Tere
Täna öösel keeratakse kella. Öösel läheb Türki 3 ja 4 vahel 3 lennukit. Kas enne vōi peale keeramist?
Kui kell keerataks edasi poleks probleemi. Kui kell keeratakse kell 4 tagasi 3 peale kes garanteerib et siis tunni jooksul väljumisi pole? Miks nt lennuplaanil pole kirjas et suvine vōi talvine aeg. Sest nt. 3:30 lennuk vōib väljuda 50 minutit varem kui 3: 20 lennuk.
Reisimüüja ütles ausalt et nemad ei tea, vaata lennuplaani. Lennujaama töötaja ei tea samuti.
Tundub nagu pseudoprobleem.
Lähed lennujaama selle arvestusega,et jõuaksid mõlemas ajas oma lennule.
Ainus hull asi,mis võib juhtuda on see,et pead tund aega kauem lennujaamas ootama.
Kui sa praegu foorumisse postitad siis vaevalt sa täna veel magama lähed enne lendu.
Ma pakun, et siin ei pea vastuseks olema ei reisimüüja, ega lennujaama töötaja, oma pead peab kasutama. Ehk siis, kuna kella keeratakse ametlikult tagasi kell 04:00, ja mitte minutitki enne, siis seega kõik ajad kuni selle hetkeni on senine (suvine) aeg, ehk siis nt. nii 03:15, 03:30 või kasvõi 03:59 lennukid väljuvad ikkagi veel senise aja järgi. Kui kõik need on graafikus, siis 3 ja 4 vahel väljuvate lendude puhul on kellavahetuse hetkeks juba rahvas lennukis, gate closed jne. Ja ülejäänud lennud, mis pärast 04:00 jne, need siis väljuvad juba uue, talvise kellaaja/graafiku järgi (hoolimata sellest, et kell vahepeal ka tunnikese tagasi hüppab).
Tallinna lennujaama info järgi 3-4 vahemikus maandub 4 lendu Antalyast. Vähemalt 2 lennufirma puhul väljumine oleks nagu varasem kui saabumine ehk selle järgi eeldaks, et saabumised on suvise aja järgi ning väljumised talvise aja järgi. Aga ilmselgelt mõistlik varem minna igaks juhuks.
Kui ametlikult kell 4 keeratakse kolme peale siis on kell uuesti ametlikult kolm. Viis minutit hiljem väljuv lend väljuks 3 05 . Nii oleks ka tablool kirjas. Tarmo väidab et enne nelja on vana aeg. Sellisel juhul peaksid kōik lennufirmad leppima kokku et peale kella keeramist tunni jooksul lennud ei välju. See pole usutav. Ise oleks tund varem jaamas ja loodaks et ajuvabaduse tōttu lennukid vastassuunas lennurajal kokku ei sōida.
Veelkord, kui sa oled juba lennujaamas, jalutad ringi, sinu lennule on märgitud väljumine nt. 03:05, ja boarding tuleb siis vastavalt nt. kusagil 02:40 paiku, sind kutsutakse gate´i, lähed peale ja asi moos. Sama on ka 03:40 väljuvaga, boarding algab paarkümmend minutit varem, kõik läheb ikka sama, senise kehtiva aja järgi, lähed peale, asi moos. Ja nii edasi, kuni 03:59 (tunniplaani järgi) väljuvate lendudeni. Minu jaoks on ainuke pähkel kell 04:00 väljuv lennuk, vot see võib küll olla mitmeti mõistetav ja juhul kui selline lennuplaanis on, siis sellega on juba keerulisem. Sealt edasi läheb kõik muidugi taas uue kellaaja järgi...
Oletame et stopperiga mōōtes väljub lennuk 4 tundi ja 15 minutit peale südaööd. Mis siis kellaaeg näitab? Kahtlemata näitab 3: 15, sest kell 4 veerand tundi tagasi keerati kella. Sina oled veendunud et sellist kellaaega ei eksisteeri! 3 15 saab olla vaid 3 tundi 15 minutit peale südaööd ehk suveaeg. Seega ei tea ka mis kell algab pardalepääs.
Nii 3 15 kui ka 3 15 tunniste vahefega on mōlemad tegelikkuses eksisteerivad ametlikud kellaajad mil lennuk vōib väljuda.
Kui lend väljub 3 05 algab boarding 3 25 ehk 45 minutit varem.
Ma soovitaks vaadata kellaajale lisatud ajavööndi koodi, sellistes täpsust eeldavates kohtades peaks mõlemal ajal oma kood kasutusel olema. Üldjuhul on Eestist väljuvatel lendudel koodiks kas EET (Eastern European Time) või EEST (Eastern European Summer Time). Kui mujalt ei oska leida, siis kasvõi flightaware.com pealt näiteks.
Kui lend väljub tunniplaani järgi 03:15, siis algab boarding 02:... mistahes kopikatega ja nii ongi. Selleks ajaks kui kellakeeramise hetk (04:00) tuleb, on see lennuk juba õhus ja läinud. Ja õigel ajal lennujaama saabunud reisija ka peal muidugi. Mingit topelt-väljumist ega paralleelselt kahte aega siin ei teki jne. Ja lennukitel endil on sellest niikuinii suva, piloodid lähtuvad niikuinii UTC ajast ja neil käib kõik selle järgi. UTC aeg on universaalne, seda ühegi regiooni kellakeeramine või ajalised iseärasused (nt. India puhul) ei mõjuta. Hetkel kui ma seda kirja kirjutan, on Eestis 23:15 (ja UTC 20:15), kell 03:59 täna öösel saab olema UTC 00:59, kuid minut hiljem hüpatakse meil 04:00 pealt 03-le, kuid UTC ei liigu ja see on siis ikkagi vastavalt 01:00, nagu midagi ei oleks muutunudki. Ja Korsten andis ka muidugi vihje lisaks, et tasub otsida ka allikaid, mis näitavad väljumiste juurde kas EET või EEST
Kui lennuk väljub 3 15 vōib boarding olla vabalt 3 30 ja kell 4 lennuk ōhus.
Ilmselt ka tripi kommentaarid on 3 55 ja peale seda 10 minutit hiljem 3 05.
Eesti 3 15 kellaajal ongi kaks UTC kellaaega, tunniste vahefega.
Loomulikult, 03:15 lennule võib boarding olla millal iganes, Türgi lendude puhul vahel alles kasvõi päeval 14:30. Toodud näited ülalpool olid arvestusega, et kõik on graafikus. Ja kui isegi boarding toppab, ja rahvas lastakse lennukisse alles peale nt poole-tunnise hilinemisega, siis on sellel lennu lennuplaani järgne väljumisaeg ikka 03:15. Ja kui vahepeal kell peaks 4 saama ja lend on selleks hetkeks lahkumas hoovõturajale, siis võib kell küll nihkuda tagasi tunni võrra ja olla uuesti alles 03:00 uue aja järgi, aga 03:15 lennu taga on märge "väljunud".
Kui vahepeal peaks kell neli saama on käes talveaeg ja väljuda vōib 15 minutit hiljem kell 3 15 lennuk.
Lohutab et neljaks olen ōhus. Aga kas kell neli mil kell keeratakse tagasi vōi neli tund aega peale kellakeeramist mil kella enam ei keerata. Kahjuks Tarmo ei saa aru isegi küsimusest ja teemast, kella keeramise pōhimōttest.. Nagu jääks aeg seisma tunniks . Kell saab kaks korda 3 15 kohaliku aja järgi. Kui lennuk väljub 15 minutit peale seda kui on määratud kellakeeramine on lennuaeg 3 15. Täpselt nagu tund varasemal lennul.
Tallinna lennujaama lennuinfo tänase öö kohta:
03:45 CAI862 Antalya Corendon Airlines Väljus 04:39
04:00 FH732 Antalya Freebird Airlines Väljus 03:16
Väljus 3 16. Ehk 4 tundi 16 minutit peale südaööd.
Tänane päev on 25 tundi pikk. 4 tundi suveaega ja 21 tundi talveaega.
See on natuke naljakas ka. Pidi väljuma kell 4, väljus 3.16, aga ikka jäi väljumisega hiljaks.
Natuke Teneti teema - reisijad astusid lennuki pardale 3.55 ning tõusid õhku 3.16 :)