Lennufirma on tühistanud tagasilennu ning automaatselt pannud mulle broneeringusse kolm päeva varasema lennu. Teavitust ei ole siiani.
Tühistamisest vähem kui 14 päeva ette teavitades kehtib kompensatsiooni maksmise kohustus, aga kas seda loetakse sinna- või tagasilennust alates? Lennud on ühe pileti peal ning väljalennuni on hetkel vähem kui 14 päeva, tagasilennuni üksjagu rohkem.
Ma igalt poolt leian ainult selle 7 ja 14 päeva info, aga mitte seda, kummast lennukuupäevast seda lugeda.
Kompensatsiooni 14 päeva reegel kehtib konkreetse lennu kohta. Kui muudetud lennuni on üksjagu rohkem aega, siis kompensatsiooni ei saa. Kõik ülejäänud samal piletil olevad lennud asjasse ei puutu.
No peaks ikka kehtima ikka tripi algusest. Et kui kui lennuplaan muutub ( näiteks tagasi ots), siis kehtib kompensatsiooni võimalus. Ja lennuplaan algab ju esimesest lennust....
Kas keegi oskaks ka konkreetsele direktiivi punktile või mõnele kaasusele viidata? :)
See on isegi tripis korduvalt ära vaieldud lihtsate näidetega. Ei viitsi ise teemasid otsima hakata.
On kaks erinevat asja lennureisijate õigustega. Õigused, kui lend tühistatakse või muudetakse ja mis siis saab. Enne reisi algust tühistatakse tagasilend. Sul on õigus nõuda tagasi kogu pileti raha sealhulgas ka tühistatud lendudele eelnevate või järgnevate lendude raha (kõik lennud peavad olema loomulikult samal piletil ja veel lendamata). Samuti on õigus nõuda marsruudi muutmist ehk siis tühistatud lennu asendamist mingi teise lennuga vastavalt võimalustele. Reaalselt on rohkem kui 14 päeva enne lendu tühistatud lennu asenduseks enamasti sama firma mingi teine lend (ka mõnel teisel päeval). Muud eriti välja ei kauple enam ja lennufirma annab pigem raha tagasi.
Lisaks on veel õigus rahalisele kompensatsioonile vastavalt lennu pikkusele. Seda antakse vastavalt tingimustele vaid nende lendude eest, milleni on jäänud alla 14 päeva. Alla 14 päeva peab jääma konkreetse tühistatud või muudetud lennuni ja mitte piletil oleva esimese lennuni. Päris palju on ka selliseid pileteid, mille tagasilend on alles mõned kuud, pool aastat või kuni 11 kuud peale esimest lendu. Kui nüüd suvalisel hetkel näiteks neli kuud enne tagasilendu antakse teada lennuplaani muudatusest (muudatused on väga tavalised näiteks kaks korda aastas hooaja vahetumisel), siis ei ole mingit põhjust lisakompensatsiooni maksta isegi siis, kui sa oled juba kaks kuud sihtkohas elanud.
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm
Ja konkreetselt siis - https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm#compensation-cancellation-1
Teil ei ole õigust hüvitisele:
tsheburashka, nats selgusetuks jäi jah, kas sa tahad:a. Kogu reisi tühistada ja raha tagasi saada, kuna tagasilennu aeg ei sobi?
b. Käia reisil ära ja saada kompensatsiooni selle eest, et tagasilend varem ja puhkus lühem?
Kumb sul mõttes oli?
Hetkel ei ole lennufirma ise veel millestki teavitanud. Aga ma saan aru, et ta peab mulle kõik kolm varianti välja pakkuma:
Kui teie lend tühistatakse, peab lennuettevõtja pakkuma teile ühekordset valikuvõimalust järgmiste variantide vahel:
Muudetud marsruudist keeldub LOT kategooriliselt, väites, et nad teevad ümberbronne ainult enda lendudele, mitte partnerite omadele. Ja minu lennu on nad alates oktoobrist maha võtnud.
Juhul kui nad mingi hetk siiski teavitavad ja ma ei ole muudatusega nõus (millega ma ei saagi olla, sest mulle ei sobi kolm päeva varasem kojulend) ning tühistatakse kogu pilet, sh. lend Tallinnast sihtkohta, siis kas esimene, outbound lend läheb selle alla, et tühistati vähem kui 14 päeva enne väljumist? Või oli see "reisija otsus mitte lennata"?
Poegkaru, ma tegelikult tahan lihtsalt teada, kas tasub üldse kompensatsiooni küsida tagasilennu tühistamise eest või on nad sellest juba üle 14 päeva ette teatanud ning vastav klausel ei ole relevantne?
Variant c) lasta neil tühistada ainult tagasilend, osta uued piletid, mis on oluliselt kallimad ning võimalusel saada nende tekitatud olukorra tõttu selle eest kompensatsiooni.
Kui sa ise võtad variandi, et nad tühistavad kogu reisi, siis ei saa esimese lennu eest ka kompensatsiooni küsida. Isegi kui alla 14 päeva on.
Tegu on sisuliselt olukorraga, kus sa ise oled nõus mitte lendama, järelikult ei ole see nende süü. Kompensatsiooni peavad nad pakkuma juhul kui nemad ei suuda sind lennutada. Aga väljuval lennul ei ole sellega nendepoolseid probleeme.
Tagasilennu osas. Nad peavad teavitama sind nii et sa saad teavitus kätte. Mitte ei pea seda ise otsima või kuulma sõpradelt, et muudeti. St, sul peab olema kuskil sõnum, e-mail, kõne vms. Kui see teavitus juhtub nüüd vähem kui 14 päeva enne tagasilendu, siis saad kompensatsiooni tagasilennu eest küsida küll.
Ps, võta oma reisikindlustusega ka ühendust, mida nad selles olukorras soovitavad. St nad võivad olla nõus piletite hinnavahe mõistlikke piires kinni maksma.
Kas sa oled ise juba LOT-iga sama broneeringut mainides ühendust võtnud? Siis võib kuskil ka olla märge selle kohta, et oled tühistamisest teadlik.
Reaalselt võib meil tühistuse kohta tulla ka täpselt 15 päeva enne tagasilendu ja kehtivad ikka samad tingimused. Seega, kui hetkel tundub, et tulemuseks on see, et tühistad tagasilennu ja ostad ise uue asemele, siis on sellega mõtet tegeleda juba nüüd ja mitte loota, et äkki jääb nende teavitus tulemata.
Variant c ei toimi, kui oled teavituse saanud rohkem kui 14 päeva enne lendu. See võib minna reisitõrkekindlustuse alla vastavalt lepingule. Seda pead siis ise oma lepingust uurima.