Finnair muutub pea täielikult odavlennufirmaks
veigo
veigo
17. mai 2023 07:46

Finnair muudab alates 1. juunist 2023 oma piletipoliitikat, asendades Euroopa-sisestel lendudel senise Economy Light pileti Economy Superlight piletiga.

Mis alates 1. juunist muutub:

  • Sarnaselt odavlennufirmadele sisaldab Euroopa lendude Superlight pilet ainult väiksemat kotti isiklike asjadega mõõdus 40cm x 30cm x 15cm (mis on vähem, kui Wizz Airi lubatud 40 x 30 x 20 cm). Käsipagas muutub tasuliseks (maksimummõõdud 55cm x 40cm x 23cm) ning tuleb osta lisaks. Äraantav pagas on Finnairil tasuline olnud juba pikemat aega. Finnairi püsikliendiprogrammi hõbe- ja kõrgemate tasandi liikmetele on üks ühik käsipagasit ka Superlight piletiga tasuta.
  • Lubatud pagas väheneb ka äriklassi lendudel nii Euroopa-sisestel kui kauglendudel. Business Light (ehk äriklassi pilet ilma äriklassi teenusteta) piletiga saab tasuta kaasa võtta ühe ühiku käsipagasit (senise kahe ühiku asemel) ja väiksema koti isiklike asjadega, Business Classic piletiga saab senise 2x32 kg äraantava pagasi asemel tasuta ära anda ühe ühiku pagasit kaaluga kuni 23 kg.
  • Kõik eritüübiline pagas (golfikotid, suusad, mittestandartne pagas) on alati tasuline.
  • Kui seni said need, kes istekohta ette polnud ostnud (kõigi kolme reisiklassi puhul) valida istekoha allesjäänud istekohtade hulgast check-innis, siis alates juunist see võimalus kaob. Sarnaselt odavlennufirmadele, kui istekohta pole ette ostetud, määratakse see check-inni tehes automaatselt. Pole määratud istekohaga rahul? Maksa ja saad istekohta muuta. Sama poliitika on odavlennufirmadel, aga et ka Classic äriklassi pileti ostjad ei saa enam tasuta istekohta valida, on juba pisut ekstreemne.
  • Finnairi lennumiile devalveeritakse. Alates 15. juunist läheb turistiklassi ühe suuna lennu jaoks Põhjamaades (k.a. Balti riigid ja Poola) senise 7500 miili asemel vaja 10 000 miili, Euroopa lendudel 15 000 miili asemel 20 000 miili. Sellele lisandub täiendav tasu 10€ Soome siselendudel, mujale Euroopasse 15€, Islandile, Iisraeli ja Kanaari saartele 30€. Kallimaks läheb ka upgrade. Upgrade Euroopas turistiklassist äriklassi on senise 10 000 miili asemel 15 000 miili, väljapoole Euroopat 50 000 miili asemel 60 000 miili. Täpsem info siin.
. .

Finnari miilide uued tabelid (kehtivad alates 15. juunist)

Oluline:

  • Muudatused puudutavad pileteid, mis on ostetud alates 1. juunist. Juba ostetud piletitele muudatused ei rakendu.
  • Kauglendudel on jätkuvalt saadaval Light pilet, mille hinna sees on üks ühik käsipagasit. Juhul, kui kauglennuga on seotud jätkulend Euroopas, loetakse ka see kauglennuks, mis tähendab, et ka sellele on võimalik osta Light pilet.
  • Juba mais hakkab Finnair senisest suurema tähelepanuga monitoorima käsipagasi mõõtmeid ja kaalu. Lubatud mõõtmeid (55cm x 40cm x 23cm) või kaalu (kombineeritud kaal väiksema kotiga alates 1. juunist nii turisti- kui äriklassis 8 kg, kuni 1. juunini äriklassis 10 kg) ületav käsipagas paigutatakse lisatasu eest äraantava pagasi hulka. Nii et tasub selles osas olla tähelepanelik.

Kärbitud on muudki

Meenutuseks, et alles aprillis tegi Finnair olulisi kärpeid pardatoitlustuses:

  • Finnairi kauglendudel asendati teise toitlustuskorra ajal soe toit sõltuvalt lennu pikkusest kas kerge eine või snäkiga. Kõige lühematel kauglendudel Dubaisse ja New Yorki turistiklassis teist toidukorda enam pole, soovi korral saab sööki-jooki osta täiendatud tasulisest pardamenüüst.
  • Euroopa-sisestel lendudel on äriklassis soe söök ainult pikematel lendudel, lühematel lendudel pakutakse võileiba ja joogivalikut. Šampanja asendati vahuveiniga. Turistiklassis pakutakse tasuta ainult vett ja mustikamahla. Kõik muu tuleb osta pardamenüüst või tellida ette.
  • Alates 19. aprillist kadusid kauglendude turistiklassist padjad ja tekke on piiratud hulgal. 

Finnairi muigamapanev selgitus

Finnair selgitab uut pagasipoliitikat ehk käsipagasi tasuliseks muutmist vajadusega muuta pardaleminek sujuvamaks ja tagada lendude õigeaegne väljumine. Olgem ausad, see on neruväärne ja läbinähtav vale, sest väga vähesed reisijad lendavad üksnes pisikese kotiga. Pardalemineku kiirusele ja sellega seotud lendude õigeaegsele väljumisele on käsipagasi tasuliseks tegemise mõju seega ümmargune null, küll aga teenib Finnair iga reisija pealt lisaks kallile piletihinnale veel veidi lisa.

Kokkuvõtteks

Pandeemiaeelselt hoogsat kasvu näidanud Finnair on neist mittesõltuvatel põhjustel (koroonapandeemia ja reisipiirangud ning Vene õhuruumi sulgemine) viimastel aegadel püüdnud leida uut toimivat strateeegiat. Otsitud on kõikvõimalikke viise kulude kärpimiseks, aga käsipagasi tasuliseks tegemisega on langetud pea täielikult odavlennufirmade tasemele - seejuures odavaid hindu pakkumata. Kui me seni oleme harjunud Finnairi võtma, kui hea teenindusega klassikalist põhjamaist lennufirmat, siis nüüd on aeg teha oma mõttemaailmas korrektiiv – Euroopa-sisestel lendudel eristab Finnairi Ryanairist ja Wizz Airist peale jätkulendude pakkumise põhiliselt see, et Finnairi piletid on oluliselt kallimad. Kas strateegiline valik olla kallite piletihindadega odavlennufirma Finnairile ka edu toob, näitab aeg.

Varem oli Economy Lightiga staatusklientidele üks ühik äraantavat pagasit hinnas, kas ka see kaob? Või kadus juba varem? Pole üle aasta Finnairiga lennanud.

0
0

Finnairi peamine kasum tuli aastakümneid lühikese lennuajaga Aasia-ühendustest, milliste võimaluse andis neile geograafiline asend.

Seoses sõjaga on aga vene õhuruum kinni ja Finnairi eelis sisuliselt kadunud.

Ime, et veel pankrotis pole...

2
0

"Finnair selgitab uut pagasipoliitikat ehk käsipagasi tasuliseks muutmist vajadusega muuta pardaleminek sujuvamaks ja tagada lendude õigeaegne väljumine".

Mina nõusutun sellega täielikult. Fakt on see, et paljud reisijad ei pea pagasimõõtudest ja kogusest kinni. Ja see on üks suuremaid põhjuseid miks paradaleminek ei ole nii sujuv ja lennud ka hilinevad.
Eriti hästi on näha seda Tallinn-Helsiniki lennul, kus propellerid opereerivad ja istmetekohal olevad pagasiruumid veel väiksemad on.
Mul vist ei ole olnud ühtegi lendu, kus vaatad mõnda reisijat ja mõtled, kuidas ta selle pagasiga väravast edasi lasti. Tõenäoliselt probleemi tõstatamine viivitaks lennu väljumist veelgi ja see läheks lennufirmale kallimaks maksma. Lisatasu maksmisega lennujaamale.
Lend hilineb väljumisega, võibolla lisatakse lennukiirust, õigel ajal kohalejõudmiseks. Kütusekulu kallineb. Samas tagatakse lendude täpsus, mida iga aasta mõõdetakse.

Tehes käsipagasi tasuliseks, pannes piiranud mõõtudele. Personalil on sellevõrra lihtsam. Reegel on selline. Soovid 2-3 käispagasiga või ülemõõdus kotiga lennule pääseda, maksa juurde.

6
2

To: Tur1st

Kui see oleks probleem, mida lahendada oleks tahetud, siis jõustataks olemasolevad reeglid. Praegu on ikkagi tegemist hämamisega, et mitte ausalt öelda, et püütakse taastada finantsstabiilsus.

3
0

Finantsstabiilsus sellega saavutatakse, et määratakse rangemad reeglid. Kui sul on kaks töötajat check-in lauas ja pikk järjekord, sa ei taha kulutada aega vaidlemaks klientidega, kas see pagas peaks nüüd lisatasuga olema või mitte. Nüüd läheb asi lihtsamaks. Mõõtu ei mahu, maksa juurde või jäta pagas maha.
Mis teine oluline asi, kui lend on täismüüdud ja kõik inimesed võtaksid ühe lubatud mõõdus käsipagasi, siis need üles ära ei mahuks(3+3). Käispagasi tasuliseks muumine võimaldab seda probleemi omakorda vähendada. Kogu pagasi võib ju lennule ka tasuta lubada aga keegi peab selle eest lõpuks maksma. Nii tahaksid kõik varsti ka turistiklassi hinnaga äriklassis reisida.
Tõsi on muidugi see, et erinevus odavlennufirmadega kaob ära ja tekib üha rohkem küsimus, miks eelistada ühte lennufirmat teisele.

3
0

Ma ausalt ei tea kedagi kes reisiks ainult kaks kätt taskus või siis üksnes randmekotiga. Hea küll, ühepäevasel tööreisil Stockholmi või Helsinkisse lähed tõesti portfell näpus, aga isegi ühe ööbimisega tööreisil on reeglina väike kott või pisikohver kaasas. Nii et kui ma loen siit et Finnair hakkab olema käsipagasi suuruse osas isegi rangem kui Wizzair, siis pole tegu enam isegi mitte odavlennufirmaga vaid enamaga. Ja põhjendust et seda tehakse sujuvama reisikogemuse tagamiseks koos nende teiste mainitud muutustega ei saa kuidagi tõsiselt võtta.

Aga eks need ärajäänud üle Siberi lennud ühelt poolt ja Põhjamaade tugevad ametiühingud teiselt poolt asetavad kahvlisse, nii et eks on asutud senist ärimudelit muutma.

Ja vaevalt et nii rangete pagasi suuruse nõuetega hakatakse massiliselt igasugusest pagasist loobuma, lihtsalt pileti hinnad lähevad veidi kallimaks.

1
1

Silver tasemel kaob tasuta äraantav pagas ära, aga selle saab 50% odavamalt osta.

Gold tasemel vist jääb see pagas alles, aga spordivarustust ei saa enam tasuta vedada.

Eks see paistab suhtumisest, kui odavlennufirmaks läheb. Mina näiteks lendan reeglina seljakotiga, mille mõõt näib olevat umbes 45x20x20 ja mis käib 100% lendudest eesoleva istme alla, isegi väikeses ATR-is.

Seega justkui ületab lubatud normi, aga samas ei võta kunagi pagasiriiulis ruumi. Ilmselt on see võimalik tasuliseks mõõta, ehkki sobitub ideaalselt Finnairi sõnastatud strateegiaga tagada sujuv pardaleminek.

3
0

Jah, Finnair on sellega paljusid kliente ja eriti pûsikliente välja vihastanud. Endal päris kahju, et minu päris suurt hulka kogutud punkte devalveeritakse.

Ning just kuldkliendi staatusesse (alla) kukkununa ei saa enam ka oma golfikotti vôi suusavarustust tasuta kaasa vedada.

1
0

Mind paneb imestama ja vihastama, et lojaalsetele püsiklientidele selline tou anti. Punkte devalveeriti, staatuste hüvesid vähendati jne. Või on nad tõesti soomlastest klientide kustumatus ustavuses oma lennufirmasse nii kindlad, et kõik jama kalli hinna eest alla neelatakse?

4
0

Ma olen üsna sageli lennanud ilma käsipagasita, küll on olemas äraantav pagas. Vajab vähe mõtlemist ja kalkuleerimist, mida panna tasku mida mitte, juhul kui pagas hilineb/kaduma läheb.
Mida meil reaalselt vaja lennuajal käsipagasist on? Sülearvuti saab vajadusel salongi võtta, see ei võta palju ruumi. Pikematel reisidel hambaharja/pasta saab väiksemasse kotti panna, mis pahub istmetaskusse.

0
0

On palju asju mida äraantavasse pagasisse ei anna peale läpaka, näiteks igasugused akupangad, laadijad, kaablid, reisiapteek, esmased hügieenitarbed. Aga see tasuta pagas on täpselt sellise mõõduga, et igasugused kohvreid jääb salongis palju vähemaks.

0
0

Kõigepealt tähenärijalik parandus - Finnair Plusil on punktid mitte miilid. Isegi, kui partnerfirmade lendudel teenid punkte distantsi järgis, siis antakse neid kilomeetrite baasil, mitte miilide.

Eks see ikka klientide nörritamine ole. Varsti hakkab suurem talvejopp kah lisatasu maksma.

Mind vist otseselt ei puuduta, sest mul on endiselt tublisti staatust, aga suhtumine on natuke selline näkku sülitav.

Eks tuleb nüüd ise Finnairile "vastu tulla" ja võimalikult palju kolmandate poolte ootsesaale koos külalistega külastada :p.

0
0

Küsimus polegi mida lennuajal vaja, vaid et kui näiteks lähed 1 ööbimisega reisile siis suurt kohvrit mida ära anda pole ju reeglina vaja, aga nagu juba kirjutati siis lisaks läpakale võtad tavaliselt kaablid, hügieenitarbed ja pisut riideid kaasa. Kui ünberistumisega minek siis kindluse mõttes neid suuremasse pagasisse ei pane, isegi kui sul see juhtumisi hinna sees. Eriti kui kohver pisuke. Lisaks võimalikele kaotsiminekutele tuleb eriti osades suuremates lennujaamades ka kaua pagasi kättesaamist oodata nii et kui lähed näiteks kellegagi koos kes pagasit ära ei anna siis veidi piinlik et sinu pärast tuleb teisel nii kaua oodata. Ja eks vahel edasiminekuga kiire ja pikemat ootamist endale lubada ei saa. Pikemale reisile minnes pole äraantavale muidugi alternatiivi. Ja väga suurte kottide-kodinatega pardale minek pole loomulikult kuidagi normaalne, minu meelest oli isegi varasemalt, ca 20 aastat tagasi kui olid tasuta pagasid jne alati hinnas sees, piirnorm et üle 8 kg pardale ei lubatud. Ja seda kontrolliti üsna aktiivselt isegi siis. Pärast massilist pagasi äraandmise tasuliseks tegemist läks aga käsipagasitega muidugi veel hullemaks.

Aga nagu juba varem kirjutasin siis eks kõik firmad otsivad uutes tingimustes ellujäämise võimalusi ning leiutavad võimalusi täiendavaks teenimisteks.

Punktide osas - SAS pole küll vist devalveerinud aga üks tuttav kurtis hiljuti et nende kasutamine pidi raske olema sest võimalusi napib.

2
0
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased