Sai siis vahetatud maastur N 1 klassi bussiga ! Mida vaja jälgida Läti,Leedu,Poola sõitudel ? Niipalju tean,et lätis 6 eurpäev . Kui maksan netis kas siis tuleb vinjet või on juba elektrooniline ? Leedu kohta puudub teave täielikult ! Poolas vist veel N1 tasuta ? Tänud ette vastajatele !
Lätis ja Leedus mõlemas 6 euri/ööpäev.Poola tasuta. Nagu Buldooza ütles - tolls.eu leiad lingid, kus vormistada ja maksta. Vinjette ei ole, kõik elektrooniline. Saad meilile kinnituse/arve.
Lätis-Leedus on alla 3,5t masinate puhul tõepoolest aluseks sõiduki kategooria (N maksab, M mitte), seevastu Poolas vaid registrimass ning N1 suhtes rakendub sama mis tavalistele sõiduautodele.
Osad kiirteed on seal tasulised, tavaliselt on sellega lihtne - võtad putkast pileti ja hiljem maksad - ent tähelepanu tuleb pöörata A2 kiirtee Strykow-Konin lõigule, mille läbimiseks tuleb E-Toll PL veebilehel või äpis ca 2€ maksev pilet osta: https://etoll.gov.pl/en/light-vehicles/e-ticket/e-ticket/. Aga jah, kõige kolme riigi tasud saab enne sõitu ära maksta, siis pole tee peal jahmerdamist. Mingit kleepekat tänapäeval enam vaja pole - kui vaja, siis kaamera registreerib numbri, võrdleb andmebaasiga ning kui tulemuseks on et pole maksnud, siis saadab teate paar kilomeetrit eemal asuvale patrullile, kes siis küpse puuvilja teelt nopib.
Läti teemaks on siin , minul annab kohe eesti keeles https://www.lvvignette.eu/tariffs
Kas keegi sai tegelikult ka aru, mis sõiduk Antil on?
Kui MKM-i sõidukite jaotust uskuda, siis N1 on kategooria, mitte klass.
Buss (sõiduk sõitjate veoks) saab olla vaid M kategoorias (M2 või M3), N kategooria sõiduk on veoseveoks.
@Buldooza Läti-Leedu maksustamisi ei saa kokku panna, sest ühel on aluseks mass, teisel kategooria ning ei saa väita, et M ei maksa.
Ise olen peatselt minekul sõidukiga M1 - 8 kohta, täismass 3070 kg. Lätis maksan 6€, Leedus ei maksa, Poolas pean maksma väravates ja kahel free flow tasulisel teel (A2 ja A4).
The Law on Road User Charge
Secton 1. The purpose of the road user charge
The purpose of the road user charge (hereinafter - the charge) is the facilitation of the
maintenance and development of the main state roads, as well as of the use of more
environmentally friendly vehicles.
(As amended by the Law of 23.11.2016 which comes into force on 01.01.2017.)
Section 2. The object of the charge
The charge is paid for the use of the sections of the main state and regional roads defined in
Annex 1 to the present law (except for crossing them, including on roundabouts) by vehicles
having the gross vehicle weight exceeding 3000 kilograms and vehicles combinations having the
gross vehicle weight exceeding 3500 kilograms and which are intended or are used for the
carriage of goods by road (hereinafter - vehicle).
Seaduses kirjas, et see peaks kehtima vaid kauba veo puhul.
@Anti, kas saad avaldada, mis marki/mudelit sõidukiga ka tegu?
Silme ette tulid mõned võimalikud variandid aga meenus ka, et teatavatel põhjustel oli mingist hetkest populaarne erinevaid M kategooria sõidukeid N kategooria omadeks upgradeda ;)
3001-3500 vahemiku jäävad sõidukid kui ei tee kommertsvedu (tasuline kauba/reisijate vedu) ei pea maksma.
"N1 klassi buss" on kõnekeelne väljend.
N1 viiekohalisi kaubikuid on aga mustmiljon, alates kahe istmereaga MB Vitost mida ta väliskuju järgi "Vito bussiks" hüütakse.
N-kategooria tingimuseks on et ta on kaubaveoks ja sellestsamast ülaltsiteeritud MKM sõidukite jaotusest tulenevalt peab kaubaveo võimekus olema sama või suurem reisijateveo võimekusest.
Inimese kaaluks arvestatakse minuteada 85 kg. 5 kohaline ja 900 kg kandevõimega sõiduk on N kategooria, 7 kohaline enam ei ole.
Sõiduautot N kategooriaks upgradeda on kõige lihtsam istmete minemaviskamisega. Üks väiksem sõiduauto, VW Passat on 5 kohaline ja 475 kg kandevõimega. Seal saab arvestada et 5x 85 kg reisijateveoks + 50 kg pagasiruumis ehk M kategooria. Kui tagumine istmerida välja visata tuleb 2x85 reisijatele ja 305 kg kaubaveoks ehk N kategooria.
Sellist tuunimist kasutataks paljudes riikides et maksuametile vähem jääks.
https://www.lvvignette.eu/tariffs
ei loe kuskilt välja et ainult kauba veol?
teeme siis copy paste:
The Road user charge is a payment for the use of the main state and regional roads of Latvia, in order to facilitate their maintenance and development, as well as to promote the use of vehicles more friendly to the environment.
The charge is paid for the use of sections of the main state and regional roads (except for crossing them, including on roundabouts) by vehicles whose gross weight exceeds 3000 kilograms and by vehicles combinations thereof, the gross weight of which exceeds 3500 kilograms.
Commercial transport that does not exceed gross weight of 3500 kg in law’s conception does not make a combinations, therefore towing a trailer or another vehicle does not affect the rate of Road user charge.
The road user charge is regulated by Сбор за использование автомобильных дорог – плата за использование главных и региональных автодорог Латвии с целью способствования их содержанию и развитию, а также для стимулирования использования более дружественных для окружающей среды транспортных средств.
Сбор уплачивается за использование отрезков главных и региональных государственных автомобильных дорог (кроме случаев их пересечения, в том числе на развязках с кольцевым движением) грузовыми транспортными средствами полной массой более 3000 килограммов и грузовыми транспортными средствами и их составами, полная масса которых превышает 3500 килограммов.
Грузовой автомобиль, полная масса которого не превышает 3500 кг в понимании закона не образует состав трансортных средств. Всвязи с чем, буксировка прицепов и других транспортных средств не влияет на ставку пошлины.