Nii. Lennupiletid olemas Stockholm-Beijing-Bangkok-Munich. Reis algab 5. veebruaril ja kestab 3. märtsini, mil tagasilend Münchenisse.
Kava on selline:
5.veebruar Tallinn-Stockholm-Beijing.
6.veebruari hommikul maandumine Pekingis.Plaan käia Tiananmen Squarel, Forbidden Citys. Leida hotell Hutongis (on kellelgi soovitusi?) Õhtul kavas imperial dining (on kellelgi soovitusi?) ja hiljem sukelduda Pekingi punkrocki
7.02 The Great Walli külastamine. Lahtine veel, kas proovida omal käel rongide-bussidega hakkama saada või tellida tuur. Peale müüri korralikult hot potiga kere soojaks, külastada Temple of Heavenit. Õhtul korralik Pekingi part ja uurida nightmarketit ja ööelu.
8.02. Tutvuda Pekinginga läbi kaasaegse kunsti ja disaini, õhtul 19.45 lend Bangkoki
9.02. Bangkok-Chain Rai lend. Kerge tutvumine Chaing Raiga.
10.02. Chaing Rai-Huay Xai
11-12 veebruar. The Gibbon Experience. 1 öö, 2 päeva ziplining, trekking ja loodetavasti ka gibbonite kisa kuulmine puu otsas magades.
13.02.Huay Xai-Pak Beng. Paadisõit mööda Mekongi.
14.02. Pak Beng-Oudomxay-Muang Khao. Bussiga põhja.
15.02. Muang Khao. On kellelgi soovitusi, mis siin teha?
16.02. Muang Khao-Muang Ngoi. Paadisõit ja pärastlõuna kohapeal.
17.02. Muang Ngoi-Nong Khiaw. Plaan liikuda kas matkates või kayakiga.
18.02. Nong Khiaw. Miskit soovitusi, mis siin teha?
19.02. Nong Khiaw-Luang Prabang. Bussisõit vanasse pealinna
20.02. Luang Prabang. Mis siin teha on?
21.02. Luang Prabang-Vang Vieng.
22.02. Vang Vieng
23.02. Vang Vieng-Vientiane
24.02. Vientiane. Mis pealinnas teha?
25.02. Vientiane päeval ja õhtul ööbussile Pakse suunas. 26.02. Pakse-Don Det. Või mõnele teisele saarele? 27.02. Don Det 28.02. Don Det-Siem Reap. päev otsa bussis. 1.03. Siem Reap 2.03. Siem Reap-Bangkok lend. õhtu Bangkokis, järgmisel õhtul tagasilend. 3.03. Tagasilend Münchenisse 4.03. Päev Münchenis, õhtul lend Riiga.
Ise pole Vang Vieng´is käinud, aga Phonsavan´i Plain of Jars meeldis kohe väga. Muidugi üle ühe päeva pole seal midagi teha. Rentisime rollerid ja käisime Phonsavanist omal käel kolmel väljal ära - minu hinnangul väga huvitav vaatepilt, eriti arvestades, et mujal selliseid asju pole kohanud.
Ni et ma soovitaks võimalusel kindlasti mahutada vähemapäe päeva Phonsavanis. Sinna läksime bussiga Luang Prabangist - pikk sõit läbi üsna mägise tee. Phonsavanist VIP:)-ööbussiga Vientianesse.
Käisin Vang Viengis selle aasta alguses. Kui on huvi pidutseda ning sotsialiseeruda teiste (noorte) backpackeritega ning täispuhutud rehviga jõe peal hulpida siis on Vang Vieng selleks väga hea koht. Vang Viengist kuskil 30 minuti rattasõidu kaugusel asub selline koht nagu Blue Lagoon, mis jättis mulle ehk parema mulje kui jõe peal hulpimine. Samuti on Vang Viengist kuskil 20 minuti rattasõidu kaugusel üks mägi, kuhu saab ronida ja millelt avaneb väga hea vaade tervele orule.
Luang Prabangist 30km kaugusel asub Kuang Si juga, mida tasub kindlasti külastada.
Üks väga huvitav koht kus saab lihtsalt puhata ning süstatuure teha või siserehviga Mekongil hulpida asub Kambodža piiri ääres. Kutsutakse seda kohta 4000 islandiks. Sinna on Vietnamist päeva tee, seega on seda raske teie reisiplaani mahutada.
Bangkoki koha pealt soovitaks kindlasti:
a) külastada templeid b) veeta üks õhtu mõnes tuntud katusebaaris c) vaadata kurikuulsat ööelu (kasvõi ise osalemata)
andresk-ga nõus- Kuang Si juga tasub külastamist. Mis puudutab Gibbon Experience, siis oli ka endal plaan seda paika külastada ja puuvõra-onnides elada, kuid paraku jäi siiski tegemata. Samas, vist eelmisel aastal olla keegi seal zip-line'lt alla sadanud ja kohalikud olid nagu peata kanad olnud. Vist ka Tripadvisor kirjutas sellest.
Esimese poole sellest marsruudist tegin üksi mõned aastad tagasi. Tais sõitsin kohalike busside ja kastitaksodega piirini, edasi Luang Prabangi siis paadiga. Väga vahva oli. Kaks konkreetset soovitust: jäta alguses ehk päev-paar ka Chiang Mai jaoks (Tai nn. spirituaalne keskus kus tasub ringi vaadata) ning reisi mööda Mekongi pigem slow boat'iga. Mulle meeldis see jõge mööda sõitmise chill (väikse õlle ja toredakskujunenud seltskonnaga:). Edu!
Vang Viengis pidi keskmiselt 5 turisti aastas surma saama, seega tunduks jutkui gibbon experience turvalisem kui Vang Vieng. Juhul kui hinnad väga oluliselt tõusnud pole (vististi 220 euri olla 2ööd/3päeva), siis prooviks selle puuotsas elu ära. Ka Plain of Jars tundub meeldejäävam peatuspaik, seega ilmselt asendaks Vang Viengi sellega või näpistaks aega mõlema jaoks. Kuang Si juga saab külastada ka näiteks rollerit rentides ja omal käel kohale minnes? Kas ööbussis on ka pärisel võimalik Laoses magada?
Meie küll magasime Laose ööbussis. Sõitsime Phonsavanist Vientianesse nn VIP-bussiga. VIP-buss oli siis selline, et istmeid polnudki - olid üksnes lavatsid - nagu rongis. Kahekordselt. Ja iga lavats omakorda jagatud kaheks kohaks väikese metallpulgaga - seega magamisaset võib põhimõtteliselt jagada ka võhivõõraga:)
Oli ka tekke. WC töötas.
Kõik oli selline väga arengumaale iseloomulik, kuid samas täiesti kasutatav ja uni oli igati OK. Nagu rongiga sõidaks:)
Paar aastat tagasi käidud marsruudil Chiang Mai-Huay Xai-Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane. Muljed: enam ei sõidaks kaks päeva mööda Mekongi Huay Xaist-Luang Prabangini. Pool päeva on põnev (OK, üks päev), aga teisel päeval tappis küll igavus. Luang Prabang on huvitav, Kuang Si jugadele sõitsime mikrobussiga, tasus käimist. Vang Vieng on just nii turvaline kui selle enda jaoks teed. Üle maailma tuleb noori kokku, pannakse pidu ja korralikult. Sõidetakse täispuhutud sisekummidega piki jõge mis palistatud baaridega. Hüpatakse küll köiega ja köieta kaldalt vette. Selge see, et aeg-ajalt teeb "palavusest" vaevatud pea valearvestusi ja maandutakse vee asemele kividele. Meiegi bussis Vientiani sõitis kipsis jalgadega noormees. Kuid Vang Viengil on pakkuda ka muud: rentige ratas, sõitke linnast välja. Seal on külastamiseks vägagi huvitavaid koopaid jmt. Igatahes meie olime Vang Viengis planeeritust kauem ja seda mitte ööelu pärast. Phonsavanis jäi kahjuks käimata.
Slowboat Mekongil ongi üsna individuaalne värk. Mina ei hakkaks kiirpaati isegi kaaluma mitte, kuid näha oli, et umbes veerandil reisijatest oli ümbritsevast täiesti ükskõik ja nad ilmselgelt ei nautinud seda sõitu.
Soovitaks kaaluda ka Laose lõunaosa 4000 saart - eriliselt chill koht. Üks parimaid mälestusi Laosest üldse.
Kas läksid Vientianeist Paksesse bussiga ja sealt edasi saartele? Kuidas see bussisõit on? Ise nagu väga ei muretese selle bussisõidu pärast aga kardan kaasreisijate hotellipuhkusi täis minevikule.
Paar aastat tagasi olin ka mina dilemma ees kas kiirpaat või aeglane paat. Valisin aeglase kulgemise ja tegin õige otsuse. Mõnus seltskond, uued tuttavad, ilusad loodusvaated. Kiirpaadiga hoiad küll aega kokku aga pärast kaheksat tund sirge seljaga istumist ja Menkongi vee neelamist, oled huvi kaotanud nii kohaliku elu kui õlle vastu. Vaatad vaid, et mürast kurdistunud kõrvad pehme padja peale tasakesi saaksid asetada. Lisaks on see loetu põhjal ikka väga eluohtlik ettevõtmine. Jões hulbib palju lahtist prahti, puunotte jne.
Meil kaasnes aeglase paadiga ka üks kohalike ärimeeste poolt genereeritud lisaseiklus. Aeglane paat sõidab Luang Prabangi 2 päeva. Ööbimis linnakeseni oli jäänud umbes tund aega kui äkki laev kalda äärde looviti ja algas mingi sebimine. Korraga hakkasid inimesed kaldale minema ja vastas olnud veoauto kasti ronima. Selgus, et vee tase olla liiga madal ja laev sel õhtul enam edasi ei sõida. See, et inimesed vastu argumenteerisid, venelased karjusid ja kaevata lubasid, ei huvitanud kedagi. Mõne minuti pärast olid kohal ka kiirpaadimehed, kes muinasjutulist tasu tahtsid. Inimesed viidi veoautodega umbes kilomeeter, paar kallast mööda edasi....ja seal avanes järgnev vaatepilt. Kaldal maas olid kiled ja vaibad. Süttisid tulekesed ja grillid. Avati müügiputkad, keerati muusika põhja. Kohalikku lahjat ja kanget alkoholi oli valida oioi kui paljude markide vahel. Ööbimiseks sai rentida ka lisatasu eest muidugi nii sedasama aeglast paati kui ka teisi samasuguseid suuri ja väiksemaid paadikesi. Ühesõnaga...paadimehed olid pead kokku pannud ja välja mõelnud skeemi kuidas turistidelt enne õiget ööbimiskohta raha kätte saada. Ja seda nad said. Pidu kestis ja alkohol voolas hommikuni. Järgmisel päeval oli paadiseltskond ikka väga vait ja vagane. Ja järgmisel hommikul oli veetase nagu imeväel jälle normaalne. Praegu tagasi vaadates oli see vahejuhtum tegelikult lahe seiklus. Ise vabatahtlikult poleks küll kile peal, seljakott kaisus Menkongi kaldal maganud.
Mul ka plaan seekord põhjalikumalt ette võtta kaks riiki - Laos ja Kambodža ning Taist pean ka kahel korral läbi hüppama. Reis kokku 28 päeva novembris. Bangkokist siselend Chiang Raisse ja ülejäänud distants tuleb maad ja vett mööda. Bussireise ei pelga, Birmas tuli neid 20-ne päeva jooksul kümmekond, pikim oli 17h. Mõnus aja kulgemine ja teelolemise võlu. Lähen üksinda ja plaan läbi käia kõik eelpool kirjeldatud kohad ja natuke rohkemgi, eks paistab kuidas ajaga välja tuleb.
Kui Sul on veel küsimusi, siis jagan hea meelega. Praegu panin unisena kirja esimesed muljed, mis pähe tulid.
Vinget ja rõõmsat reisi!
nüüd sai kava vastavalt lennupiletile ringi tehtud. Paluks soovitusi ja nõuandeid kui kellelgi peaks olema...
Tänud ka eelnevatele postitajatele!
Alguses oli küsimus, mida Luang Prabangis teha. Muidugi on kosk ja värk, aga seni pole veel mainitud, et linn kubiseb templitest. Kui on huvi kohaliku kultuuri vastu, mis sealmail on määratletud peamiselt budismi kaudu, siis on templid üks koht, mida vaadata, eriti too, mis roosa ja tihedalt täis joonistatud. Turistikarusselli Laoses ei täheldanud ja ennast jalgadega rahakotina ka ei tundnud, aga samas ei käinud ka Vang Viengis, vaid igast muudes imelikes kohtades. Pealinnas on paar raamatupoodi. Vanad majad tampisid taid enamuses maatasa. Nong Khiaws ei peatunud, aga Muang Ngois andis täitsa kobeda mäe otsa ronida. Ööbuss oli minu meelest suht luks ja magada sai vabalt. Lõunapool vedelesime veidi Champasakis, kus Wat Phou tempel ja veel mõned katkised kivid, ja saartest Don Khongil, sõites kaks päeva jalgrattaga ringi. Armas külaidüll. Don Det on selline piduinimeste saar. Ehk siis sõltub, mille vastu huvi on.