomaskide kandmist, kuid on vastu keskmise istme blokeerimisele. See on kannapööre võrreldes esialgse seisukohaga säilitada lennukites reisijatevaheline distants. Seega võib arvata, et see keskmise istme blokeerimise teema hakkab lennufirmade agendast vaikselt ära kaduma.

IATA põhjendused on tegelikult väga lihtsad:

  • istmeid blokeerides muutuks reisimine oluliselt kallimaks;
  • istmete blokeerimine ei tekita piisavalt distantsi, sest keskmine istmelaius on 55cm;
  • lennukites olevad õhufiltrid on äärmiselt tõhusad. Airbusi andmetel suudavad nende lennukites olevad filtrid õhust eemaldada 99,7% viiruseid ja baktereid – mis sisuliselt on ju 100%.

Kui lennukites hakata istmeid blokeerima, tähendab see lennuki maksimaalseks täituvuseks 62%. Selleks, et lendamine muutuks lennufirmade jaoks tasuvaks, peab lendude täitumus olema keskmiselt vähemalt 77%. Ainus võimalus sellest madalama täituvuse juures oleks piletite hinda tõsta.

Sõltuvalt regioonist peaks hinnatõus kulude katmiseks olema vähemalt 43-54% (Euroopas oleks see +49%). Ja niimoodi saavutataks ainult nullkasum. Kasumi teenimiseks tuleks lennupiletite hindu veelgi rohkem tõsta. Ühesõnaga, tegemist oleks kogu lennundussektorit haarava fundamentaalse muutusega, mis ellimineeriks rahakotisõbraliku reisimise, kuid millel pole viiruse leviku piiramiseks olulist kasu. IATA-l pole teada ühtegi juhust, kus viirus oleks lennukis levinud reisijalt reisijale, küll aga on mõned juhtumid, kus viirus on levinud piloodilt piloodile või lennusaatjalt reisijale.

Tulevikus võime lennujaamades arvestada, et mõneks ajaks säilib nõue distantsi hoida. Saab olema huvitav näha, kuidas see näiteks A380 või B777-300 lendude check-innis reaalselt välja nägema hakkab. Samuti hakatakse lennujaamades aktiivsemalt looma võimalusi kontaktivabaks check-inniks ja pagasi äraandmiseks. Mis on ju tore - kuni tehnika töötab.

Lennukites võib oodata, et:

  • pardateeninindust (ehk kontakte reisijatega) näeme tulevikus vähem;
  • lennukites piiratakse liikumist ehk kauglendudel jalgade sirutamiseks püsti tõusmine pole enam vist väga hea toon;
  • toitlustamist püütakse lihtsustada;
  • reisijate omavahelisi kontakte püütakse piirata.

Toitlustamine kauglendudel jääb siiski nõrgaks kohaks. Esiteks on söömise jaoks vaja mask ära võtta, teiseks on seni toiminud praktika, kus toit jagatakse kõikidele kätte üsna samaaegselt. Kas nüüd hakatakse reisijaid toitlustama kuidagi vaheldumisi, saab olema samuti huvitav näha. Samas, kas siin suurt probleemi üldse on, kuna reisijad ei istu näoga üksteise suunas ja lennukites vahetub õhk küllalt kiiresti.

Lennufirmade vastavad praktikad on alles kujunemisel ning kindlasti võib reisipiirangute leevenemisel/kadumisel ja lendude taastumisel näha nii lennujaamades kui lennukites üksjagu harjumist vajavaid asju. Hetkel on lahtine isegi see, kas maskikandmist nõudvad lennufirmad (neid lisandub iga päevaga) jagavad ise maske või jätavad maski hankimise reisija ülesandeks. Elame huvitaval ajal.

Korraliku lennufirma, kes on raatsinud paigaldada parima õhufiltrisüsteemi,  lennuki salongiõhu puhtus on samaväärne haigla opisaali omaga. Tallinnast lendajatest on üheks näiteks Lufthansa.

Kui lisaks nõuda enamuse ajast (söögiaeg jääb niikuinii välja) maskide kandmist, ei olegi midagi rohkem vaja.

100% kindlust ei olegi otstarbekas taga ajada. Ei annaks seda ka tühi keskmine iste, küll aga tõstaks see oluliselt pileti hinda.

Kes kardab, ei lenda. Lihtne.

1
1

Korralik lennufirma üldiselt ju hangibki korraliku lennuki, sest kõik tänapäeva lennukid ongi korralikud (Venemaa lennukite puhul võivad arvamused olla teised). 

Täpselt ei tea, aga pole ju mitte mingit põhjust kahtlustada, et teised lennufirmad oleks kuidagi nõrgemad kui Lufthansa või mis iganes lennufirma. 

Mis iganes - kui tulevad odavad lennupiletid, siis neid ka ostetakse ja reisitakse, kui piirid lahti on. Jälle väga lihtne.

2
0

To Veigo

Paraku tean ka ühte Tallinnast lendajat, kelle turvašefi erajutu järgi on nende lennukites palju lihtsam ja odavam õhupuhastussüsteem. Et kulud allpool hoida...

Nime öelda ei saa.

Eks lennukeid ole ka firmadel erinevaid.

0
4

Raul_R. Sinu lojaalsus Lufthansa vastu on mõistetav, aga ühel hetkel tekib küllastus. 

Salongiõhu puhtus ei olene suuremas osas mitte lennufirmast, vaid lennukipargist. Mina kasutan lendamiseks enamasti Norwegiani, mis on Lufthansa kõrval täielik säästufirma, aga lennukipargi keskmine vanus on ca 3 aastat. Ja ma usaldan nende lennukiparki, eriti nende uusi B787 Dreamliner lennukeid. No on tõesti head lennukid.

Ühtlasi lendan ka Finnairiga ja valin alati võimalusel nende A350. Kas nende lennukite õhupuhastussüsteem filtreerib 99,5% või 99,7% õhust, ma ei tea ega saagi teada. Ja see polegi oluline.  

Lõpuks taanudb ikkagi kõik inimese enda arukusele. Mina kindlasti ainult lennuki õhupuhastussüteemile lootma ei jää, vaid võtan kasutusele lisameetmed. 
Jah, ma ei häbeneks kanda lennukis ja lennujaamas FFP3 klapiga maski, kui see annab mulle südamerahu, jõuda kohale tervena ja enesekindlalt. Pole vahet, millise lennufirmaga ma lendaksin. 

Mis aga artiklit puudutab - siis mõistlik ja eluterve otsus. Loodetavasti see koroonahullus taandubki lõpuks normaalsele mõistlikkusele. Ja ilmselt ei tasu ka väga muretseda esimestel kuudel lennukite täituvuse osas, niikuinii lendavad nad pooltühjalt.

2
1

To VäikeLotti

Absoluutselt nõus, et taandub lennukiparguile. Kui uus/vana see on ja millise varustusega. Lennuki tellimine on suuresti nagu lego. Või nagu auto tellimine tehasest.

Finnair eriti oma A350 ja ka Norwegiani Dreamlinerid on suure tõenäosusega samuti varustatud parimate õhupuhastussüsteemidega.

Neid lennufirmasid ma silmas ei pidanud. 

Lufthansa oli toodud näiteks, kuna selle kohta on mul neilt lausa eraldi kiri saadud. :)

1
0

@ Raul_R

Tegelikult ei ole see lego ju. Mina kasutan "Google Flights" rakendust ja ma näen alati, milline lennuk lendab sihtpunkti.

Kui Finnair lendab kell 00.30 Dubaisse A320-ga, hinnaga 300 eurot ja kell 12.30 A350-ga, hinnaga 350 eurot, siis ma valin selle viimase. Ja just A350-ga ma siis lendangi. See on kiirem (lühem lennuaeg), vaiksem ja oluliselt mugavam, kuna lendab kõrgemal (vähem turbulentsi).

Norwegianil on see täpselt samamoodi, alati valin lennukiks B787 Dreamlineri. 

On see nii ju ka Lufthansal?

0
0

To väikelotti

Ei, ma pidasin silmas, et lennuki tellimine lennufirmal tehasest on nagu lego kokkupanek.

0
0
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased