Kuidas ostida lennureise, mis sisaldaksid 2 lendu ja lühikest vahepeatust (1-2 ööd). Allpool üks näide (ABC - reis). Vahemere riigid Tallinnast kaugel, Lõuna - Euroopasse hea reisida pigem 2 lennureisiga.
Lennureis A - Tallinnast Zürichisse
Peatus B - Zürichis 1-2 ööd
Lennureis C - Zürichist Malagasse
Plussid: lühike vahepeatus linnapuhkuseks, Võimalus varahommikul startida ja sihtkohas olla juba puhanuna. Miinused: ajab kulud suuremaks.
Siis portaalides otsides ikka leiab taolise reisi, saab ise kokku panna, aga mitte väga mugavalt. Peab hullult aega panustama otsimiseks. Mind huvitaks just tehnilise poole pealt, mis portaale ja kuidas kasutada.
Kui taoline reis eraldi sisestad otsinguprotaalidesse, siis piletihind ka hüppab (võrreldes sellega, et samal päeva edasi sõidad)
#lennupiletid, #odavlennufirmad, #vahemeri, #soojamaareisid
Otsid esmalt A, siis B ja siis C ja siis ostad need ära, olgu siis vahendajalt või otse lennufirmalt ja hotellilt.
Või kasutad lennupiletite multicity otsingut A ja C korraga valimiseks/ostmiseks.
Mõnel juhul võib ka lõppsihtkohta pakutav lennukombinatsioon sisaldada sobivalt pikka vahepeatust sobivas sihtkohas, kui mitmeks päevaks ei ole vaja jääda.
Majutuse broneerimise võimalust pakuvad piletibroneerimiskeskkonnad üldiselt ka, kui eraldi majutuslehti ei soovi kasutada.
Kui see tundub ebamugav ja hullult aja panustamine, siis tellid selle teenuse traditsioonilise reisibüroolt, kus keegi vastavalt soovidele teeb vajalikud broneeringud.
ME3 lennufirmad vist pakuvad sellist varianti, Euroopa siseselt ma ei tea küll, et stopoverit pakutaks.
Samas LX'l on Multi-City broneerimisvõimalus, kus saad siis panna TLL-ZRH ja ZRH-AGP paar päeva hiljem. Hind tuleb jah tõenäoliselt kallim. Nagu sa isegi nägid, lennunduses ei võrdu üks pluss üks alati kahega.
Kõige mugavam on kasutada Google Flightsi, valides otsingu rippmenüüst 'Round trip' asemel 'Multi-City' ning siis sisestades lennusegmendid. Kui soovitud ümberistumisaeg jääb alla 24h, siis võib ka filtri 'connecting airports' all valida ümberistumise aeg nt alates 12 tunnist.
Teine võimalus on Kiwi, kus saab samamoodi filtreid seada, isegi suurema paindlikkusega, nt määrates lennusegmendi osas rohkem paindlikkust. Samuti on neil olemas päris huvitav 'Nomad' planeerija - seal saad sisestada oma reisiks sobiva ajavahemiku, sihtkohad koos viibimisaegadega ning süsteem genereerib soovitusliku reisimarsruudi koos koondhinnaga.
Nt sisestad lähtekohaks Tallinna, sihtkohaks Zürichi, Malaga ja Pariisi, igaühes 3-5 päeva ning väljalennu ajaks 3-6.12.2024 ning süsteem annab tulemuseks soovitusliku marsruudi rahaliselt soodsaimas järjekorras koos lennuaegadega. Või siis sisestad et tahad detsembris Tallinnast reisile minna, külastada Budapesti, Shanghaid, Hanoid ja Tallinna, igaühes 3-5 päeva, seejärel Tallinna tagasi ja voila, 770€ eest täiesti tehtav.
Türgile või Qatarile sarnaseid stopover programme Euroopas ei ole ja ei tule - vahemaad on suhteliselt lühikesed, ühendusi hulgaliselt ja valdav enamus lendajaid soovib võimalikult ruttu lõppsihtkohta lennata. Kes tahab ühes kohas rohkem aega veeta, see broneerib kaks eraldi piletit soovitud aegadeks.
Kui ajaga kitsas pole, siis selline vahepeatuse linnas mitu päeva on minu arust hea lahendus. Siin tripis on iga nädal mõni teema, kus küsimuseks palju mingis lennujaamas aega planeerida. Sinna otsa siis mitmed vastused ja kogemused, mis tegelikult midagi ei garanteeri. Ma olen juba varemgi soovitanud lennujaamas spurtimise asemel hoopis päevake kohapeal olla. No kaks päeva on pigem täiesti riskivaba. Seega väga BROO teema algatajalt.
Mina kasutan sellistel juhtudel enamasti nn multi-city otsingut. Enamasti on soodsam osta nö kaks otsa, nn open-jaw lennud. Sageli üheotsapiletid on (enam-vähem) traditsioonilistel lennufirmadel kallimad kui return / open jaw.
Mulle endale multi-city & open-jaw väga meeldivad ja kasutan seda varianti väga tihti, mh et vältida ajakulu algpunkti naasmiseks (mis on eriti aktuaalne keerulisemate sihtkohtade / marsruutide puhul, aga toimib hästi igal juhul).
Teemaalgataja pakutud marsruudi puhul ma otsiks ja võrdleks näiteks järgmisi variante:
1. Tallinn - Zürich & Zürich - Malaga ühe piletina + Malaga - Tallinn eraldi piletina
2. Tallinn - Zürich & Malaga - Tallinn ühe kombona + Zürich - Malaga eraldi
3. Zürich - Malaga & Malaga - Zürich + Tallinn - Zürich & Zürich - Tallinn
Sisetunde pealt ütleks, et esimene variant oleks ilmselt mõistlikum ja soodsam, aga ei pruugi. Mõnukord võib väga üllatavaid tulemusi saada :)
Malaga näitel on üks variant lihtsalt panna Tallinn (või kust iganes lend algab) – Malaga ja vaadata mis ühendused tulevad. Jah, nii näitab esmalt lühikeste ümberistumistega ühendusi, aga samas näeb ära, mis lennufirmad soovitud marsruuti üldse lendavad ning seejärel saab juba minna vastavate lennufirmadele lehele ja vaadata, mis graafik neil on ja kuidas klapib.
Ise kasutan sellisteks puhkudeks ka „tagurpidi otsingut“. Ehk siis, kui lõppsihtkoht on näiteks Malaga, siis panen Skyscannerisse algukohaks Malaga ja konkreetse sihtkoha asemel panen „Explore evrywehere“ ja siis panen filtriks otselend. Siis tuleb list kohtadest, kuhu on Malagast otselennud. Seejärel valin mõned kohad välja, mille puhul tean, et sinna saab Eestist otse a la Stockholm, Milaano, London vms ja vaatan, kuidas klapib. Miks ma nii teen? Sest elu on näidanud, et kui ma panen otsingusse Tallinn-Malaga, siis mingil põhjusel ei tule kõik ühendused alati välja.
Mu enda loogika ütleb, et multi-city tripp on võimalik saada odavalt juhul, kui see kombineerida nn klassikaliste odavlennufirmadega (Easyjet, Wizz, Ryan jne) sest nende hinnad on vist rohkem segmendi põhised ja reeglina pole vahet, kas ostad ühe otsa või edasi-tagasi lennud. Samas kui vaadata nt Finnairi või Lufthansa lende, siis neil on vastupidine olukord ja üks ots on reeglina ainult veidi odavam, kui edasi-tagasi lend. Näiteks, tegin suvel (juuni-juuli) sellise tripi:
· Como järv (Tallinn – Milaano, Wizzair, 45 eurot);
· Ibiza (Milaano – Ibiza, Vueling, 25 eurot);
· Malaga (Ibiza-Malaga, Vueling, 49 eurot);
· Tagasi koju (Malaga-Stockholm-Tallinn, Ryanair, 98 eurot).
Ma ei otsinud vahepeatusi vaid oligi selline 2-nädalane kolme sihtkohaga reis. Kuna ühelgi lennufirmal polnud tavamõõdus käsipagasit hinnas (kaks väiksemat seljakotti jäi meile väheks), siis võtsime elukaaslasega kahepeale ühe pagasi juurde ja nii tuli kokku ca 260 eurot inimene. Suvise kõrgaja kohta sai vast päris hea hinnaga.
See, et vahepatusega variant kallim tuleb – ma arvan, et see pigem oleneb sihtkohast, vedajast ja sellest, kas piisab seljakotist või vaja ka tavamõõdus/check-inn pagasit. No Žürichi puhul tuleb vast kindlasti kallim (odavlende siit piirkonnast pole ja kohalik hinnatase on ka 2-3 korda kõrgem, kui paljudes muudes piirkondades), aga kujutan ette ka päris mitmeid variante, kus hinnavahet ei pruugi olla.