Skeem on siis järgmine:
Broneerite majutuse broneerimissaidi (Booking, Agoda, Expedia, Hotels.com vms.) kaudu, võimalusega maksta majutusasutusele otse, kohale saabudes.
Kohale jõudes soovitake saada tasu nimelt sularahas. Peale tasumist saate majutuse kätte ja kõik oleks nagu korras.
Veidi peale majutusest lahkumist saate ilmselt (aga ei pruugi saada) broneerimissaidilt kirja sisuga "kuidas jäite rahule?"). Paljud ei pööra sellele kirjale mingit tähelepanu ja ei vasta sellele.
Mõne aja pärast peale seda võetakse aga teie pangaarvelt maha tasu majutusse kohale mitteilmumise eest (no-show), sest majutusasutus on jätnud külalise saabumise süsteemis registreerimata. Mõnel juhul ei pruugi te seda teiste maksete seas isegi tähele panna, sest paljude erinevate majutuste kasutamisel lühikesel ajaperioodil ei mäletagi alati, kus on makstud sularahas ja kus ettemaksuna.
Kui teil ei ole võimalik kuidagi tõestada oma õigeaegset majutusse saabumise aega, siis ei olegi kahjuks enam midagi teha ja seda "mitteilmumise" eest makstud lisatasu enam tagasi ei saagi. See ei pruugi aga olla sugugi väike summa.
Broneerimissaidil mingit otsest süüd sellise skeemi puhul nagu ei olegi. Nemad tegutsevad nende andmete järgi, mis neile majutusest on antud. Videost selgub ka, et Booking oli sellist skeemi ka varem näinud, niisiis ei ole antud juhtum ainus ja erakordne.
Moraal: sularahas majutuse eest tasumisel võtke alati maksekviitung, millele on märgitud ka kuupäev. Võimalusel tehke tõestuseks ka mingi foto/video, mida saaks kasutada hilisema vaidluse lahendamisel.
On võimalus, et väga usaldusväärsele kliendile tuleb broneeringusait vastu ja tagastab raha ka ilma tõendite olemasoluta. Siiski ei pruugi aga nii lihtsalt minna.
P.S. Videole saab panna ka eestikeelse automaattõlke.
P.S. 2 Soovitaksin video lõpuni vaadata. Seal kirjeldatakse ka teist tüüpi skämmi, mis on seotud pikemaajaliste majtuste elektri ühiku hindadega, kus rendileandja koorib rentijalt elektri eest mitu korda kõrgemat hinda, kui ta ise selle eest maksab.
Tegelikult mina kui majutusasutus pean teatama Booking.com``ile. Kui klient EI SAABUNUD,
48h. alates planeeritud saabumiskuupäevale järgnevast südaööst.
On küll võimalik skeem, et kliendil, makstes sularahas ja puudub maksekviitung, et maj. asutus märgib kliendi mitteilmunuks ja küsib Bookingult topeltmakse. Siis võetakse see kliendi kontolt maha. Enne seda küsib Booking alati mittesaabumise üle kliendi käest.
Ilmselt siis teatataksegi broneeringusaidile, et klient ei saabunud ja ühtlasi seetõttu ka ei registreeritud teda eelnevalt - kus iganes oleks pidanud seda tegema.
Mõte jääb ikka samaks.
Ausalt öelda ma ei ole kursis, kas viidatud kohustus majutusasutusele kehtib ainult Bookingus või eranditult igal pool mujal ka.
Nii või teisiti antakse broneeringusaidile majutaja poolt just seda infot, mida majutajal tarvis on.
Mittesaabumise üleküsimine on minu teada ikkagi stiilis "kuidas majutus oli?" ja seega võib nende poolt, kes arvustusi just tihti ei jäta, vabalt lihtsalt meiliboksis prügikasti lennata. Majutus võis ju tegelikult hea olla ja klient ei pruugi seda kirja kuidagi seostada sellega, et mingi jama on tekkinud.
Mina ei ole küll kunagi ühtegi kirja saanud, mille pealkirjas oleks juba küsitud, et kas ma ikka olin (õigel ajal) kohal.
Kui sa reaalselt kohale ei lähe või majutus väidab Bookingule, et ei läinud, siis see kiri on konkreetselt teise pealkirjaga ja sisuga. Ma täpset pealkirja ei mäleta, aga sellest on selgelt aru saada, et teema on milleski muus, mitte majutuse kohta arvamuse avaldamises või reklaamis. See saab seal videos ka mainitud. Tüüp oli lihtsalt nii paljudes erinevates kohtades ööbinud, et ei viitsinud ammu enam vahet teha, kas tuleb küsitlus (mida tuleb seda vältides sama koha eest korduvalt) või lihtsalt reklaam, ning kustutas kõik meilid järjest ära. Hiljem kontrollides sai kohe aru, et mingi teine teema oli ka vahele sattunud.
Kui majutus teavitab Bookingut, et klienti ei tulnud, siis läheb broneering tühistamisesse ja tõenäoliselt ei pea selle eest komisjoni maksma. Kui tegemist oli kohal maksmisega, mida tasuta tühistada ei oleks saanud, siis saab majutus nõuda ka summa tasumist. Kui Bookingu kaudu on kaardi andmed antud, siis saabki hotell võta kaardilt raha ja saata selle majutusele edasi. Ja ise saab sellelt komisjoni. Kui sellisele kirjale vastad, et reaalselt ööbisid küll, siis tulevad vist täpsustavad küsimused maksmise jms kohta ja lõpuks võib tõesti mingi vaidluse lahendamine toimuda. Kui ei vasta üldse midagi, siis tuleb äkki veel mingeid teateid ja lõpuks loetakse neid ignoreeriv klient võimalikuks petturiks ja käitutakse vastavalt lepingule, et majutuja saaks oma raha kätte.
Kui majutus, mille ma olen netis broneerinud, hakkab väitma, et kaardiga maksta pole võimalik, siis oleks see küll punane lipp.
Pealegi ei ole mul kuigi tihti märkimisväärses koguses sularaha, et maksta kasvõi ühe öö eest, rääkimata pikemast peatumisest.
Õige vatse. Kui maj. asutus teavitab Bookingut, et klient ei saabunud ei pea, % maksma. Vahe on selles, kas on tühistamisõigusega või mitte. Kui klient ei saabunud õigel ajal e. mis puudutab tühistamistingimusi, siis maksab Booking maj. asutusele raha ja selle on ta enne broneerinud kliendilt.
Kui nüüd seal majutuses ikkagi klient käis ja maksis sulas aga majutus märgib ta mittesaabunuks, siis maksab Booking talle topelt. Kui klient seda oma väljavõtetetelt ei märka, siis.....tulebki raha ära võtta.
Just tegelesin Albaania majutusega ja ühel külalistemajal oli hoiatatud sarnase süsteemi eest. Klient maksis kohal sulas ja siis sai pärast küsimuse, kas on ikka kohal käinud, sest majutus väidab, et ei ole ja nõuab tühistamata majutuse eest tasu. Tal oli majast ja ümbrusest mitmeid pilte tehtud ja sellest piisas Bookingule.
A sarnaseid süsteeme on ka Bookingu petmiseks, et ei peaks suuri komisjone maksma. Näiteks kunagi muutis üks Bulgaaria korter oma hinda peale majutuse lõppu väiksemaks. Reaalselt toimunud majutuse hinna sai kuidagi hiljem muuta väiksemaks märkusega, et klient maksis väiksema kokkuleppe hinna (tõenäoliselt põhjendusega, et majutuses mingi lubatud asi ei töötanud vms). Ju siis komisjon läks selle väiksema hinna pealt pärast ja natuke sai komisjonita otse tasku panna.
Ja siis hiljuti nägin sellist varianti, kus linnamaksuks oli sisestatud süsteemi näiteks 25 eurot öö eest ja majutuse enda hinnaks määratud u 5 eurot öö pluss käibemaks. Samas teistel sama linna korteritel oli linnamaksuks mingi 2-3 eurot. Komisjon läheb tüübil siis sellest 5 eurost maha ja "linnamaksu" saab ilusti puhtalt kätte.
Mul oli Ecuadoris selline piiripealne kogemus, lõpus ei saanudki aru, et kas üritati tõmmata või oligi majutaja oskamatu bookingu kasutaja. Broneerisin ööbimise ühes linnupildistajatele spetsiaalselt loodud kohas, tsivilisatsioonist üsna eemal, kõrgel pilvemetsas. Juba broneerimisel oli bookingus näha, et maksta tuleb kohapeal sularahas (sest seal maal käib enamus asju sulas), kuid ometigi oli bronn non-refundable. Külastus oli super, majutaja fantastilise kogemusega linnugiid ja tegemist oli ühega reisi tipphetkedest. Maksin siis kenasti sulas ära ja härra palus veel seda, et ma kindlasti jagaks bookingus/tripadvisoris oma kommentaare tema väikese lodge'i kohta.
Seega suur oli mu üllatus, kui ligikaudu nädal hiljem tuli [email protected] aadressilt kiri infoga, et see majutaja oli teada andnud, et ma ei ilmunud kohale. Õnneks oli kirja formaat lihtne - seal oli ainult 2 nuppu: "Ma ei ööbinud seal" ning "Ma ööbisin seal". Vajutasin viimast ning sellega ka kogu lugu lõppes - lisaküsimusi ei tulnud, raha kusagilt maha ei läinud.
Loomulikult jagasin ma ka seda oma tagasisides tripadvisoris ning seal siis omanik kommenteeris ja vabandas, et juhtus kogemata ning teevad edaspidi kõik, et nii enam ei juhtuks. Arvestades seda, kui spetsiifilise ööbimiskohaga on tegu ning kui kaugel on see lähimast linnakesest ja arvestades ka kohapealset kogemust, siis ma õrnalt kaldun sinnapoole, et äkki oligi väike viga majutaja poolt, kuid lõpuni muidugi kindel olla ei saa. Ma isegi tükk aega mõtlesin, et kas ma ikka kirjutan sellest oma tagasisides, kuna see võib ta äri päris kõvasti kahjustada. Lõpuks otsustasin seda siiski teha, kuna sellise "no-show" e-kirja saamine bookingult oli mul esmakordne ja majutaja peab siiski selgelt aru saama, mismoodi ta oma broneeringusüsteeme haldab. Oleks ma selle bookingust saadud kirja maha maganud, tähendanuks see mulle päris korraliku rahalist kulu (ning hiljem ka ajakulu, et bookingule tõestama hakata, et ma ikka käisin seal).
Mul oli selline skeem suvel Aserbaidzaanis. Bookingus - makse kohapeal sulas, tasuta tühistamisega. Oli korter võetud Bakuu vanalinna. Mingi tund enne check-inni kirjutab "omanik" et meil juhtus vee-avarii ja saab majutada meid "paremasse ja suuremasse" korterisse, mis veidi eemal. Kuna me korteri ees juba mingi pool tundi varem, siis saime jutule samas majas oleva suveniiripoe müüjaga - ta ütles et ei tea et majas vett pole, tal nagu on. Ok, tüüp tuli kohale ja ajas soravat juttu et just eile öösel läks toru umbe jne... ühesõnaga ajas vasturääkivat juttu. Ütlesime, fine - vaatame selle "uue ja suure" korteri üle, kuid oleme seal 3 öö asemel ühe öö ja tehke see tellitud korter päevaga korda. Uus majutuskoht polnud küll väga kaugel aga siiski - suur ja kõrge maja, norm vaade ja väga suur mõõtmetelt - ses mõttes ok. Aga siis algas "skeem" - tüüp ütles et tühistage nüüd see bookingu broneering ära. Ütlesime et miks? Tüüp krahmas arvuti ja ütles et pange see booking nüüd inglisekeelseks ja ta tahaks selle nüüd ära tühistada. Ei viitsinud vaielda. Juba poole tunni pärast oli see vanalinna korter jälle saidil broneerimiseks üleval. Ühesõnaga - tüüp vältis Bookingule fee maksmist + müüs korterit mida tal polnud.
Vanalinna asemel saime siia https://www.booking.com/Share-YwBkSR