Ringreis Jaapanis 2024

Jagan teiega kokkuvõtet meie kevadisest reisist Jaapanisse, täpsemalt öeldes küll reisist Honshu ja Kyushu saartele, sest 3,5 nädalat seadis omad piirid. Käisime omal käel ning reisijaid oli 3 - mina abikaasaga ja meie 6-aastane tütar. Kuna Eestist saab Jaapanisse kõige kiiremini endiselt läbi Helsingi, siis kasutasime Finnairi. Läksime aprilli esimesel nädalal ja tagasi kodus olime kuu viimasel päeval.

Alustasime Tokyost, kus siis aklimatiseerusime mõned päevad, avastasime üllatusega, et kirsiõite hooaeg polnudki veel läbi ja käisime näiteks ära ka Disneylandis. Järgmiseks paariks nädalaks sai renditud auto ning Nikko oli esimene sihtkoht - see asub Tokyost paaritunnise sõidu kaugusel ning see oli ka reisi põhjapoolseim punkt. Seal matkasime Senjogohara mäestikurabas ja Kanmangafuchi kurus, loomulikult vaatasime üle ka Toshogu pühamud. Sealt juba joonelt Fuji juurde, kus siis üritasime ka mäe jalamist veidi kõrgemale tõusta, kuid kahjuks ei olnud see tol momendil võimalik. Lääneküljel asuval Subaru Line teel oli olnud varing ja see oli suletud ning idapoolsed teed matkamiste baaslaagritese olid blokeeritud seetõttu, et ronimise hooaeg polnud veel alanud. Aga kuna ilmad olid kenad, siis saime mäge vaadata nii ühest kui teisest küljest ja loomulikult igal pool õitsevad kirisd andsid kaunidusele lisaaktsendi. Sealkandis ekseldes jäid ette ka Shiraito Rahvuspark oma koskedega ja Shiba-sakura festival.

Karuizawa sai plaani võetud seetõttu, et seal asub metsalindude kaitseala suure hulga matkaradadega ning kuna mul on muuhulgas kaugele arenenud looduspildihobi, ei olnud võimalik seda paika vahele jätta. Koht on ideaalne ka niisama matkamiseks ja looduse nautimiseks. Olümpialinn Nagano ja selle lähedal asunud Jaapani makaakide elukoht kuumaveeallikatel oli järgmine sihtkoht, see oli ka paik, kus kevadest sai järsku suvi, sest temperatuurid kasvasid 30 kraadini. Läbi Matsumoto (kindlus, "konna" tänav) siirdusime Takayamasse, kus on väga lahe vabaõhumuuseum, stiilne kesklinn ja hulk onseneid. Pärast Takayamat said kõrged mäed jäetud selja taha ning pühendasime mõned päevad Kyotole ja Narale. Sealt edasi aga mere äärde - Genbudo koopad, Tottori liivadüünid ning kogu San'in Kaigani rahvuspargi rannik on päris ägedad, aga samas üsna turistivaesed paigad. Tottorist viis tee meid Hiroshimasse ning veel üks päev läks linna lähedal asuva Miyajima saare peale.

Pärast Miyajimat jätsime Honshu ning liikusime Kyushu saarel asuvasse paika nimega Beppu. Tegemist on populaarse onsenite linnaga ning lisaks on kohalikeks vaatamisväärsusteks 7 erinevat jigokut ehk põrgut, kus saab näha vulkaanilise pinnase efektseid väljundeid - erinevat värvi keevad järved, mulksuv muda, geiser jms. Jaapanile kohaselt on tegemist maksimaalselt välja arendatud paikadega (poed, müügiletid, haljastus, piirded, asfaltteed jne), kuid külastamist väärt paigad sellegipoolest. Enne Nagasakisse jõudmist sõitsime veel mõned vulkaanid läbi - Aso-Kuju rahvuspark ja Sensuikyo kuru ning ka Unzeni mägi kohe Nagasaki külje all. Lisaks oli väga põnev paik Yoshinogari ajaloolis-arheoloogiline park. Peale Nagasaki aatompommiga seotud paikadele, sai ära käidud ka Hashima saarel, mis on hooneid täis ehitatud vana söekaevandamise kaljusaar, mis sai eriti kuulsaks Bondi Skyfalli filmiga. Edasi juba Fukuokasse, kus veetsime samuti päevakese ning andsime oma rendika tagasi ja sealt juba shinkanseniga pealinna tagasi. Mõned päevad hiljem olimegi juba lennukis ja teel koju.

Reisikava oli enda kokku pandud arvestades meie huvisid ja soove. Kavasse mahtus muidugi palju rohkem kohti kui läbi sai käidud, kuid nagu tavaliselt otsustasime koha peal, et kuhu läheme ja mille vahele jätame. Kuna enamuse ajast liiklesime rendiautoga, siis broneerisime ööbimispaikasid ka maksimaalselt 1-2 päeva ette, sest tahtsime jätta endale vabaduse viibida mõnes paigas kauem (juhul kui väga meeldib) ning samuti vajadusel oma algset planeeritud marsruuti ümber teha (mida juhtus mitu korda). Kevadine kirsiõite aeg on minu hinnangul ideaalne aeg Jaapani külastamiseks, sest ilmad on reeglina ilusad ja meie mõttes ka soojad (keskmiselt 20-22 kraadi). Kuna jeen on euro suhtes viimase 30 aasta madalaimal tasemel, on riik muutunud ka eurooplasele mõnevõrra taskukohasemaks. Ööbimine on kallim kui Eestis (eriti suurlinnades), kuid muus osas avastasime tihti, et kodus maksaksime sama asja eest oluliselt rohkem (nt kütus või väljas söömine).

Nagu ikka, olen valmis värsket kogemust jagama, seega kel näiteks Jaapan plaanis või lihtsalt huvi antud riigi kohta, siis püüan vastata, kui oskan. Looduspilte hakkab vaikselt tilkuma ka minu fotoblogisse.

Kus ööbisite, äkki saad panna hotellide või Airbnb nimed, kas jäite rahule ja palju maksite? Eelkõige huvitab just Tokyost/Kyotost väljas.

0
0

Airbnb-d kasutasime ainult Tokyos, mujal aitas booking.com. Ma kõiki hotelle siin üles lugema ei hakka (neid tuli kokku üle 10), aga meeldejäävamad olid B&B Hotel Hyochoan Karuizawas, kus pererahvas pakkus meile sellist pool-gurmee Jaapani hommikusööki (suurusjärk 15 kausikest, igas kausikeses erinev väike amps). Fuji jalamil aga oli selline vana kooli võõrastemaja Minshuku Kobayashi, mis võib-olla oli veidi väsinud, kuid selle eest oli omajagu iseloomu ning hommikul aknast Fujit täies ilus näha oli ka väärtus. Suurematest hotellidest olid meeldejäävamad Rihga Royal Hotel Hiroshima (kuna tuba oli kõrgeimal korrusel ja vaade linnale oli vägev), Green Rich Hotel Tottori Ekimae (suur Jaapani stiilis tuba, mitu onsenit hotelli territooriumil) ja JR Kyushu Hotel Blossom Hakata Central (asukoht Hakata rongijaama vastas oli igas mõttes ideaalne).

Hotellidega jäime kõigiga väga rahule, kuna jälgisime nii bookingu kui tripadvisori reitinguid enne broneerimist. Loomulikult olid kõik öömajad laitmatult puhtad (sest Jaapan) ning kuna otsisime tube kolmele, siis need olid ka keskmisest hotellitoast suuremad. Hinnatasemed olid erinevad, julgen arvata, et keskmine hind jäi sinna 150€ lähedale öö eest. Saab kindlasti ka odavamalt, kuid me otsisime alati midagi rohkemat kui lihtsalt 4 seina ja voodi.

5
0

Tore kirjeldus ja viskas silme ette Kahe Kange reisi Jaapanisse. Nad täpselt samal ajal olid. Ja huvilistele annan teada, et hetkel on TV 3-s kordus käimas. Homme jõutakse Beppusse ja Fukuokasse.

2
0

Väga tore reisiülevaade. Mis kohad kõige meeldejäävamad olid? Meil just väga sarnane ringreis algamas.

0
0

Marsruudi osas - tõenäoliselt see kattub paljuski üsna valdava enamuse Jaapani esmakülastajate teekonnaga. Tokyo-Kyoto-Hiroshima telg ning sinna vahele jäävad paigad paistsid välja ka Eesti reisikorraldajate reisikavadest. Kahe kange saadet pole veel näinud, kuid kui seda kunagi esimesest osast alates järgi saab vaadata, siis kindlasti võtame ette, sest nende reisisaateid oleme ikka vaadanud.

Mis puudutab kõige meeldejäävamaid kohti, siis jube keeruline on midagi esile tõsta. Oma võlu oli nii Tokyo metropolimelul kui Nikko lumiste mäetippude taustal toimunud praktiliselt inimvabal soomatkal. Aga kui peab valima, siis sinna Fuji-Nagano-Takayama kvadraati jäänud kõrgemate mägedega piirkond ja Kyushu. Kyushu osas olid meil suuremad plaanid, kuid kahjuks aeg sai otsa. 2-3 päeva oleks tahtnud kindlasti veel sellele saarele kulutada, kuid nagu kirjutasin, kujundasime oma marsruuti jooksvalt ning kui lõpuks Kyushule jõudsime, oli autorendi lõpuni jäänud vaid loetud arv päevi.

3
0

Väga lahe! Nõrga jeeni tõttu on Jaapani suunaline turism väga võimsalt kasvanud ja mõnes kohas on sellega tõsised probleemid, Washington Postis oli selle kohta ka artikkel. Kas te kogesite ka midagi sellist? Kas väiksemad kohad olid rahulikumad?

0
0

Ei, otseselt midagi väga suurt ei pannud tähele, kuid Kyoto geikode (geishade) piirkonnas olid osad tänavad turistide jaoks suletud (st olid sildid, et kui tuled, maksad trahvi).

Aga jube keeruline on ka külalisena hinnata, et kas turiste on ülemäära palju või parasjagu. Kuna me paljuski liikusime turistitrajektooril, siis kõigile teada-tuntud kohtades oli alati hulganisti teisi teelisi (peamiselt siis Koreast, Taiwanist, Hiinast). Samas kui sattusime kohtadesse, mida polnud igas riiki tutvustavas bukletis mainitud, siis võis juhtuda et seal polnud peale meie mitte kedagi. Ehk siis meile kui turistidele ei jäänud kusagil sellist tunnet, et see hord (sh meie) on siin nüüd liiast, aga kohalikud muidugi võivad asju teisiti tunnetada.

2
0

Käisime iseseisvalt 2,5 nädalasel Jaapani ringreisil ja mõtlesin, et kirjutan siia mõned märksõnad, mida ma enne reisi ei teadnud ja mis võiksid järgmiseid reisijaid abistada. Oli väga tore reis ja kuulub meie reiside "toppi"

- kui tavaliselt oleme ise otsinud kohti, mida külastada ja teinud selle järgi reisiplaani, siis nüüd leidsime blogi, mis üli ülevaatlik ja hästi koostatud. Enam vähem jälgisime seda marsuuti, küll tagurpidi ja jätsime ära Hiroshima ning lisasime Koyasan-i(abikaasa lemmik). https://nerdnomads.com/japan-two-week-itinerary

- Finnair lennu hind ei tõuse, kui nt. alustada Osakast ja lõpetada Tokyos

- Google maps ühistranspordi planeerimiseks töötab ülihästi. Sh. kohalikud bussid, isegi väikeste hilinemiste info oli pidevalt olemas

- Meie esimesi reise ilma rendiautota, kuna paljudes linnades külades, peatusime pikemalt ja autoga poleks midagi vahepeal teha olnud. Jaapani ühistransport ülihea, katab kõik vajalikud punktid. Nautisin ühistransporti. Tasumiseks lihtsam moodus kasutada nn IC kaarti(meie ühiskaardi analoog), mis töötab 95 % transportides. Ainuke miinus, et sinna saab raha kanda ainult sulas(IOS kasutades on võimalik ka kaardi pealt raha kanda, aga see jäi meile natuke segaseks). Selle kaardiga saad minna pea iga transpordivahendi peale ja juhul, kui seal raha ebapiisavalt peal, saab maksta lõpp punktis sulas juurde, nii palju kui vaja on. Samuti saab igalpool tasuda sõidu eest ka ainult sularahas.

- Natuke pelgasime Jaapani ühistranspordi keerukust(korduvalt vaatasime "Kahte kanget", tegelikult ei midagi keerulist(eks pidigi tegema saadet põnevamaks :)). Telefon näppu ja jõuad igale poole. Bussides, rongides inglise keelne info nii tekstina kui suuliselt pidevalt jookseb.

- paar korda kasutasime taksot. Nt 2 km sõit 8 euri. Kohalik Go - app

- Rongi/bussijuhid(ja ka kõik teised jaapanlased) on üli abivalmis, suudavad suhelda piisavalt inglise keeles. Kui kahtled, kas oled ikka õigel bussil/rongil, küsi ja väga rahulikult vastatakse. Vajadusel tullakse bussist välja ja juhatatakse sind õigesse peatussesse. Kui vaatad natuke "abitult" ringi, tullakse kohe ligi ja pakutakse abi. Pole vaja karta küsijate tagamõtet(nagu üldjuhul nt Indias)

- Jaapan Rail passil ei näinud mõtet, kuna paljud rongiliinid ei kuulu JR võrku ja JR ei saa kasutada paljudesse kohtadesse jõudmiseks. Võib olla tasub see ära kui sõita Shinkanseniga palju suurte linnade vahel. Jaapanis hästi palju erinevaid rongifirmasi, mille eraldi pileti väravad/jaamad. Paljudel piirkondadel või ka konreetsetel rongifirmadel turistide jaoks 1/2/jne päeva piletid, mis soodsa hinnaga. Aga neid siis tuleb osta netist või teeninduslaudadest. Nt. Osaka lennujaamast linna sõitmiseks ja järgmisel päeval Koysani külastuseks(kuhu 2 tundi rongiga) maksis Nankai all lines 2 päeva pass 13 euri. Soodsam kui Tallinnast Türile ja tagasi:)

- kõige soodsam tavaline local või express rong. Kiirem rong limited express, kus tuleb kassast/automaadist juurde osta "lisa pilet" ja vajadusel ka "istekoha reseveering". Aga seda saab vist teha ka otse rongis, kui sinna peale satud.

- kindlasti tasub käia väiksemates kohtades, kuigi eks seal ka turismi palju.

- Korralikud kahekohalised hotellitoad üldjuhul 60..100 euri. 50% juhtudel on hotellides ka onsen ja lisatasuta.

- Natuke olime teadmatud, kuidas onsenis käimine käib - aga, kes on nõuka ajast veel pärit, siis sama, mis selle aegsed ühissaunad(muidugi puhtus ja muu ei ole nõuka ajaga võrreldavad). Mehed naised eraldi ja adama ülikonnas. Ujumisriideid pole mõtet kaasa võtta. Väga lahe kogemus, just jälgida kuidas kohalikud seal käituvad. Külastasime onseneid üle 5 korra. Onsen oli ka nt. kapsell hotellis.

- Kogu kohalik hinnatase Eestiga võrreldes ülisoodne. Tava(enamustes) restoranis saab koos õllega sööduks alla 10 euri. Õlle hind üldjuhul ca 4 euri. Söögikohti palju, aga tippajal siiski nn ootelehed/järjekorrad, mis aga liiguvad kiiresti.

- Jaapanis tippi ei anta, keegi ei saa aru kui sa seda üritad teha

- ma ei ole suur kala/sushi sõber, aga väga lõbus sushi kett(konveier-digitaalne tellimine) oli Kura. Selle leidsime Jame May Jaapani sarja põhjal. Söime/jõime seal kahekesi päris palju ja arve kokku ca 30 euri.

- Kui päevane reisiplaan kiire, saab kiiresti sõõduks ja jooduks kasutades 7Eleven tüüpi poodide abi. Sealt ostad toidu, soojendad selle ja tarbid poe ees olevatel pinkidel/laudadel. Igas 7/11 poes sulli väljavõtmine teenustasuta

- Paljudes kohtades siiski ainult sula kasutamise võimalus. Meil kulus sula kahepeale(sh. IC kaardi ja osad transpordi maksed) ca 800 euri. Sulli peab taskus olema.

- meie reisisime 2,5 nädalat kahe suht väikse seljakotiga. Poole tee peal pesime oma pesu ära hotellis(3 euri) ja jälle edasi. Ei saa aru, mida enamus reisijaid seal suurtes kast kohvrites tassib kaasa.

- e-simiga internet 20GB ca 10 euri. Kulus alla 10 GB. Hotellides väga hea WIFI.

- novembris sadas 18 päeva jooksul ühel päeval, üldjuhul ca 20 kraadi ja päike. Loodus väga värviline, olime erinevatel kõrgustel, kuskil veel täitsa roheline, kuskil kollane/punane, 2000 m kõrgusel lumi ja raagus. Kõrgemate kõrguste jaoks jah peab soojemaid riideid ka kaasas olema.

Ägedaid Jaapani reise!

12
0

Tulin ka ise äsja 2nädalaselt Jaapani tripilt ja lisan eelnevale veel mõned täiendused.

Üldjoontes on Jaapan lihtne reisida. Kui reisisaated midagi ka keerulisena näitavad, siis on see pigem põnevuse loomiseks, tegelikult on seal toimetulek päris lihtne.

+ Google Maps. Tõepoolest, ühistranspordi osas suureks abiks, näitab üksikasjalikult milline transport punktist A punkti B minekuks võtta, kus metroosse siseneda, kus väljuda, milline on hind (vahel võib ühest kohast teise minekuks olla mitu hinnavarianti).

+ IC kaardi saab osta riiki saabumise kohas. Kaarte väljastavad kohalikud transpordioperaatorid (nt Tokyos on Pasmo ja Suica, Osakas Icoca jne, aga need kehtivad ja on laetavad üle riigi. Jaapanist sama lennujaama kaudu lahkudes saab kaardi ka tagastada ja osa kulust tagasi. Reeglina kaardid ei ole nimelised, v.a 7-12aastaste laste kaardid, mis müüakse passi alusel ja millega on sõidud 50% soodsamad. Kaardi jäägi ja tehtud sõitude nägemiseks tasub installida Suikakeibo äpp, seejärel saab oma kaarti telefoni vastu pannes näha kaardi jääki ja sõitude ajalugu

+ kaardile saab raha reeglina laadida sulas, nii jaamades kui ka kõikjal olevates 7/11, FamilyMarti ja Lawsoni poodides. Annad lihtsalt müüjale raha, viipad kaarti ja ongi olemas. Ühes FamilyMartis õnnestus mul isegi kaardiga selle eest maksta, sula polnudki vaja.

+ OS kasutajad saavad jah omale telosse laadida virtuaalse kaardi, aga kuna kasutan Androidi, siis ise ei teinud, aga netis õpetusi piisavalt

+ kaardi kasutamine lihtne, bussi või metroosse sisenemisel piiksutad, väljumisel piiksutad. Väljumise järel näitab ekraan ka raha jääki

+ Tokyos ringi liikumiseks on väga hea sealse metroo 24/48/72h kaart. nt 72h kaart vaid 9€. Kehtib Tokyo metroos, aga saab ka sõitu näiteks Tokyos alustada ja Yokohamas lõpetada, siis saab väljudes piletivärava töötajale oma kaarti näidata ja tsoonivälise osa eest juurde maksta.

+ JR Pass tasub end ära vaid siis, kui iga päev vähemalt 5h Shinkanseni kiirrongiga sõidad, muidu mitte. Ühes piirkonnas ringi sõites võib olla kasulik võtta mõni piirkondlik rongipass, neid on mitukümmend liiki, hea ülevaate saab siin: https://www.japan-guide.com/e/e2357.html

+ majutuse hinnad Tokyos võivad päris palju kõikuda sõltuvalt nõudlusest. Ise nägin hotelli, mis L õhtul maksis 150€/tuba, kolm päeva hiljem aga 80€. Soovitav pigem pikemalt ette broneerida. Toad reeglina väikesed, aga funktsionaalsed, kõik vajalik olemas. Igas hotellis pesumasin, kuivati, pükstepress, jäämasin, joogiautomaat

+ suurema pagasiga ringi liikudes on mugav kasutada Yamato pagasiedastusteenust. Viid kohvri hotelli vastuvõttu või lähimasse poodi, täidad saatelehe ja 1-2 päevaga jõuab kohver sinust sõltumata järgmisesse hotelli. Hind sõltub mõõtmetest ja kaugusest, aga nt 20kg kohver Nagoyast Tokyosse oli ca 18€. Kohvrit saab nõnda ka suurematesse lennujaamadesse saata, kus Yamatol esindused olemas

+ hinnatase tõesti soodne, nii toidul kui ka nt riidekaupadel. Uniqlo poodides riiete hind ca poole väiksem kui Euroopas. Üle 5000 JPY ostude puhul saab suuremates poodides veel 10% tax free hinnaalandust, selleks peab passi näitama

+ kohalike ekskursioonide, vaatamisväärsuste jne broneerimiseks võib kasutada Klooki äppi, töötas kenasti

+ Jaapanis on käimas tõeline turismibuum, mistõttu Tokyo-Kyoto-Osaka must see kohad on paksult gringosid täis. Kui võimalik, külastage ka muid kohti, väikelinnasid, mulle jätsid need küll palju mõnusama mulje.

Edu planeerimisel, ega Jaapanis reisides suurt midagi viltu ei saa minna :-)

8
0

huvilistele infoks, et parim leht Jaapani reisi planeerimiseks on japan-guide.com. Tohutult sihtkohtade infot, sh transport, hea ülesehitus ja lisaks foorum, kust leiad/saad 99% oma küsimustele vastuse.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased