2022. aasta parim lennufirma on taas Qatar Airways
veigo
veigo
26. sept 2022 07:37

Briti lennutranspordi konsultatsioonifirma Skytrax kuulutas välja selle aasta maailma parimate lennufirmade edetabeli. Lennureisijate arvamusi koguti rohkem 14 miljonilt inimeselt enam kui 100 riigis 2021. aasta septembrist kuni selle aasta augustini.

Üllatusi polnud, seitsmendat korda tunnistati maailma parimaks lennufirmaks Qatar Airways (varem 2011, 2012, 2015, 2017, 2019 ja 2021). Ka teise koha puhul muutust ei toimunud – jälle Singapore Airlines. Kolmanda-neljanda koha omanikud vahetasid kohad – kolmas koht Emirates’ile ja neljas ANA-le.

Edetabelis on taas päris korraliku tõusu teinud Turkish Airlines, mis on 17. kohalt 7. tõusnud. Swiss on 18. kohalt esikümnesse tõusnud ja Finnair tõusis 31. kohalt 21. kohale. SAS on 64. kohal ja AirBaltic 101. kohalt 70-ndaks tõusnud. Skytrax märgib, et kuna Hiina on sisuliselt suletud, on neal ka vähe rahvusvahelisi lende, mis mõjutab ka Hiina lennufirmade tulemust.

Maailma parimate lennufirmade TOP20 aastal 2022, sulgudes on koht 2021. aastal.

  1. Qatar Airways (1)
  2. Singapore Airlines (2)
  3. Emirates (4)
  4. ANA (All Nippon Airways) (3)
  5. Qantas Airways (8)
  6. Japan Airlines (5)
  7. Turkish Airlines (17)
  8. Air France (10)
  9. Korean Air (22)
  10. Swiss International Air Lines (18)
  11. British Airways (11)
  12. Etihad Airways (21)
  13. China Southern Airlines (12)
  14. Hainan Airlines (9)
  15. Lufthansa (13)
  16. Cathay Pacific (6)
  17. KLM (16)
  18. EVA Air (7)
  19. Virgin Atlantic (24)
  20. Vistara (28)

Parim odavlennufirma on taas AirAsia, Euroopa parim regionaallennufirma on Aegean. Kolm lennufirmat, mis on kõige rohkem edasi arenenud, on Gulf Air, Fidji Airways ja AirBaltic. Viimane on ühtlasi ka Euroopas suurima arenguhüppe teinud lennufirma.

Parim salongipersonal on Singapore Airlinesil, ANA-l ja Garudal, Põhja-Euroopas Finnairil. Parim turistiklass on Emiratesil, järgnevad Qatar Airways ja Singapore Airlines. Premium economy esikolmik on Virgin Atlantic, Singapore Airlines ja Qantas. Äriklass on parim Qatar Airwaysil, Singapore Airlinesil ja ANA-l, esimene klass Singapore Airlinesil, Emiratesil ja Swissil.

Skytraxi hinnangute kohta vast nii palju, et edetabelis seitsmendal kohal olevat Turkish Airlinesi peetakse 3-tärni lennufirmaks ehk enamikest teistest Euroopa lennufirmadest viletsamaks.

Ma ei tea kes neid tärne jagab, aga Turkish on vaieldamatult parem enamikest Euroopa lennufirmadest. Ka kõige odavamas hinnaklassis on sul 2+1 pagas ja korralik toitlustus.

4
0

@neandertaal

Sellega on ikka nii, et kes mida vaatab. Mul sellest toitlustusest ja tasuta pagasist täiesti ükspuha, pean oluliseks turvaliselt kohale jõudmist ja et kui on rasked ilmastikutingimused, on piloodid kogenud. Lufthansa, Finnairi, Air Francei jt lennufirmade puhul saan selles kindel olla, Turkishi puhul mitte. Tegu täpselt samasuguse saastaga nagu Air Baltic, hinnad võivad ju head olla, aga turvalisuse kohapealt hoitakse kokku.

0
9

Lufthansa, really? Air France oma keskmiselt üle 15 aasta vanuste lennukitega? Sa teed vist nalja.

Euroopa kõige turvalisem lennufirma on Ryanair. Kogu eksisteerimise ehk 38 aasta jooksul mitte ühtegi surmaga lõppenud õnnetust. Järelikult sinu jaoks parim.

4
0

See vanuse näide on veidi kohatu. Kas turvalisem on LH/AF 25a vanune korraliku hooldusajalooga lennuk või 10a vanune ei tea kuidas hooldatud South Africani lennuk?

0
0

Kus kohast leiad juurdepääsu iga lennuki hooldusajaloole ning iga piloodi treeningprogrammile?

1
0

Kuskohast sa, Henry, äkki South Africani juurde jutuga jõudsid?

Aga vaatame nimekirja parem: https://executiveflyers.com/most-dangerous-airlines/

2
0

henry, olen ka ise hetkel Finnairi fänn, aga olgem ausad, Turkishil ju tôesti tasuta pagas, teeninudus ja ja söök-jook igati ok? Kust vôtad, et neil on turvalisusega halvasti, niisamuti Air Balticul?

Pole ise olnud ajalooliselt megasuur AB fänn (hoolimata status matchiga saadud musta VIP kaardi staatusest), aga tuleb siiski tunnistada, et nende A220-300 lennupark on ikkagi väga uus vôrreldes paljude teistega (AB sônul Euroopa moodsaim ja keskkonnasôbralikum). Ja ka nende euro-business klassi toode pole samuti paha, isegi ka siis, kui peavad hetkel mônda asenduslennukit Carpatairilt liisima.

1
0

Pagas ja toitlustus hinnas ei ole lennufirma kvaliteet vaid hinnastuse küsimus. Igal lennufirmal saad need juurde osta. Minu jaoks on viimasel paaril aastal teeninduse mõõdupuuks lendude toimumine/muutmine ja klienditeenindus. Kõige hullem esimeses osas Wizzair ja klienditeeninduse osas Qatar ja Turkish on reaalselt suht ruttu kättesaadavad ning ka saab uued muudetud lennud.

0
0

Mul siiamaani isiklikult kogemusest on Qatar nr1 Finnair 2. Aga kuuldavasti on hakanud Finnair odavlenbufirmade nippi kasutama et nendele kes ei osta raha eest istmekohta, pannakse meelga eraldi istuma. Olen just otsimas Goa lennupileteid ja tundub, et seekord Finnairi lehelt ei osta.

3
0

Ma ei tea, kas ma olen nüüd väga vanakooliga, aga mulle meeldib lennu ajal tasuta sööki- jooki saada. Ja kauglennul LOT üllatas väga positiivselt. Lufthansa puhul ma ikka vaatan, kas alternatiive pole. Kuigi, kevadel olid neil mingi hetk eriti head hinnad. Aga pardal polnud odavlennufirmaga tõesti mingit vahet.

2
0

Turvaliselt kohalejõudmine, mida Henry oluliseks peab, on pädev ehk neljandas maailmas. Millal arenenud riikides viimati tehnilise rikke või lendurite käpardlikkuse tõttu mõni inimene surma sai? Viimati on lennukid kas alla lastud või tootja vea tõttu vastutahtmist alla tulnud, nagu B737 MAX8. Seega praktiliselt kõik muu on hoopis olulisem. Endal on LH ja MUC seotud kõige halvema lennukogemusega ja edaspidi kasutan sakslaste teenuseid vaid äärmisel vajadusel.

0
0

Otseselt alla pole tulnud jah, aga mäletan väga hästi eelmise aasta päeva, kui Tallinnas oli 0 nähtavus + lumetorm ja absoluutselt kõik lennud suunati ümber (Lufthansa Stockholmi, Smartlynx Helsinkisse jne), siis Air Baltic oli ainuke, kes eludega riskides maanduma tuli, kuna nende jaoks oli kõige tähtsam lennuk logistiliselt Tallinna saada ja turvalisus jäi teisele kohale. Seega ei ole see arvamus mul päris alusetu ja sellepärast olen hakanud Air Balticut ka vältima.

0
4

Kui lubati maanduma, siis järelikult polnud asi nii hull. Lätlastel on lisaks kuuendale varbale ka suuremad munad kui teistel.

4
0
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased