Hei!
Uurin, kas kellelegi on ostetud pilet Ryanairiga kuhugi, kuhu tühistati.
Ryanair pakub raha tagasi või asenduslendu, aga selle asenduslennu variandi juures nad ei anna võimalust kahe lennuga kohale saada. Ehk siis sisuliselt nad ei suuda pakkuda kohale saamise võimalust sinna kuhu pilet müüdi.
Odavlennufirma küll, aga ikkagi jõhkravõitu? Või tuleb leppida?
Noh kui inimestele ei sobi raha tagasisaamine, vaid nad peavad kindlasti kohale jõudma, siis tekiks nagu see kriitilisevõitu küsimus, et pilet on, aga kohale ikka ei saa.
Ei anna võimalust kahe lennuga kohale saada? Ryanair pakub asenduseks ümberistumisega?
Odavlennufirmad jah selliste asjadega ei tegele. Võtad raha tagasi ja ostad ise uued piletid või siis lased muuta mingisse teise sihtkohta, kust saad ise kõige soodsamalt vajalikku koht piletid.
Asenduslennuks sobib äkki lend algusega Riiast ka.
Ei, ta ei pakugi kohalesaaaamisvõimalust, selles ongi küsimus. Asenduslende pakub vaid linnadesse, kuhu lennud alles jätsid. Nagu ta on "point to point" pakkuja, selge, aga praegusel juhul ta võiks ju asenduseks pakkuda 2 korda "point to point" ja saaks ikka inimene kohale sinna kuhu pilet müüdi.
Seda pakuks ta vaid siis, kui lennuni oleks vähem kui 14 päeva. Muidu pole selleks mingit kohustust.
Korraliku reisitõrkekindlustusega saaks vist kulud kaetud. Ryanairi need mured ei huvita.
Ec261 ei maini 14 päeva. Samas olen nõus, et FR ilma tõsisema võitluseta midagi pakkuda ei taha.
Article 5
Cancellation
1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:
(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8
Article 8
Right to reimbursement or re-routing
1. Where reference is made to this Article, passengers shall be offered the choice between:
(a) - reimbursement within seven days, by the means provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket at the price at which it was bought, for the part or parts of the journey not made, and for the part or parts already made if the flight is no longer serving any purpose in relation to the passenger's original travel plan, together with, when relevant,
- a return flight to the first point of departure, at the earliest opportunity;
(b) re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at the earliest opportunity; or
(c) re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at a later date at the passenger's convenience, subject to availability of seats.
2. Paragraph 1(a) shall also apply to passengers whose flights form part of a package, except for the right to reimbursement where such right arises under Directive 90/314/EEC.
3. When, in the case where a town, city or region is served by several airports, an operating air carrier offers a passenger a flight to an airport alternative to that for which the booking was made, the operating air carrier shall bear the cost of transferring the passenger from that alternative airport either to that for which the booking was made, or to another close-by destination agreed with the passenger.
Täida Ryanair Cancellations e-mailiga saadetud Apply refund taotlus ära, saad raha tagasi.
Ja broneeri Lufthansa või mõne teise lennufirmaga uus lend.
Ise nõndamoodi tegin, hinnavahe oli pea olematu.
Ryanair kinnitas refund`i, loodetavasti järgmisel nädalal krediitkaardil ilusti olemas.
Nö odavlennufirma "võlud"
Ryanair aga ka teised odavlennufirmad on juba ärimudelilt point-to-point lendajad ja ei ole kunagi nende asi olnud, kuidas reisija lõppsihtpunkti jõuab, kui selleks peaks ümberistumised vajalikud olema.
Raha tagasi pakkumine ongi vast nende puhul maksimaalne, mida saada.
Tahad, et lennufirmal oleks kohustus Sulle alternatiive pakkuda, lenda Lufthansa või mõne teise nö klassikalise lennufirmaga.
NB! -- kuna kirjeldatud olukord on involuntary'ks kutsutav, siis korralikud lennufirmad broneerivad Su ümber vajadusel teist marsruuti kasutades ning Sinu jaoks lisatasudeta täielikus sõltumatusest sellest, mis hinnaga konkretsel hetkel pileteid osta saaks.
Kui staatust ei ole, siis ei huvita neid klassikalisi lennufirmasid ka enam sinu probleemid. Lihtsalt valikut on veidi rohkem. Lufthansa tõstab vajadusel oma, Swissi või Austrain Airlinesi lendudele. Kui võimalus on ainult näiteks LOT-i või SAS-iga, siis seda ei saa, sest tegemist on teise firmaga. Turkishit ei huvita ka sinu probleemid. Kui samal päeval nende ühendusi Tallinnast muutuse järel enam ei ole, siis võid lendu alustada ka Helsingist või Riiast. Sinna saamise kulud tasud ise. Mingi Lufthansale vm ümbertõstmine on loomulikult võimatu. Need on konkreetsed näites viimastest aastatest. Eelduseks see, et lennuplaan muutus ikka omajagu varem. Kui samal päeval vms muudatused tulevad, siis tuleb neil tõesti sind kuidagi kohale saada. Olen kuulnud ka seda, kuidas tühistatud Ryanairi reisijaid on siis teiste frimade ühendustele panema hakatud kliendi nõudmisel jne.
Ma kasutan teemat jällegi, olid lennud Tallinn-Venice ja Venice-Malaga.
Umbes 48h enne tühistas Ryanair teise lennu. Väidetavalt põhjusel, et Prantsusmaal oli streik ( saatis vaid itaalia keelse video lingi, millest aru ei saanud). Siis lükkas esimest lendu edasi ( ikka vist prantsusmaa streigi pärast), mis omakorda jäi veel hiljaks.
Ühelegi lennule asendust ei pakutud, ryanairi kätte ei saanud. Ryanairile oli esimese lennu checkin tehtud lootuses, et saab uue jätkulennu. Seda ei juhtunud, seega sai hoopis ostetud ise Riia Malaga otselend.
Küsin siit, et mis reisija õigused on sellises olukorras? Teise lennu eest võiks nagu 100 % tagasi saada, kuidas esimesega? Ma saan aru, et kui on streik suvalises Euroopa riigis võib lennufirma selle kaela ajada ja siis välistab ka kompensatsiooni maksmise?
Kui eraldi lennud, siis pead loomulikult 1. lennu ära kasutama või vähemalt tead, et selle ärajätmist ei kompenseerita st. seda ei ole põhjust kasutamata jätta. Esimese lennul kasutamata jätmine check in järel ei kuulu kuidagi kompenseerimisele.
Teise lennu puhul siiski EU 262/2004 reeglistik sunnib lennufirmasid kohale viima, "hoolitsema" ja 250-400-600 eur stressi leevenduseks maksma. Aga steik, hull ilm, mootorisse lennanud linnud jms. kahjuks pigem välistavad kompensatsiooni.
Ja kui lennufirma miskit ei maksa, siis küsi kindlustuselt ( lootuses, et on mingisugune, reeglina Eestis meil kodupanga krediitkaardi reisikindlustus)
Kui eraldi lennud, siis pead loomulikult 1. lennu ära kasutama või vähemalt tead, et selle ärajätmist ei kompenseerita st. seda ei ole põhjust kasutamata jätta. Teise lennu puhul siiski EU 262/2004 reeglistik sunnib lennufirmasid kohale viima, "hoolitsema" ja 250-400-600 eur stressi leevenduseks maksma. Aga steik, hull ilm, mootorisse lennanud linnud jms. kahjuks pigem välistavad kompensatsiooni.
Mul on Lufthansa rohkem lende tühistanud kui Ryanair. Õieti pole seda Ryanair kunagi teinud. Lufthansa pakub 2 päeva varem või hiljem. Sama päeva uus ühendus on 13 tundi pikem. Ma ka odavlennufirmadega ei bronni kunagi muud kui otse sihtkohta jõudmise. Paar kuud ette julgeks ka lende kombineerida Ryanairiga, rohkem aga mitte.