British Airwaysi lennud Londonis toimuvad kolmest lennujaamast: Heathrow, Gatwick ja London City. Nende peamine keskus on Heathrow, kust toimub 80% lendudest. Gatwick on teenindanud eelkõige BA puhkuseliine. BBC teatel on British Airways lennufirma sisememos töötajaid informeerinud, et lennud Gatwickist ei pruugi pärast kriisiolukorra vaibumist enam taastuda.
Ühe maandumisrajaga lennujaamadest maailma kõige tihedama liiklusega Gatwick oli British Airwaysile vajalik kasvamiseks, kuna Heathrow on juba aastaid töötanud võimsuse piiril ja uusi slotte seal saada on väga keeruline. Gatwick oli odavam ja mitte sedavõrd koormatud. Jätkureisijatele polnud kahe lennujaama variant siiski kõige mugavam.
Kuigi on raske uskuda, et BA lendamise Gatwickist täielikult lõpetab, on selles loogika täiesti olemas: ühest sõlmjaamast oleks lihtsam opereerida, eriti, kui arvestada, et BA näeb ennast varasemast üksjagu väiksema lennufirmana. Veerandi töötajate koondamisest on juba teada antud.
Kuid on veel üks oluline nüanss: BA kõige väärtuslikum vara on nende Heathrow’ slotid (kindlaks määratud ajavahemik õhkutõusmiseks või maandumiseks). Kui lennufirma neile eraldatud slotte ei kasuta, riskivad nad nende kaotamisega ("use them or lose them" reegel). Hetkel seda põhimõtet eriolukorra tõttu ei rakendata, kuid ühel hetkel hakkab see taas kehtima. Lendude vähenemise olukorras pakuks nende üleviimine Gatwickist Heathrow’sse BA-le mugava lahenduse.
Juhul, kui BA Gatwickist lahkub (või vähendab oluliselt lende), looks see teistele lennufirmadele uusi võimalusi. Gatwick on Londonis EasyJeti põhilennujaam, nemad kindlasti selles olukorras ei kurvastaks. Norwegiani väga kahtlasevõitu naasmine ei toimu enne 2021. aasta keskpaika. Samas võib sobivatel tingimustel Gatwick senisest suuremat huvi pakkuda nii Wizz Airile kui Ryanairile. Kindlasti on huvilisi rohkemgi. Ära ei saa unustada, et IAG-l on veel mitu lennufirmat, mis võivad BA-d asendada – Vueling ja Level. Neist esimesena mainitul lennud Gatwicki ka olid. Nii et ei saa välistada, et tegemist võib olla teatava muutusega BA strateegias või BA taktikaga välja kaubelda madalamad lennujaamatasud.
See tundub rohkem ähvardusega ja meedia poolt veidi võimendatud. Nagu mainitud, tahab BA koondada kuni 12000 töötajat ja alles jäävale pardapersonalile pakkuda senisest tunduvalt halvematel tingimustega lepinguid.
Ähvardus Gatwickist üldse lahkuda võib pigem olla suunatud ametiühingutele läbirääkimiste survestamiseks - kui tingimustega nõus ei olda, võib töökohti veelgi vähemaks jääda.
BA on viimastel aastatel Gatwicki päris palju investeerinud ja hoiab ka seal märkimisväärsel arvul slotte. Lisaks on opereerimine Gatwickist odavam, mis on oluline puhkusereisijatele.
Seega ei usu, et Gatwick täielikult maha jäetakse, kuigi jah mõne teise IAG firma osakaalu suurenemine pole välistatud.
Küsimus on ka selles kuivõrd puhkuse sihtkohtade jaoks ollakse huvitatud transiit kliendist. Eestlastel (ja teistel Eurooplastel) on võita igaks lennust, mis Heathrowse üle viiakse kui sellega haakuvad ilusti BA enda või koodijagatud lennud partneritega.