Oli siis võimalus käia TEZ touriga Kreekas Patrase lähedal. Paigutati meid hotelli Porto Rio Hotel&Casino.Kõige hullem hotell mida kunagi näinud olen, AI-pakett tähendab, et kolm korda päevas saab süüa (kõhu täidet, maitseelamust oodata ei maksa) ja kui siis ühel õhtul tuli kaks bussitäit Hiina turiste oli hommikusöögilaud äratundmatuseni muutunud, nagu oleks mõnda teise hotelli sattunud.Alkohol on saadaval päeval kella ühest õlu ja vein ning kaheksast viski,viin ja ouzo. Ülejäänud alkohol on tasuline ja mitte odav. Rummi koola maksab 8€. Jäätist saavad lapsed alates kella viiest õhtul, mitte siis kui päeval basseini ääres palav on, siis osta oma raha eest. Tenniseväljakud on kellegi teise omad ja kui nende vastu huvi on siis öeldakse, et väraval on telefoni number helista sinna. Samuti ei ole või ei töötanud ei Spa ega jõusaalid. Küsimise peale pidid pangalod olema välja müüdud, tegelikkuses olid lihtsalt mustad, räpased ja maha jäetud (hooaeg läbi). Lubatud poodi hotelli teritooriumil ei eksisteeri. Hotell asub keset tühermaad. Lähima baarini on kilomeeter, lähima poeni 1,5 km. Tranport linna; hotelli ette tuleb buss ja viib 2€ eest linna aga kus kohast ta sealt tagasi tuleb ei õnnestunud nädalaga välja selgitada. Mitte igal juhul sama teed mööda. Taksoga saab linnast 8€ tagasi. Kohale jõudes ütles TEZ tuuri teenindaja, et oleme selle aasta viimane grupp ja ekskursioone enam ei paku, ainult mingi päeva tripp 165€ eest (hind ütleb juba,et ära tule) Toas oli vaip maas mis oli hea aga vannituba kubises prussakatest ja kuna olime seltskonnaga, siis prussakad olid meil kahes toas kolmest. Sellest võib järeldada, et neid on mujalgi. Õnneks üürisine auto ja saime natuke ringi liikuda aga osa grupist hotellist välja ei saanudki, kui siis korra linna ja tagasi. Ja seda siis nädal aega kusagil tühermaal, kus mitte halligi teha ei ole.
Ma saan aru, et vaene notual püüti tänaval kinni ja viidi vägisi kuhugi kaugel (tüher)maal asuvasse hirmsasse hotelli, kus süüa sai ainult kolm korda päevas ning tasuta alkoholi jagati alles kella ühest päeval. Ning oh häda, tasuta alkoholi valik piirduski vaid veini, õlle, visiki ja viinaga! Jube lugu igatahes -- Eesti ÜRO julgeolekunõukogu (ajutise) liikmena peaks selle teema tõstatama kõrgeimal tasemel. Kui ka muud ei saavutata, siis tasuta alkohol peaks hotellis ikka juba kella 10-st hommikul saadaval olema ja sortimenti tuleb lisada ka Metaxa!Tõsisemalt -- inimesed, enne reisile minekut uuriga ka ise järgi kuhu te reisite. Google Maps, Booking.com, tripadvisor.com jms. kohad pole ju nii keerulised kasutada.Ning pidage alati meeles, et te saate just täpselt selle, mida ostate.
Kui alkoholi oleks saanud 24h ja lähim baar oleks olnud kõrvalmajas, siis oleks reis palju parem olnud. Vaata parem asjale positiivselt:1.Teil oli toas vaip. 2.Prussakad olid ainult 2 toas 3st.Arusaamatuks jäi ainult see, et miks osa grupist hotellist välja ei saanud? Ja et kuidas õhtul saabunud hiinlased Teie hommikusöögilauda muutsid? Järgmine kord natuke eeltööd. GoogleMaps ja Tripadvisor aitavad, saad enam-vähem pildi ette hotellist ja piirkonnast.
Arusaamatu mis asi täpsemalt üllatas ja suurt pahameelt põhjustab. On äärmiselt ebatõenäoline, et gruppi hoiti hotellis luku taga, auto rentimine oli rangelt keelatud ja inimesed passisid nukra näoga terve puhkuse aja hotelli tarastatud territoooriumil. See, et alkot kohe hommikul ei pakutud, on muidugi pahasti. Üldiselt, kui omal on kodutöö tegemata, siis ei ole põhjust teisi süüdistada.Avalik info TEZ-i lehelt:Kohakseses nimega Rio, 8 km Patra linnast, 35 km Araxose lennujaamast, 50 m rannast.Bussipeatus asub hotelli vastas.Meelelahutus: Patra linn (8 km)Meelelahutus ja sportjõusaal tasulinetenniseväljak tasulinekasiinorannavõrkpall tasuta
Oh sa jutt, kus nüüd tuli tuld ja tõrva.Asja iva kirjutada oligi see,et eelmised korrad pole sedasi ämbrisse astunud ja olen usaldanud reisibürood ning seda mida lubavad.Loo moraal olekski just, et kõike ei maksa uskuda mida lubatakse.Ja alati tuleb eeltöö ise ära teha uskuda võib ainult foorumeid.Jah ja veel niipalju, et seda jõusaali ja pea kõiki muid tegevusi ei pakutud ega võimaldatud üldse.Tenniseväljakud olid reklaamitud kui hotelli juures olevaid, reaalsus oli hoopis midagi muud.Alkoholi ajastus meie seltskonda ei häirinud aga seda ei saa kuidagi müüa all inclusive paketina.Mis hiinlastesse puutub siis kuna sinna auku naljalt eurooplasi ei meelita (loodan,et minu suguseid palju ei ole) on hiinlased just need kes sellele hotellile veel raha sisse tooksid.Rääkides täna selle ala inimesega, arvas ta et pigem on probleem Thomas Cooki pankrotiga mis enamus Kreeka hotelle tühjaks jättis ja nüüd tõmbavad kokku sealt kus saavad.
Olen suhteliselt palju reisinud ja ainuke reis, kus hotell ei vastanud üldse lubatule, on olnud Kreekas. Samuti suhtuti turistidesse üleolevalt. Kasutan väga palju google mapsi, bookingut ja niisama lampi kusagile ei sõida, kuid on siiski asju, mida ette näha ei saa. Rand oli google maps-i järgi lähedal, kuid tegelikult juurdepääs puudus ja pidi ringiga minema. Linn oli justkui lähedal, kuid vahepeal oli selline tühermaa, kus pimedas käia ei julgenud, kõnniteed muidugi polnud ning põhimõtteliselt kõndisidki kihutavate autode läheduses. Aga need olid tühised asjad. Tuba oli kopitanud haisu täis, kanalisatsioon haises ja oli pidevalt kinni. Kogu basseinikompleks oli nii libe, et inimesed muudkui kukkusid. Kiirabi oli üsna mitmel korral kohal ning üks viidi peavigastustega ära. Basseini ääres haises samuti kogu aeg kanalisatsiooni järgi. Hommikul valas koristaja vee maha põrandapesemiseks ja siis hakkas seda laiali ajama, mistõttu kõik koridorid ja ruumid olid ka väga libedad. Kui pöördusid personali ja ka juhataja poole, said lahmaka sõimata. Hotell oli kõik hinnas: selles osas oli enam-vähem Ok. Korraldaja oli TEZ tour ja ausalt öeldes ma ei julge enam nende korraldatud reise osta. Pole mujal nende korraldatud reisidel käinud.
Tripadvisori arvustused aitavad samuti enne reisi valikuid teha. Kuid see tundub küll imelik et ekskursioone polnud võimalik osta - neid saab tavaliselt iga nurga pealt, ka hotelli infolauast.
Aastaid ise reisiesindajana töötanuna vôin öelda, et alati leidub turiste, kellel on kôik hästi ja alati ka neid, kellele ei meeldi miski; kellega aina juhtub (ikka halba); kellele tehakse aina liiga jne-jne :). Esimene reegel - tee ise ära väikenegi kodutöö ja tutvu, kuhu sa sôidad! Kahjuks on tihti nii, et reisibüroo töötajal (sel siis, kes sulle reisi müüb) pole reaalselt aimugi sellest hotellist vôi kuurortist, kuhu ta sulle reisi müüb. Ja loomulikult siis kiidab ta takka seda, mis on büroo lehel kirjas. Sageli on aga turistid jätnud kommentaaridesse antud hotellist oma arvamusi - laisk vôi mitte-oskaja inimene loeb siis vähemalt needki arvustused läbi :).Kuna tegemist oli hooaja viimase lennu-reisiga, siis pole imestada, et Tezi esindajal polnud enam vôimalust turistidele ekskursioone pakkuda, sest nii see käibki - enne hooaja lôppu vähenevad kôik ekskursioonid. Tavaliselt on aga vôimalus neid siiski veel tänavalt osta. Hotelli teenused vôi siis mitte-teenuseid/teenuste puudumist :) ei saa ka päris Tezi kaela lûkata, sest needki olenevad suuresti hooajast. Oma töös olen paraku igal aastal näinud, et juba 2 ndl-kuu enne hooaja lôppu on hotellitöötajate-koristajate-müüjate jm teenindava personali motivatsioon ja jaks otsas. :)Nii et kokkuvôtteks - hooja alguses ja lôpus on turistil küll vôimalus reisida veidi odavamalt, kuid ära oota siis 100%-st teenust ehk sellist, mida sa saaksid kôrghooajal. Nii see lihtsalt on.
"Kuna tegemist oli hooaja viimase lennu-reisiga, siis pole imestada, et Tezi esindajal polnud enam vôimalust turistidele ekskursioone pakkuda, sest nii see käibki - enne hooaja lôppu vähenevad kôik ekskursioonid."Sa räägid sellest nagu iseenesestmõitestavast asjast, aga, tule Ansip appi, kust peaks tavainimene, kes elab oma igapäevast elu Eestis ja saab mahti reisil käia korra viie või kümne aasta jooksul, sellist fakti teadma?
Kui reis osteti reisibüroo vahendusel nagu mulje jääb siis oleks reisikonsultant pidanud asjaolule tähelepanu juhtima. Kui reis vormistati ise siis tõepoolest on raske seda teada, et hooaja algused ja lõpub on teenuste täiuslikuse mõttes kahtlased perioodid. Reisikonsultandid loevad ka kataloogides/kodulehtedel olevat infot teisiti - näiteks perede sõbralik hotell paneb reisikonsultandi kohe ütlema, et hotellis on palju liiga lärmakaid lapsi, jne.
Minu meelest ei ole päris õige süüdistada inimest eeltöö puudulikkuses, selleks ometi büroole makstaksegi, et büroo teeks ettevalmistuse ära. Mis on lubatud, see peab olema! Samas peab olema valvel, büroode tase on erinev - ühelt võid peaaegu kinnisilmi osta, teatud tasemest allapoole nad hotelle ei paku, teine ei häbene pakkuda ükskõik mida ja luuletab asja paremaks. Ka levinud tänitamine stiilis "mida maksad, seda saad" ei ole asjakohane - odav hotell võib olla lihtne ja luksuseta, aga puhas ja maitsva söögiga. Paar aastat tagasi käisin Aurinkoga Horvaatias ja jäin 3* hotelliga ülimalt rahule. Nüüd käis paljureisinud tuttav TEZ-iga Alanyas ja ütles, et nädal puhkust ja 800 eurot on maha visatud. Ise olen loobunud nii Smartlynxiga lendamisest kui TEZ-ilt ostmisest. Kui eeltöö tuleb nagunii endal teha, ostan parem lennupiletid ja hotelli ka ise. Tihti tuleb odavamgi.
TEZi ja Novatoursi pakutavate hotellide valik on lai, kuid valiku pead tegema ise. Olen alati pakutavaid hotelle eelnevalt googeldanud ja tripadvisorist kommentaare lugenud ning alles seejärel hotelli paika pannud. Nii mõnestki hea asukohaga hotellist oleme loobunud, kuna kirjelduste järgi oli neis personal halb, söök halb, toad halvasti koristatud jne. Vaatasin kevadel ka Patrase piirkonnna hotelle, kuid valisin puhkusereisiks hoopiski teise riigi. Kreeka mandril ja saartel pelgalt 4* ja AI ei ütle mitte midagi. Kui hotellis on rohkem kohti ja kliente, siis vähemalt toit on mitmekesisem ja vahel ka ülihea. Alkoholiga on igas hotellis omad piirangud, enamasti vaid kohalik rüübe on tasuta. Võrreldes teiste Vahemereäärsete kuurortitega on Kreekas tõepoolest hotellide tase oluliselt halvem kui mujal, eriti just tubade sisustus ja san-sõlmed.Smartlynxiga lendamise eelis on see, et saad otselennuga sihtkohta, kuhu tavalennud otse ei vii, ja transfeer viib sinu enese poolt valitud hotelli. Uued lennukid on laia istmevahega ja teenindus meeldiv. Hooajal praktiliselt iga päev mitu lendu päevas, pole ime, kui mõni lend võib hilineda. Enesel pole mitmete-setmete aastate jooksul ükski lend väljumisega hilinenud.
Novatoursi ja Aurinko korraldatud reisidega olen rahule jäänud. Eelnev info on hotellide ja ümbruse kohta ausam. Lihtsalt siis on teada, mis ees ootab teatud hinnataseme puhul.
Kivirik, kas Smartlynxil on uued lennukid? Palun räägi lähemalt. Olen ajast maha jäänud, minu meelest on nendega veel tänavu olnud tehnilistel põhjustel hilinemisi tundide kaupa või pea ööpäeva ligi.
To Jouchen - Teema-algataja Notual märgib oma teises postituses, et ".... eelmised korrad pole sedasi ämbrisse astunud ja olen usaldanud reisibürood ning seda mida lubavad.", seega pole tema puhul kindlasti mitte tegemist isikuga, kes sinu sônul pääseb viie vôi kümne aasta tagant ükskord reisile! :)Ja oma (töö)kogemuste najal vôin öelda, et pole üheski teises rahvuses kohanud nii palju reisijad!!! :) kui just eestlaste seas. Pea igal kohtumisel oma turistidega (ja muidugi ka tööväliselt) olen kuulnud, kui palju on inimesed reisinud ja kohtade vastu huvi tundes tuleb vastuseks, a la et nooh - me oleme käinud 3 korda Egiptuses ja 2 korda Türgis! :) Kullakesed - see on paketireisiga puhkamas käimine, mitte reisimine, kui istud praktiliselt kogu nädala oma hotelli territooriumil. :)Aga täpsustuseks veel - paketireisidel ei korralda ei Novatours, ei Tez Tour ega ka näiteks TUI vôi Tjäreborg ise kôiki ekskursioone. Nii et kui kohapealne suurem korraldaja, kelle ekskursioone teised edasi müüvad, neid ekskursioone teatud ajal lihtsalt enam ei korralda, siis pole ka selsamal Tezi esindajal midagi teha. Ja väga paljudes hotellides on tutvustustes kirjas, et teatud teenused ei pruugi madalhoojal olla enam kättesaadavad. Ei kohapealne reisiesindaja ega ka Eestis olev reisikonsultant ei saa ju garanteerida kohapeal asuva hotelli toimetamist. Lisaks tuleb alati arvestada, et mitte kunagi ei saa vôrrelda näiteks Egiptuse, Tûrgi, Bulgaaria ja teiste maade hotelle. Kôikidel maadel on oma eripärad, omad tavad-asjaajamised ja omad arusaamad nii kôik-hinnas toitlustusest kui ka hotellide tärnindusest. Aga kui ikka turist-klient tunneb, et teda on petetud, siis on alati vôimalus esitada kaevus vastavasse instanssi. :) Ise olen aga seda meelt, et mis ei tapa, teeb ainult tugevamaks ja et igasugused viperused ongi just need, mis reisidelt enam meelde jäävad ja nendest ôpitakse. Loodatavasti on teema-algatajal järgmine reis jälle toredam!
Ja kuna Aurinko nüüd Tallinnast reiside korraldamise lõpetab, siis jääb usaldusväärset valikut veelgi vähemaks ...