AirBalticu 2023. aasta suvises lennuplaanis on 20 uut sihtkohta, neist 4 Tallinnast, 10 Riiast, 4 Vilniusest ja 2 Tamperest. Tegemist on AirBalticu ajalooliselt suurima uute liinide arvuga, mis ühel hooajal on välja kuulutatud. Esimena alustas 2. aprillil liin Riiast Istanbuli.
Kuna AirBalticu Airbus A220-300 P&W lennukimootorite hooldusajad on tootjapoolsete häirete tõttu veninud ebanormaalselt pikaks, peab AirBaltic plaanitud lendude teostamiseks ostma teistelt lennufirmadelt täiendavat lennuteenust sisse.
Perioodil 27. märtsist kuni 31. maini osutavad AirBalticule lennuteenust
Perioodil 26. märtsist kuni 28. oktoobrini liisitakse koos meeskonnaga Leedu lennufirma Avion Expressi Airbus 320 lennukid. Asenduslennukid on Airbalticu omadest ruumikamad. Kui AirBalticu A220 on 145 istekohaga, siis Avion Expressi A320 mahutab 180 reisijat.
Algusega Tallinnast
NB! Varakult pileti ostnutel tasub tähele panna, et võrreldes esialgselt väljakuulutatuga on lennuajad veidi muutunud ning Heraklioni puhul toimub üks lend laupäeva asemel pühapäeval.
Split, Horvaatia, alates 1. maist 2023, 2x nädalas, kuni 27.10.2023
Rhodos, Kreeka, alates 1. maist 2023, 2x nädalas, kuni 26.10.2023
Dubrovnik, Horvaatia, alates 2. maist 2023, 2x nädalas, kuni 28.10.2023
Heraklion/Irákleio, Kreeta, Kreeka, alates 3. maist 2023, 2x nädalas, kuni 25.10.2023
Lende Tallinnast Splitti, Dubrovnikusse ja Rhodosele teenindavad Leedu lennufirma Avion Express Airbus A320 lennukid.
Algusega Riiast
Sihtkoht / Lendude arv nädalas / Liini alguskuupäev
Algusega Vilniusest
Sihtkoht / Lendude arv nädalas / Liini alguskuupäev
Algusega Tamperest
Air Baltic ei ole kunagi sümpatiseerinud. Pigem kulukas, paindlikkust ei ole ja makstud raha eest saadav teenus ei ole teistega võrreldav. "Kampaaniad" ei ole kampaaniad ja mõnd säravat hinda leida on võimatu. Eelmisel astal oli korra välgatus, kus tõesti odavalt pileteid tuli.
Mõeldes sellele, et Ryanair ja teised on Tallinnast taanduma surutud, siis tekib küsimus, mis imevitsaga Air Balticule need liinid kasumlikud on?
Küsima peaks kuidas on võimalik Ryanair-il ja teistel nii odavalt lennata. Arvamus on, Ryanair ostis kuni 60% allahindlusega lennukeid kui nõudlust ei olnud. Nüüd kus nõudlus uute lennukite järele on suurenenud, võime leida juba ka artikleid, kus nad loodavad endiselt osta neile sobiva hinnaga lennukeid. Lisaks võidetakse hoolduskuludelt. Lennukid müüakse ennem, kui saabuvad kallid hooldused.
https://www.gridpoint.consulting/blog/ryanairs-aircraft-cost-advantage
https://www.gridpoint.consulting/blog/accounting-for-aircraft-ownership-and-maintenance-costs
No ega meil pole siin ju midagi valida kui soov kuhugi lennata. Harva kui graafik ja hinnad sarnased. Ma ikka eelistan otselendu. Ainuke keda väldin on Wizzair, lennu toimumise võimalus algselt broneeritud ajal väga vâike.
Air Balticul on massiivne lennukite puudujääk, eelmine nädal on väga palju lende hilinenud ja canceldatud. Kui aeg vähegi maksab, valige mingi muu firma.
Tahtsin just sama asja öelda. Pange reaalselt ükskõik, mis BT eelmise nädala lend flightradari otsingusse ja peaaegu iga lend on korralikult hilinenud.
Päris hea oli, kui 00:15 Tamperes maanduma pidanud lennuk tegi seda alles kell 5:15 hommikul, paljud said ilmselt lennujaamast otse tööle sõita:)
Henry, peaksid mõne spetsialistiga rääkima. Selline vaenamine pole tervisele hea.
Aga need hommikul lennukilt tööleruttavad tamperelased tegid seda teadmisega, et vähemalt 250€ on lähitulevikus arvele lisandumas.
Vähemalt on meil olemas võimalus Air Balticuga päris paljudesse kohtadesse lennata. Ja korra aastas võib juhtuda, et saad isegi päris naljahinnaga pileteid. Kes aga ei taha, ega keegi ei sunni ju ka.
Air Balticult kompensatsiooni kättesaamine on minu kogemuses üliraske ja aastatepikkune protsess, nii et ei lisandu nende arvele lähitulevikus mingit 250 EUR.
Ja loomulikult on Air Baltic odav ning nendega saab mitmele poole lennata, aga reisijana peab teadma, et pidev hilinemine ja ebasõbralik klienditeenindus on standardpoliitika, mitte aegajalt esinev bugi nende puhul
mis koha pealt see AB odav on? Ainuke eelis ongi, kui saab kuhugi otse või siis väga kiire ümberisutmisega Riias lennata. Ma juba ammu ei vaata AB mingeid kampaaniahindu, 1 ots võib veel enam vähem olla, teine on raudselt kirves selga.
@norsu
Kuidas sa üldse Air Berlinile pileteid saad osta veel? Firma ammu tegevuse lõpetanud.
saide aru küll, pole mõtet mitmes teemas sama jura ajada. Aga ütleb ka vanasõna, kui on idioot, siis kauaks.
Delfiga on ühendust võtnud mitmed pettunud lennureisijad, kes kurdavad, et lennufirmaga on viimsel ajal palju probleeme ette tulnud.
„Mis airBalticuga toimub? Eelmisel kolmapäeval lükati Viini-Riia lend edasi, õhtul lükati edasi Riia-Tallinna lend. Täna lükati hommikune Tallinn-Riia lend edasi enam kui kuus tundi. Viimase nädala jooksul on korduvalt lende edasi lükatud,“ kirjeldas üks inimene mõned päevad tagasi.
„Eile ja täna hilinesid kõvasti mitmed airBalticu lennud, täna sama seis. Mõned 3–4 tundi. Mis toimub? Loodan, et reisijad saavad nõuda kompensatsiooni. Riia lennujaama info ka näitab mitme lennu tühistamist ja hilinemist,“ kirjutas teine.
Lennufirma kõneisik ütles Reisijuhile esmalt, et nad vabandavad hilinemiste ja muude murede pärast, ning lisas, et hilinemiste põhjused on piirangud Euroopa lennuruumis, lennujuhtide ja lennujaamade personali streigid suurtes Euroopa riikides ning ka tehnilised probleemid.
„Arvestades olusid, teeb airBaltic kõik, et pidada kinni väljumisaegadest ning et ei tuleks ette lendude tühistamist või nende hilinemist. Me loodame ka, et üldised olud paranevad.“
Läti Delfis ilmus hiljuti lugu sellest, kuidas enam kui kümme airBalticu lennukit on praegu remondis või seda ootamas.