Väga halb uudis Qatar Airwaysilt. Lennufirma PR-möla taha peidetud info on tegelikult lihtne: tulevikus ei võimalda odavaim äriklassi pilet enam sissepääsu ei äriklassi lounge’i ega lennukis istekoha valikut.
Mind isiklikult puudutab see uuendus väga tõsiselt. Qatar Airwaysil on vist parim äriklass maailmas, eriti nende QSuite. Ja aja jooksul õppisin leidma Qatari suurepäraseid hindu (1000 – 1100€ edasi-tagasi) teatavatest lennujaamadest, mis mulle antud hetkel sobisid. Näiteks Colombost või Jakartast Euroopasse, sest Aasia - Euroopa suund on tavaliselt vähemalt 1,5x korda kallim, kui Euroopast Aasiasse. Aga häid pakkumisi tuli sageli ka Skandinaaviast, eriti Oslost ja Stockholmist, kust 1100-1200€ euroga sai näiteks Bangkokki, Hongkongi või mujale Aasiasse.
Vahemaandumine DohasTeenindus tundub kuidagi sõbralikum, kui muidu ka suurepärases Emiratesi äriklassis. Tõsi, see ei kehti nende Airbus A380-s äriklassis, mis on nii suur, et parem on tiksuda nende pardabaaris. Samas, Helsingist Dohasse lennates sinu ees kogu aeg põlvitatakse, mis meie kultuuriruumile pole vist päris harjumuspärane.
Qatar Airwaysi A380 baar See ootas A380 pardal. Kui on soovi, siis vala. Sümpaatne.Rose.Väga hea.
Nüüd siis on Qatar Airwaysi äriklassis kolm piletiklassi: Classic, Comfort ja Elite. Neist odavaim ehk Classic ei võimalda enam sissepääsu äriklassi ootesaali ega online istekoha valikut. Ja hinnvahe järgmise piletiklassiga on enamikel liinidel sisuliselt kahekordne. Teisisõnu, sissepääs äriklassi lounge’i maksab nii 700-800 eurot. Kui see pole otsene röövimine, siis mis see on?
Qatar Airwayisis äriklassi hinnad Stockholmist Nairobi (üks suund)Qatar Airways oli kauglendudel seni minu esimene valik ja seda äriklassis, mis õige kombineerimise ja paindlikke kuupäevade puhul võimaldasid lennata vaid õige tiba kallimalt, kui tavaline turistiklass. Enam mitte. See Doha lounge – mis on tõesti väga hea – pole siiski seda hinda väärt. Ja nende Helsingi lounge on üldse mingi külapood, kus saab morssi ja võileibu.
No aga jätaks sa ostmata nüüd odava QR äriklassi pileti, kui lounge ei saa? Ma vist ei jätaks, vajadusel saab lounge accessi pikema ümberistumise ajal kasvõi osta, rääkimata staatuse omamisest.
QR ei lase isegi staatusega oma põhilounge-i Dohas.
Aga oligi aeg, viimati 2019 olid lounge küll liialt täis neid nö. odava äriklassi piletiga reisijaid, eriti puudutab see teatud ümberistumiskellaaegu.
Lohutuseks võib öelda, et QR lounge tase on aasta aastalt langenud, kõik oli parem siis kui oli eraldi Premium Terminal, vähemalt soft producti osas, tõsi et hard product on praeguses lennujaamas parem aga toitlustus käis ikka kõvasti kõvasti alla kogu aeg, samuti joogivalik.
@Snoop Eks QR sai lisaks kvaliteedile valitud ka OW miilide pärast. See idee läks muidugi sujuvalt põhja.
Aga kas valiksin veel Qatari? Pigem kontrolliks läbi kõik alternatiivid (Emirates, Finnair, Lufthansa). Turkishi võileibade teatri jätaks hetkel veel kõrvale. Qatari lõplikult ei välistaks, aga väga nadi oleks Doha lennujaamas äriklassi reisijana kuskil pingil istuda.
Miks pingil? On ju müügil kõike sisaldavad piletid. Letist vist jah seda pääset reeglina osta ei saa, aga lisaks on olemas ka PP lounge Dohas. Iseasi, mis kujul nad hetkel avatud on üldse. Ja Finnair sulges samuti oma lounged aga müüb äriklassi pileteid edasi. Kurjad keeled räägivad, et loungede sisustuski on juba ära müüdud (nagu ka lumo tasemega klientide transpordiks mõeldud 2 autot, oli kuulutus oksjonikeskkonnas), seega neid ei avatagi enam. Lufthansa lounge teenus on praegu ka suht olematu, contract loungede kasutamisest loobusid nad üldse jne.
Siin link, et ka "preemiapiletitega" on see võimalus kadumas.
Staatus peaks selle võimalust pakkuma, ent vahest muutub seegi.
Miks Veigo ei külastanud Helsingis Finnairi lounge, seal lausa mitu valikus, kõik tasuta Qatari J piletiga - puudub vajadus PP Aspire loungega piirdumiseks - iseasi, et täna ainult see Aspire ongi avatud enam ja kauaks sedagi.