05.07 streikisid Itaalia lennujaamade töötajad ja sain kogemuse, et tavaline reisikindlustus ei hüvita olukorda, kus oli vaja uued piletid osta, et läbi Itaalia lendu vältida. Minu poolt soovitus võtta lisaks selline toode nagu laiendatud reisikindlustus. Pakuvad näiteks LHV, Seesam.
Mul oli kaks tavalist reisikindlustust:
1. Seesam, tegelikult Vienna Insurance, Austria. Öeldi, et tuleb eraldi võtta laiendatud kaitse, mida ma ei teadnud.
2. Qover (Austraalia). Sealt öeldi, et välistavaks asjaoluks on see, et ma olin juba reisil. 1 päev enne reisi streigi teade ja nad oleks hüvitanud.
Sõltub mida 'tavaliseks' reisikindlustuseks lugeda. Nt LHV Kuldkaardi reisikindlustus loeb streigi välistuseks üksnes siis, kui streigi toimumine oli piletite ostmise ajal teada (p 9.1.8: https://www.lhv.ee/et/lhv-kuldkaardi-reisikindlustuse-tingimused#reisit-rkekindlustus), muus osas nagu tavaline hüvitatav reisitõrge
Jälle soovitus reisikindlustuse ostmisel see "peen kiri" ehk tingimused läbi lugeda. Aga teretulnud, et keegi seda isikliku kogemuse najal jälle soovitab.
Kui nüüd hakata siit edasi mõtlema, siis Euroopa Liidus lennufirmade streike erakorraliseks asjaoluks ei loeta.
Tegemist oli lennujaama töötajate streigiga, mis ei ole lennufirmade kontrolli all.
Vb eksin, aga sain teemaalgataja postitusest aru, et ta ostis uued piletid vabatahtlikult.
Lennujaama streik ei pruugi olla välistuseks. Neli aastat tagasi Vantaa pagasitöötajate streigi tôttu ei jôudnud suusareisi pagas , sh. kogu pere 4 paari suuski Genfi. Kui järgmisel päeval Prantsusmaalt suusamäelt helistasin nii Swedi kindlustusse kui Finnairi, oli môlemile ok nii rentida kui osta varustust. Pool peret sai oma vanemad suusad uuendatud :-). Platinum kaardiga sain veidi suurema summa eest osta, kui mu naine kullaga ja selline vahetegemine oli lisaks kaardikindlustusele ka lennufirma platinum/kuld staatuse kaudu.
@veigo, lennufirma ning kindlustusfirma makstavad hüvitised põhinevad kardinaalselt erinevatel õiguslikel alustel - lennufirmade puhul on selleks seadus (täpsemalt ELi määrus 261/2004), kindlustusel aga leping (täpsemalt kindlustuslepingu üldtingimused). Ehk siis lennufirmalt taotletava hüvitise puhul loetakse tõesti lennujaama töötajate streiki erakorraliseks ning lennufirna kontrolli alt väljas olevaks sündmuseks, samas kui kindlustusfirma puhul sõltub see kindlustuslepingu tingimustest, kus ühtne standard aga puudub
Nagu Buldooza juba märkis, sõltub kindlustuskaotse ulatus ikkagi kinlustustingimustest.
Omal ajal Seesami tingimusi lugedes pidasin neid endale mittesobivaks liiga üldiselt sõnastatud tingimuste ja rohkete välistuste tõttu.
Vaatasin praegu huvi pärast oma reisikindlustuse tingimused (Swedbank Platinum, sama tingimus ka Swedbanki Kuldkaardi kindlustustingimustes). "Streik, mille toimumine ei olnud teenuse (reisi) ostmisel ja selle eest tasumisel teada" on täitsa kehtiv reisitõrke kindlustusjuhtum. Seejuures ei ole piiratud, kas lennufirma, lennujaama või kellegi kolmanda streik. Näiteks võib reisikava muutuse kaasa tuua isegi ühistranspordi töötajate streik teatud juhtudel.
Swed platinumi ja ka eraldi (osa seltskonnast ei olnud "pereliikmed") swedis sõlmitud poliisi puhul ei olnud mingit muret streigi ja reisitõrkega - uute (ja mulle sobivate) piletite hinnavahe hüvitati ilma mingeid küsimusi juurde küsimata. Teiste kindlustste kohta ei oska öelda, eks see on tingimustes kirjas.