Meil läks mingi 250bahti+road toll. Lennujaama all on kõik ametlikud "meter" taksod. Kui sealt võtad, siis väga külma ei saa (veendu, et taksomeeter sees oleks).
Mulle pole aastaid ükski taksojuht teinud ettepanekut meetrit mitte sisse lülitada (viimati pidi seda meenutama 3-4 aasta eest), seega maksad niipalju, kui näitab.
Endiselt on valida, kas maksad teeetollid ise või maksab taksojuht. Vajadusel saad tabloolt jälgida makstavat summat (kui juht ei anna kviitungeid). Endiselt lisandub lennujaamast startides 50 bahti lõpparvele. Hind sõltub ummikutest, eks ta nii 250-300 + 50 + toll + tip tiksub.
Uber töötab ka edukalt, ainult tellimisel kuvatud hinnale lisanduvad tollid, sellega peaks arvestama. Ja sularaha ei ole vaja omada ehk lennujaamas viletsa kursiga vahetada
Aasta tagasi väidetavalt ei tohtinud Uber ja Grab lennujaamast peale võtta, kas nüüd on olukord muutunud? Endal ka paari kuu pärast minek, oleks hea teada. Aga Suvarnabhurist Sukhumviti saab edukalt ka rongiga, Airport Rail Link + BTS. Kui just öösel minek pole muidugi.
Öösel kui rong Suvarnabhumist ei sõida, on kohe taksohind ka kallim ja keegi taksomeetri järgi sõita ei taha.
Airlingiga veel see ka, et kui minejaid on rohkem, kui 2, siis see lihtsalt ei tasu ära (eeldusel, et hotell on veel mõne bts peatuse kaugusel). Ja ajavõitu ka eriti pole. Minnes ei olnud me taksomeetriga probleeme, tulles ja linnas niisama sõites pidi aga kogu aeg kauplema, et see peale pandaks... (Käisime kuu aega tagasi)
Olen korduvalt öösel sõitnud, pole kordagi olnud meetriprobleemi. Suvarnabhumis on endiselt SuperRich, kus saab vahetada normaalse kursiga. Uberi-Grabiga pole kunagi viitsinud tegeleda, hind tuleb nagunii sama, 1-2 eurot siia-sinna ei pane mind pead vaevama, kuhu seda seal tellida. Rongiga lahkumine on maitse asi - kui on kohver, siis ei soovita vedada seda, kõndimist ja treppe on omajagu.
Meie sõitsime Uberiga Bangkokis, väga okei hind ja toimis hästi. Pluss suvalises kohas ei pea mingi taksovennaga kauplema, eriti kui ei tea, milline see hea hind olla võiks.
Taksomeetriga sõites olenevalt kellaajast ja sihtkohast (Sukhumvit on üsna lai mõiste ja pikk tänav) ligikaudu 300-350 B koos kiirteemaksudega. Kui megaummikusse toppama jääd, siis ka rohkem.
Minul ei ole kogemusi kokkuleppehindadega sõitmisel kuid üsna kindel on , et nn. "soodne" kokkuleppehind" kujuneb tegelikkuses taksomeetri hinnast kallimaks. Seega ma ei näe mingit mõtet taksojuhtidega sel teemal üldse vaidlusesse laskuda.
Huvitav on see, et minu kogemustest ei olegi võtta ühtegi taksojuhti, kelle auto oleksin tänaval peatanud ning kes oleks hakanud mingit hinnakauplemist arendama. Kõik oma sõidud olen ikka ja ainult "by meter" teinud. Küll on aga Tais taksojuhtide seas trend, et nad lambist keelduvad sinuga kuhugi sõitmast. Mis iganes põhjus see siis ei ole - tahab ise koju sõita, teel on ummik vms. Sel juhul olen alati ilma mingi kauplemiseta auto ukse uuesti kinni lükanud ja järgneva 15 sekundi jooksul uue takso saanud. Jumal tänatud, et Tais taksopuuduse muret ei ole :)
Samas olen üsna veendunud, et hinnakauplemised tekkivad kogenematute turistide ja nende taksojuhtide vahel kes kusagil nurga peal või tee ääres SEISAVAD ja kliente landivad. Siit moraal - kui tahad taksomeetriga sõita siis ära võta SEISVAT taksot. Tõsta käsi ja peata möödasõitev takso (isegi kui sealsamas juures seisab mitu vaba taksot) ning reeglina saad sõita ametliku taksomeetri järgi ilma mingi kauplemiseta. Kui tegemist on mingi suure üritusega, liigu sellest alast veidi eemale ning siis peata takso. Takso värvusel ei ole mingit märgatavat vahet sõiduhinnale. Viisakas on jätta taksomeetri järgi sõitvale juhile ka tippi.
Uberit olen kasutanud Tais vaid ühel korral ja kohe sain ebameeldiva kogemuse osaliseks. Jäin ilma isiklikust esemest, mille kindlasti unustasin tagaistmele. Helistades juhile kolm minutit hiljem ja soovides asja tagasi, muidugi juhil seda autos ei olnud. Olen päris kindel, et uut klienti ei olnud juht veel saanud. Õnneks ei olnud tegemist väärtusliku asjaga. Minu enda viga muidugi aga Uberi maine minu silmis igatahes kohe kukkus ning enam ma seda teenust ei soovi seal kasutada.
Mul Uberiga sõitmisest Bangkokis on postkastis mõned tšekid. Sukhumvit 107 juurest 350 ja 370 bahti lennujaama. 32 km, trip time 30 ja 45 minutit. Ei usu, et taksoga kallim oleks - või ka oluliselt odavam.
Samas paistab linnasiseselt ka 28 km - 300 bahti - 55 minutit.
Kõik sõltub ummikutest. Ei taksodel ega ka Uberil jookse ummikus seistes mingit kõrge tariifiga lisaraha nagu Eestis. See selgitab ka taksode soovimatust teatud kohtadesse sõita. See tõenäosus, et peatunud takso sind ka soovitud kohta viib, on Bangkokis kuskil 25-30%. Reeglina tuleb 3-4-5 masinat kinni pidada, enne kui sõiduks läheb.
Meie sõitsime Don Muangi lennujaamast Suvarnabhumi lennujaama. Nn kokkuleppetakso küsis 1100 bahti, uberiga läks ca 450 koos tollidega. Viisakalt said tellida kas exit 3 või exit 6 juurde. Väga pro juht oli ja ok auto. Vaid aega läks kauem - näitas 12min, reaalselt tuli kusagil 25min pärast.
See oli teil siis ilmselt see "varrukamees", kes terminalis passib ja ullikesi püüab. Või siis reisibüroo lett, mis müüb igasuguseid transfeere oma lennujaama-juurdehindlusega. Don Mueangi ametlikus taksosabas on sõit 100% meetriga, läheb ka ilmselt 400-450 bahti. Teise lennupileti ettenäitamisel on lennujaamade vahel tasuta buss (45-60+ minutit, sõltuvalt ummikutest).