Tere!
Meil abikaasaga on plaan veebruari lõpus-märtsi alguses sõita Ameerika lääneranniku rahvusparkides. Probleem on aga tekkinud autorendiga. Nagu ma aru saan, on osade kohtade läbimiseks vaja lumekette. Samas autorendifirmad neid ei paku ja osad neist ei luba lumekette üldse kasutada. Samuti oleme mõelnud, et autol võiks olla ka talverehvid, aga neid samuti ükski rendifirma ei paku. Kas keegi, kes teab või on ise sarnases olukorras olnud, oskab ehk nõu anda, mida sellises olukorras teha.
Aitäh!
Mis parke silmas pead? Pigem on osa kohti lihtsalt suletud, ei aita lumeketid ka. Aga tõepoolest : https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/chains.htm Samas Zion ja GC South Rim peaksid aasta läbi lahti olema, ise külastasime neid märtsi teises pooles. Kõigil US rahvusparkidel on oma lehed kenasti olemas, vaata sealt infot: näiteks GC https://www.nps.gov/grca/index.htm jne.
Aitäh vastuse eest! Seda, millised kohad suletud on, oleme me internetist ka iseseisvalt uurinud ja sellega probleeme ei teki.
Meie mure puudutab just autorenti, iseendi turvalisuse tagasmiseks oleme üritanud otsida autorendifirma ettevõtet, mis pakuks talvekummidega auto rendivõimalust, aga hetkel me sellidst ettevõtet leidnud ei ole. Sellega seoses mõtlesime, et küsimegi siit, kas äkki on kellelgi siinsetest veel kogemus, kes oskaks selles vallas nõu anda või mõnda kohta soovitada.
Aitäh!
Aga miks mitte jätta Yosemite , SF linn ja muu sügise peale teinekord ja seekord külastada teisi, vaatamist ja sõitmist seal kandis jagub, ise 2 korda käinud ja ilmselt lähen veel. Ilmselt LA keegi mingeid talvekumme ei paku, siis tuleks autot vaadata juba kusagil kus pikemalt lumi maas. https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g32655-i61-k6871834-Rental_Car_from_LA_with_Winter_Tires_for_Mountain_Driving-Los_Angeles_California.html on tiba juttu, kui viitsimist võid veel tripadvisorist jne otsida winter tyres in California or smth
Tundub, et USA-s kõik sõiduautod sõidavad aasta ringi m+s rehvidega. Seattle'st Kanadas rendiautoga suusatamas käies ebamugavust kordagi ei tekkinud, kuna teed lükati kiiresti lahti ja käidi graniitkillustikuga üle, lumi on ka pisut teistmoodi - ei lähe selliseks jääks nagu Euroopas. See viimane oli suusanõlvadel hästi tunda.
Lähemalt teemaga mitte kursis olevana olen niipalju küll kindel, et ühestki suurest rendifirmast ei saa saa te Californias autot ei lumekettide ega talverehvidega, Kui mäestikuosa välja arvata, on temperatuur seal kuni 30 plusskraadi ja vahel ka rohkem. Mis talverehvidest selliste temperatuuridega rääkida?
Minge ilma liigselt pabistamata ja vaadake veebist eelnevalt rahvusparkide infot - kuhu saab ja kuhu mitte. Kui pargid on lahti, on need ka autoga läbitavad. Kui mingisse kohta ei õnnestu minna, ärge põdege ja minge mujale :) Vaadata on läänerannikul küll ja veel.
PS. Rendiautod on igal pool mõeldud pmst ainult asfaltteel sõitmiseks. Kruusal/maastikul/lumel tekkida võivate probleemide korral oled ise (rahaliselt) vastutav.
Ise käisin mõned aastad tagasi märtsi lõpus / aprilli algul samas piirkonnas. Teadsin ka kettide vajadusest. Ostsime need Walmartist ca 60 taala eest. Vaja kordagi ei läinud. Reisi lõpus tagastasime viimasesse Walmarti avamata pakendi. Walmarti saab kõike tseki alusel tagastada.
Tegelikult on meil plaan Läänerannikult ka üsna kaugele sisemaale eksida - kuni Arizona/Utah idapiirideni, Grand Canyon, Zion jne. Osad kohad on üsna kõrgel ja ilm tundub olevat neis üsna sarnane meie omaga. Öösiti on alla nulli, kohati on lumetorme jne. Pärast lumesadu sahatatakse ja soolatakse kõik suuremad teed puhtaks. Tore teada. Aga talverehvi tahaks ikka, samal põhjusel miks siin Eestis - kuigi ka meil sahatatakse ja soolatakse usinasti põhiteid.
Hetkel siiski pole lootust M+S rehviga autot saada. Kui allolevat artiklit uskuda, siis USA rendifirmadel tundub olevat kummaline poliitika - nad ei taha et kliendid nende autodega kehvades teeoludes sõidaksid ja seega talvekumme (ega kette) ei paigalda. Ja kallis kah. Aitäh. Lõpus toodud "Alaska elanike" mõtteterad panevad küll kulmu kergitama. https://www.autoslash.com/blog-and-tips/posts/how-do-i-handle-snow-and-ice-in-a-rental-car
Mis seal ikka. Vanasti sai mitu talve pmst siledaks kulunud kolmanda kategooria tootja talverehviga sõidetud, eks nüüd tuleb see kogemus kasuks.
Väike ülevaade lõpptulemusest, ehk kellelegi edaspidi abiks. Eesmärk oli leida neljarattaveoline sõiduk talvekummidega, et talvel kõrgemates kohtades (Sequoia, Yosemite, Grand Canyon) käimata ei jääks. Autorendi firmad ise ei suutnud absoluutselt mingit kasulikku infot anda, ei veebi ega telefoni kaudu.
Sõbra soovitusel rentisin National UK lehelt "midsize" auto. 17 päeva ja mõlemad kindlustused (CDW ja SLP) läksid maksma väga mõistlikud 544 USD. Sellise hinna saab miskipärast ainult euroopa lehtedelt bronnides, USA lehe kaudu pakutakse kordades kallimalt. Samuti liitusin tasuta Emerald Club-iga. Selle liikmena saab platsilt ise auto valida, ka pisut kallima klassi oma - näiteks maasturi.
LA lennujaamas astusin otse keskmist kasvu SUV-de ritta kus ootas u 10-15 masinat. Lühikese otsimise järel leidsin sealt 8000 km sõitnud Nevada numbrimärgiga Hyundai Tucson-i, mille tagaluugil seisis kiri AWD ja all olid minu kergeks üllatuseks Kumho M+S kummid. Seega kõik nagu vaja. Naine ainult kurvastas, et auto igavat halli värvi oli. Suvalisest autopoest ostsin 40 USD eest mingid cable chain-id, mille enne auto tagastamist annetasin San Francisco-s sümpaatsele AirBnB perenaisele (rendifirma keelab kettide kasutamise, seega ei hakanud neid ärritama).
Valik tasus end ära. Grand Canyonis oli päeval veidi alla nulli ja öösel - 15 C (ei oleks oodanud) ning teedel kohati puhas jää. Zion pargis hommikul -7 C, kuigi teed puhtad. Sequoia pargis tuli just enne meie saabumist lumi maha ja alates u 1,5 km kõrgusest teeks puhas kinnitambitud lumi. Parki lasti sisse ainult siis, kui sul ketid kaasas olid. Alla ei pidanud panema, kuna oli neljarattaveoline ja talvekummidega. Lumel ja jääl sõita oli puhas rõõm. Aeglaselt, muidugi.
Tagantjärele tuleb meelde, et inglise keelt vaevalt rääkiv USA kõnekeskuse töötaja mõistet "winter tire" ei tundnud. Küll aga kinnitas korduvalt, et neil on kõigil autodel "all weather tires". Tol hetkel ma ei saanud sellest aru aga ehk siis see tähendab neil M+S.