TereKas kellegil on hiljutist kogemust liisingautoga Venemaale minemisest?Plaan oleks sõita ümber Soome lahe (Tallinn-Peterburg-Viiburi-Helsingi)aga olen lugenud-kuulnud, et liisingautodega on mingi jama ja mingitel juhtumitel peab maksma piiripunktis tagatisraha auto väärtuses.Kas kellegil on kogemusi viimasest ajast?Tänud
Selle küsimuse peaks ilmselt esitama oma liisinguandjale. Venemaa reeglite kohaselt loetakse kõiki liisinguautosid liisinguandja omandiks - mis on juriidiliselt ka tõiesti õige - ning kui sama firma vähemalt üks sõiduk ettenähtud ajal tagasi ei jõua, siis rakendatakse piirangut kõigi sama liisingfirma autode suhtes. Seega tuleb suhelda oma liisinguandjaga ja uurida, kas nende autodel on hetkel mingi piirang peal. Aprillis oli näiteks selline juhtum Swedpanga liisinguga: https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/swedbanki-liisinguautosid-ei-lubata-tagatisrahata-ule-venemaa-piiri/.
Liisingust öeldi, et nende poolt mingeid takistusi pole aga nemad ei tea, kuidas ja millal kellegil mingi probleem tekkib.Mind huvitaks, et kas see liisinguauto probleem on piiril pigem erand või reegel.
paar nädalat tagasi luminori autod üle ei saanud, seega õige vastuse saad piirilt venelaste käest, või õigemini kui üle saad oli kõik korras, kui mitte siis sita*ti
Venemaa piiri ületamisel tuleb auto deklareerida ajutiselt sisseveetavaks kaubaks ja tolliametnik määrab kui kaua see ajutine sissevedu kehtib. Tavaliselt aasta, aga võib olla ka vähem kui viisa enne ära lõpeb vms. Enne tähtaega tuleb auto uuesti riigist välja viia ja turistid enamasti viivadki. Kui juhtub, et kellegi auto pärast määratud tähtpäeva ikka veel Venemaal on loetakse see tollieeskirjade rikkumiseks ja järgmise auto eest tuleb tagatis maksta. Minuteada pole see mitte auto väärtuses vaid vastavalt tabelile - seesama summa, mis makstaks auto importimisel Venemaale. Samamoodi on Soome autoverol väga erinevad väärtused : mõne auto eest 10 % maksumusest, mõne teise toomisel 100+ % Liisingufirma autod (millel registritunnistusel on omanikuks liisingfirma) on kõik ühe omaniku autod ja kui keegi liisinguvõtjatest käki keerab, mõjub tulemus ka teistele klientidele. Pank või liisingfirma seda jooksvalt ei näegi - ilmselt teatatakse neile mingi viitega. Viite pikkust ka ei tea - endalgi juhtunud, et ühest piiripunktist sisse mindud, järgmisel päeval teisest välja ja venelaste ühtne arvutisüsteem väidab, et niisugune auto pole Venemaale sisse tulnudki. Sellepärast ei tohi paberil deklaratsiooni (koos pitsatitega, mis vägagi tähtsad on ) ära kaotada. Mina olen Venemaal alati enda autoga käinud ja mõned tuttavad kes laenuga ostetud autosid kasutavad on spetsiaalselt selle jaoks võtnud autolaenu või kapitalirendi kus auto omanikuks pole märgitud liisingfirma, pank vms. Sama probleem võib olla rendiautode ja igasuguste muude taoliste kolhoosidega kus autosid ja kasutajaid on palju.
TereSeb pank saab. Swed panka ei lastahttps://www.facebook.com/groups/1723396727706790/Olukorda piiril saad vaadata faceboogist. Enne kui sõitma hakkad täida ära tolli deklaratsioon. 2 a4 paberil. Muidu tekitad ummiku piiril ja endal ka ebameeldiv täita neid pabereid
Täna, 1.augustil Narva piiripunktist ei saanud üle ka seb-liisinguautoga