USA odavlennufirma Frontier Airlines pagasipoliitika on reisijates aastaid rahulolematust tekitanud. Pardale on tasuta kaasa lubatud võtta ainult kott isiklike asjadega ja enne pardaleminekut mõõdetakse käsipagasi suurust hoolega. Samas rakendatakse mõõdupiiranguid ebajärjekindlalt või küsitakse reisijatelt lisaraha ka siis, kui pagas on mõõtmetes. Lennufirma on tunnistanud, et need töötajad, kes reisijatelt käsipagasi eest lisaraha kätte saavad, saavad selle eest boonust.
Nüüd aga võttis üks Florida naine kätte ja kaebas Frontier Airlinesi ebaõiglaselt küsitud pagasitasu eest kohtusse. Frontier nõuab ülemõõdulise käsipagasi pardalevõtmise eest 100$ suurust lisatasu, kuid Amira Hamadi nimeline naine arvab, et pagasi mõõtestend on väiksem, kui lennufirma veebilehel lubatud mõõtmed.
Nimelt ei mahtunud tema täpselt lubatud mõõdus pagas Orlando lennujaamas Frontieri mõõtestendi ning ta pidi 100$ lisaks maksma. Naine dokumenteeris selle fotodega. Et tõestada, et tema pagas oli lubatud mõõtudes, mõõtis ta tagasilennul sama pagasi üle Spirit Airliensi stendis, kus lubatud mõõtmed kattuvad Frontieri omadega. Seekord jäi kott sujuvalt lubatud mõõtmete sisse.
Nüüd nõuab naine Frontier Airlinesilt 100 miljoni dollari suurust kahjutasu ning lisaks ka 10 000 dollarit iga korra eest, kus ta on pidanud mõõtmeid ületava pagasi eest lisa maksma. Tundub, et probleem on täiesti olemas, sest reisijad on sotsiaalmeedias asunud demonstreerima, kuidas nende justkui mõõdus pagas Frontieri pagasistendi ei mahu. Frontier oma pagasistendi mõõtmeid ei avalda.
Eks näis, kuidas kohtuasi edasi areneb, aga see oleks igal juhul pretsedent, kui lennufirma sellise pettusega vahele jääb.
Sarnaseid probleeme ei pea kaugelt otsima. Tallinna Lennujaamas mõned aastad tagasi, erinesid pagasikaalude näidud mõnel juhul näitas lausa 2 kg. Probleemi tunnistati aga selge see, et ühegi kleindiga uuesti ühedust ei võeta, et maksite rohkem, kuna meie kaalud olid kalibreerimata, mida nad teevad 1 kord aastas aga nagu näha, seda oleks vaja teha rohkem.
Sellel kevadel lennates oli näha sama probleemi. Minu ees seisev reisija tõstis oma kohvri valele lindile. Tõstes õigele lindile, oli näha eelneva 19kg asemel 18kg.
Pagasilintide näidatavad kaalud eri lennujaamades on veidi kõikunud küll, aga see ei tohiks olla süsteemne viga nagu Frontieri puhul, kus personali boonused olid seotud sellega, paljudele õnnestus lisatasu pähe määrida.