Kes Barcelonas käinud on, on ilmselt sattunud ka astuma sealsel kuulsal La Ramblal. Tegemist on turistide poolt ühe kõige ülerahvastatuma tänavaga terves maailmas. Nüüd soovitakse Barcelonas olnu selja taha jätta ning monokultuursele turismitänavale leida teistsugune hingamine. Eesmärgiks on kohalikud taas sinna tagasi tuua ja leida sinna rakendused, mis vastavad rohkem kohalike inimeste vajadustele, kirjutab The Guardian.
Turism moodustab Barcelona SKT-st umbes 15%, kuid mõned piirkonnad on neist pea täielikult sõltuvad. Paljud ärid ei ole peale märtsis alanud liikumispiiranguid ennast enam avanud ning kesklinn on täis plakateid kinnisvara pakkumistega.
Vaadates tulevikku, leidub Barcelonas harvaesinev üksmeel. Kõik, poliitikutest ettevõtjateni nõustuvad, et kultuur tuleb La Ramblale tagasi tuua. Kuigi see võib esmapilgul tunduda veidi utoopilisena, oleks see nagu midagi sotsiaalse arheoloogia taolist, et taasavastada, mis La Rambla oli enne suveniirimüüjaid.
Üheks kultuurilise taassünni objektiks on Teatre Principal, mis avati 1603, kuid on suletud alates 2006. aastast. Nüüd on kohaliku ärimehe José María Trenori juhitav konsortsium kogunud 35 miljonit eurot, et see renoveerida multifunktsionaalseks etendustekeskuseks. Renoveerida La Rambla ehitisi kultuurile pühendatud objektideks on veelgi.
Ka 2018. aastal valminud planeering, mille kohaselt tuleb La Ramblal juurde jalakäiatele mõeldud alasid ja tehakse seda veelgi rohelisemaks, on taas aktuaalseks muutunud. Puudu on vaid 400 000 eurot, mis võimaldaks teostada selle esimese etapi.
Kui varem oli Euroopa üks paremaid turge La Boqueria La Rambla südameks, siis uuenema peab ka see. Turu tugevuseks on see, et seal müüakse tooteid, mida ei leia kusagil mujal linnas.
Kuigi Barcelona on uhke gastronoomia üle, on La Ramblal vähe söögikohti ja kohalikele polnud see kant, kuhu välja sööma minna. Kõik nõustuvad, et rendihinnad peaks oluliselt alla tulema, et kohalikud tagasi tuleks, paljud kinnisvaraomanikud pole seda siiski valmis tegema.
Hinnanguliselt käidi varem mööda La Ramblat 100 miljonit korda aastas. Aeg näitab, kuidas Barcelona uued plaanid teostuvad. Kohalike hinnangul oleks kõige parem, kui TripAdvisoris hakataks nurisema, et isegi alkoholi ei müüda tänaval. Ülehinnatud õlut libistavad turistid pole see sihtgrupp, keda tulevikus sinna oodatakse.