Tere, küsimus lennu hilinemise hüvitise kohta. Kuna lend UK-st hilines üle 3h, siis asuks küsima hüvitist, tegemist Wizzairiga. Teeks selle taotluse ise, mitte vahendaja kaudu. Kuna tegemist oli grupireisiga, reisis alaeline ja pileti ostis 3.isik, siis olen saanud aru, et hüvitise taotluse tegemine on keerulisem. On kogemusi või tähelepanekuid, millega arvestada või mida peaks teadma, et millegi olulise vastu ei eksiks, mis annaks põhjuse saada eitav vastus?
Samas teemas küsimus. Lend hilines üle kolme tunni: sadas jäävihma ning enne starti oodati lennukile jäätõrje tegemist. Oletan, et see läheb "ekstreemsete ilmastikuolude" alla ja hüvitisest ei tasu rääkida?
Vaevalt teil ELi õigusele toetudes midagi saada õnnestub. Wizz Air viis Brexiti tõttu kõik oma UK lennud UK keha alla, see oli ainus viis säilitada ligipääs UK turule. Kui eksin, siis keegi parandab mind. Flightradari järgi toimuvad Wizzi London - Tallinn lennud Wizz Air UK alt. Kontrolli pileti või ostutšeki pealt üle, vt mis vedaja nimi on.
Reisimine Ühendkuningriigist ELi riiki (allikas)
Alates 1. jaanuarist 2021 ei kohaldata lennureisija õigusi käsitlevaid ELi õigusnorme lennureisist mahajätmise, lendude tühistamise või hilinemise suhtes lendudel Ühendkuningriigist ELi, kui teie lennu teostas Ühendkuningriigi lennuettevõtja või mõni teine ELi-väline lennuettevõtja, isegi kui broneerisite oma lennu enne seda kuupäeva. ELi õigusnorme kohaldatakse siiski ka pärast 1. jaanuari 2021, kui teie lennu Ühendkuningriigist ELi teostas ELi lennuettevõtja, välja arvatud juhul, kui olete juba saanud rahalist või muud liiki hüvitist Ühendkuningriigi õiguse alusel.
EC261 kehtib UKs endiselt, lihtsalt nimi on nüüd UK261. Aga kui lend hilines ilmastikuolude tõttu, siis jah, kompensatsioonile õigust ei ole.