Tahtsin jagada omapärast ostukogemust, mis aitas mul säästa ca 200 euri.
Liinilendude pileteid ostan alati incognito režiimis. Ära pahandas hinnatõus iga refreshiga. Seda oleks huvitav proovida, et millist hinda näeb samal ajal teisest arvutist ja IP-lt vaataja.
Seekord aga juhtus minu ostuga just vastupidi. Tegemist oli Soome reisikorraldaja kodulehega. Jätsin valitud reisi brauseri aknas avatuks, et midagi lisaks uurida. Nädal hiljem tegin refreshi, et näha, kas kohti on alles ja hind langes 100 eurot. Siis tuli midagi vahele ja veel mõned päevad hiljem tegin enne bronnimist taas refreshi ning hind langes taas 100. Seejärel bronnisin reisi ära ja hakkasin uurima, et kas saan sama madala hinna otsingust kätte ja ei miskit - uuesti alustades nägin 200 kallimat alghinda.
Kas kellelegi on veel selliseid kogemusi?
Enamus lennufirmasid ja reisikorraldajaid uuendab pidevalt oma hindu vastavalt täituvusele ning sellele, kui kaugel on väljalennu aeg. Kui lennul on näiteks 50 vaba kohta ja lend väljub juba nädala pärast lastakse hind alla, nüüd ütleme ostetakse 30 piletit ära, siis võib hind tõusta, kuid taas langeda paari päeva pärast, et viimased 20 kohta samuti välja müüa, liinilendudel siiski pigem tõuseb hind viimasel hetkel, TUI’l jt. pigem langeb. Seega võimalik, et sinu ost panigi süsteemi korrigeerima hinda üles, kuna süsteem eeldas, et järelejäänud vabad kohad annab müüa etteantud ajaga ka kallimalt.
Olen ka mina proovinud osta nii pileteid aga ei ole hinnal erinevust kunagi saanud. Küll aga üllatas üks video, kus lennufirmal võib hind erineda sellest, millise riigi lehte kasutad.
Video sellest:
Nii suurt hinnavahet ei ole ma ise erinevate riikide kodulehti kasutades näinud.
35 eurot ühe lennu pealt olen aga alla saanud küll. Siis oli vaja osta 3 piletit. Hinnavõit kokku tuli üle 100 euro.
Päris nädalavanuse refreshiga pole saanud sellist alet, aga hinnad erinevad küll riigiti, seda mitte ainult lennufirma enda lehel (mis tüütu püüdlikkusega üritab sulle kuvada just selles valuutas hinda), vaid ka kõigis Momondodes, Agodades, Bookingutes jne
Igas riigis on ka neil koondavatel lehtedel lepingud erinevate müügiagentidega, seega Momondo sama lennu samaaegne otsing Singapuris ja Eestis annab lisaks erinevale hinnale ka totaalselt erinevad vahendajad. Hotellidega loomulikult samamoodi, isegi rohkem kui lendudega.
Samuti pole ühte Euroopa Liidu hinda, vaid ka see erineb riigiti otsides, ilmselt sõltuvalt tarbijakaitse efektiivsusest. Eestis on kõik harjunud, et alati on odavaim mingi MyTrip või Tickets.ee ja siis 10-20 euroste hüpetega jõuame tuntumate nimede ja lõpuks lennufirma koduleheni, kus ca 50 eurot kallim kui kuskil mujal. Kas sealt Ticketsist ka reaalselt saab selle hinnaga, kui pole ette näidata sobivat punast värvi MasterCardi, mille kasutaja perenimes on vähemalt 4 vokaali ja kolmekohaline turvakood on algarv (sest ainult siis rakendub maagiline 0-eurone broneerimistasu) on muidugi iseküsimus.
Aga Kesk-Euroopas on mitmeid riike, kus teostad sama pileti otsingu ja kõik needsamad Mytripid, Ticketsid kuni lennufirma koduleheni välja pakuvad näiteks hinnavahemikku 210-211 eurot. Ehk siis seal saab libaodavust näidates tõenäolisemalt trahvi ja on suudetud odavpakkujad taltuma panna.
Aga üldiselt on see liiga keeruline keemia oma küpsiste, erinevate riikide, erinevate saitide, erinevate seadmetega. Kui oleks mingi üks lollikindel leht, mis suudab kõigist nendest algoritmidest läbi murda ja soovitada, mis riigi lehelt ja kustkaudu osta, siis... Ehk mõni idufirma teeb ära?
Teinekord on ka veel see konks, et laseb ainult selle regiooni krediitkaardiga maksta. Eesimesena tuleb meelde Air China ja hinnavahed võivad väga suured olla regiooniti. Norwegianiga tuleb meelde, et Singapurist kohalike dollarite eest oli Stokholmi mitu korda odavam lennata, kui SEK-ide või EUR-ide eest.
Minul on olnud reaalne kogemus, kus Apple arvutis näitab 35 eurot kõrgemat hinda, kui samas kõrval olnud PC-arvutis (180 v 215 eur).
Hinnad erinevad riigiti ja regiooniti väga suurel määral, vahel lausa kordades.
Põhjuseks ei ole mitte tarbijakaitse efektiivsus, nagu eelpool pakuti, vaid konkurentsisituatsioon konkreetsel turul ja konkreetse turu eeldatav ostujõud. Samuti pikemaajalised strateegilised plaanid konkreetsel turul vedajal.
See eri keelsetel saitidel sama reisi erineva hinnaga müümine kehtib ka Läänemere laevafirmade puhul: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/ettevaatust-tallinki-reiside-broneerimisel-tallink-ee-ja-tallinksilja-com-erinevad-hinnad
Teema pealkiri on intrigeeriv — hakkasin kohe huviga lugema, et kuidas on võimalik lennureisi osta oma nime teatamata. :D
Tegelikult mõned süsteemid (agregaatorid) toimivad sellisel moel :
Lähed vaatama hinda - kuvatakse süsteemis olev hind
Süsteem peale sinu huvi tundmist hakkab kontrollima konkurentide hinnad plus enda tarnija viimased hinnad
Ja paari tunni pärast sul on uus hind .
Mitte midagi imeliku siin pole , ise olen seda asja päris mitmekordselt kogenud just elektroonika ja muude vidinate ostude puhul arvutitark , 1a , kaup24 kõik toimivad sarnaselt.
Lisaks mõni kord on veel nii et kui teed otse päringu siis võib veel kolmas hind tulla - sõltub mis laost kaup tuleb :)