Tere. Kellegil ideid mida teha sellises olukorras. Õde ostis jõulude paiku piletid soovides lennata 2023 detsember aga suure ähmiga reisi kuu läks detsembri asemel veebruarisse2024. Piletid sai ostetud kiwi kaudu -tühistamise korral ca 500€ puhul pakuti hüvitiseks 10€ st voucherit,et see väga ära ei tasu. Mida sellises olukorras teha kui pole võimalik neil kuupäevil lennata kas piletite raha lihtsalt lasta raisku minna või on veel mingeid võimalusi- reisikindlustus eestist võtta vist ka ei kataks kuna reisi algus olekd norrast?
Vahet ei ole, kas ostad lennufirma kodulehelt või vahendaja kaudu lennupileti — antud tüüpi veast tuleks anda klienditoele märku esimeste minutite või tunni jooksul pärast pileti soetamist.
Tean konkreetseid juhtusid, kus nii lennukompanii kui vahendaja on pisut pingutanud ebastandardse olukorra puhul ja täiesti tasuta kiire näpuvea korda ajanud.
Aga täna on 18. veebruar. Piletid osteti jõuludel. Oletame, et ostad Lufthansa kodulehelt või Tickets.ee kaudu "valedeks" kuupäevadeks lennupiletid odavaimast hinnaklassist.
Mitu kuud hiljem oma raha enam ei näe. Ja kohe ostes sõltub, kas aetakse näpuga reeglite nimekirjas või tullakse eksinule vastu.
Ühtlasi kui kellegil soovi neil kuupäevadel lennata siis vahendan kontakti ja anname piletid soodsamalt ära.
Oslo
Tallinn
7:15 PM
1h 30m
9:45 PM
Fri, 23. Feb
Fri, 23. Feb
Tallinn
Oslo
2:15 PM
1h 35m
2:50 PM
Thu, 29. Feb
Thu, 29. Feb
Hea @Kit Kat
ma väga sügavalt kahtlen, et keegi teine nende lennupiletitega lennata saab.
Lennupiletid on reeglina nimelised ning enamik lennufirmasid ei lase reisija nime muuta.
Airbalticul on see see teatud tariifidega ja pileti ostmisel ostetava lisa puhul vahel võimalik aga pigem on see erand.
Piletimüügiks tuleks kirjutada täpselt, mis on alghind ja mis hinnaga müüd.
Ma arvan, et ka lennufirma ära märkimine on oluline.
Mingi vahenduslehe (nagu kiwi on) info, et 30€ eest peaks saama nime muuta, ei pruugi tegelikus elus pädeda...
soovides lennata 2023 detsember aga suure ähmiga reisi kuu läks detsembri asemel veebruarisse2024.
2023 detsember on mullune lumi. Veebruari veel natuke on, jõuab ju lennata.
Mulle hakkas see kohe huvi pakkuma, see nimevahetus.
Ja endalegi üllatuseks avastasin, et nende vedajate puhul on see tõesti võimalik.
SAS:
You can change the name on an unused ticket for a flight operated by SAS
600 DKK/NOK/SEK (or the equivalent in the local currency)
https://www.flysas.com/en/legal-info/optional-services-fees/
Nowegian
Changes are charged per person, each way. Conditions apply.
Conditions apply.
https://www.norwegian.com/en/booking/helpful-booking-info/optional-service-charges/
1) Ehk on mõeldud 2024. aasta detsembrit? 2023 jõulude ajal 2023. detsembriks pileteid osta ei tundu tõenäoline. Kui tõesti on jutt eelmise aasta detsembrist, siis see on tõesti mullune lumi.
2) Reisikindlustus ei aita kindlasti. Juba tehtud vigade puhul kindlustuse võtmine ja kindlustusjuhtumi avamine on kindlustuspettus.
3) Oslo - Tallinn - Oslo lend on umbes 150 eurot. Kui täpseid päevi vaja (mil Norwegian ei lenda), siis kallim. Ärge lugege vanade piletite hinda, vaid arvestage, paljuga uued saaks.
Mida teha? Edaspidi hoolikam olla. See on reisimise kontekstis üsna odav viga... Kui järgmise reisi ajal pileteid ostes teha seda kellegagi koos, ja lasta tal kuupäevad eraldi üle kontrollida, siis võib sellest palju rohkem võita kui seekord kaduma läks.
Paljudel lennufirmadel on võimalus pilet tasuta tagastada/tühistada kuni 24h jooksul peale ostmist. Kas see kehtib ka juhul kui piletid on ostetud vahendaja kaudu? Teemaalgatajal muidugi sest enam kasu poleks nagunii.
Vahendajatest on selline 24H tühistamise võimalus Expedial ja vist eDreamsil, ilmselt ka mõnel teisel. Nime muutmine on üldiselt samuti igalpool olnud, aga üldsegi mitteatraktiivse hinnaga lühilendude puhul. Kui pilet on vahendaja käest ostetud, lisandub ka nende teenustasu muudatuste tegemisel.
Jah vastan siis uuesti üle,et sooviski tulla jõuludeks koju ehk 23-29.12.2023 aga midagi läks bronnis valesti ehk ostis piletid uude aastasse 23-29.02.24 :)
See viga juba läkski tol korral kalliks maksma sest lennujaama sõites ja avastades oma vea olid sellele lennule ainult äriklassi piletid saadaval. Ehk ostis uued piletid aga praegused veebruari omad veel kasutamata,et kui kellegil on ideid kuidas mitte lasta piletitel raisku minna siis kuulan.
@tripp
2) Reisikindlustus ei aita kindlasti. Juba tehtud vigade puhul kindlustuse võtmine ja kindlustusjuhtumi avamine on kindlustuspettus.
kuidas see pettus on, reisi pole ju veel toimunudki ja kuidas kindlustus firma sellest veast teadlik peaks olema? Et kui praegu peaks ootamatult ikkagi "haigestuma" siis kindlustus ei hüvita kuna reisis kunagi eelmine aasta juhuslikult samadel kuupäevadel?
Kui sa ostad kindlustuse tulekahju vastu ja siis veidi hiljem "süttib" ootamatult su elamine, siis ongi tegemist kindlustuspettusega. Loe suvalise firma tingimused läbi ja saad ise ka sellest aru. Alati võib olla igasugu asju ja variante, aga avalik foorum pole nüüd kindlasti koht, kus selliseid asju küsima tullakse ja kus selliste asjade kohta nõu keegi annaks. See oleks juba pettusele kaasaaitamine ja läheks vastava paragrahvi alla.