Finants- ja majandusinfo portaal Bloomberg pani kokku nimekirja lennufirmadest, millel on suurim oht lähiajal pankrotiga lõpetada. Nimekirja koostamisel lähtuti ühest tuntuimast pankroti ennustamise mudelist, milleks on Altmani z-skoor. Ettevõtte olukorda hinnatakse kriitiliseks, kui raamatupidamisandmete põhjal arvutatav z-skoori väärtus jääb alla 1,8. Altmani skoor ennustab pankrotti aasta ette 80-90% täpsusega.
Kõige kriitilisemaks hindab Bloomberg Pakistan International Airlinesi (PIA) olukorda. Kuigi lennufirma kohustused ületavad varasid 4 korda, hindab PIA oma olukorda suhteliselt stabiilseks, sest paljud kohustused on kaetud valitsuse garantiidega. Lennufirma enamusosalus kuulub nimelt Pakistani valitsusele. PIA vaevleb päris kõvades maineprobleemides pärast seda, kui pärast 2020. aasta mais Karachis toimunud lennuõnnetuse uurimist selgus, et hulk PIA piloote lendab võltsitud paberitega.
Precision Air peaks olema tuttav nimi neile, kes on Tansaanias siselende kasutanud või Nairobist Dar es Salaami lennanud. Azul on oluline lennufirma Brasiilias. Air Asia, eriti selle kauglendude haru Air Asia X, probleemid on pikalt teada olnud. Thai Airways põhimõtteliselt ongi pankrotis, sest Tai valitsusel sai küllalt sinna raha pumpamisest. Nüüd on lennufirma asunud oma lennukeid müüma. Ostjaid ei ole siiski lihtne leida, seda vaatamata järelturu madalatele hindadele.
Üldiselt torkabki silma, et lennufirmade saatus on olulisel määral seotud sellega, kui lahked või mittelahked on riikide valitsused ja kreeditorid hättasattunud lennufirmasid abistama. Kriitilises seisus lennufirmasid on rohkemgi, kui selles Bloombergi nimekirjas.
Neist meile lähim on Norwegian, millel Norra valitsus otsustas äsja enam finantsabi mitte anda. Norwegian peatas kõik rahvusvahelised lennud ja koondab veel 1600 töötajat.
Interjet, Vene Suhhoisid kasutav Mehhiko lennufirma on sisuliselt pankrotis. Mehhiko tarbijakaitse soovitab lennufirmat mitte kasutada, sest viimastel kuudel on suur hulk lende tühistatud.
Aastaid kriisis vaevelnud Malaysia Airlinesi tulevik on samuti ebaselge. Malaisia valitsuse valmisolek sinna veel täiendavat raha anda on väga tagasihoidlik.
Lennufirmade jaoks pole rasked ajad kindlasti veel möödas, kuigi pärast eilset teadet Pfizeri vaktsiini tõhususest pöördusid lennufirmade aktsiad tõusule. Veidi tõusis isegi aastaga 98% kukkunud Norwegiani aktsia.