Millist piiripunki kasutada,et poleks järjekordi nagu meil? Kuidas on lood miilitsaga-obrokit küsivad külalistelt kindlasti mitte vähe. Ja kus peab registreerima,kui oled üle 48 tunni riigis? On keegi peale hotellide ka kusagil peremajutuses olnud? Internet annab 12 hotelli,milledel on hinnakiri näha. Kas on veel "kinniseid" linnu, mida külastada ei tohi? Oli see kant sovjeedi ajal kuulus oma lugematute sõjaväeosadega.
Ja palju suitsu ning alkoholi võib Leetu sisse tuua?
Kõik, mis selles kandis huvitav ja imelik on - andke tulla! . . . Toimetaja kõrvaldas postitusest karjuva kirjaviisi e. suurtähtedega teksti.
1.Kui minna autoga, siis loogiline tundub minna ikka läbi Šiauliai ja Taurage, piiriületus Sovetskist. Kui lennukiga Riiast, langeb see küsimus muidugi ära. Võid ka sõita Vilniusesse ja istuda Moskva-Kaliningrad rongile, seal tehakse piir ja toll muidugi rongis ära, aga kas on suurt mõtet? 2.Obrokiküsijaid võmme leidub laias maailmas igal pool, sõltumata selle maa riigikorrast ja arengutasemest, aga parim võimalus neist hoidumiseks on mitte millegi erilisega silma paista. Käitu nagu korralik kodanik, ära kihuta maanteedel, ära kakerda juuatäis peaga kuskil ringi, ära tiku kaklema ja nii edasi - tead ju küll! 3.Registreerimine peaks minu teada olema ikka miilitsas, aga võimalik, et kui hotellis peatud, teeb hotell selle ise ära. 4.Peremajutuse osas puudub kogemus, aga venelased on tegelikult külalislahke rahvas. 5.Kinnine on usutavasti Baltiisk, seal on eluaeg olnud mereväe baas. Muidugi on Venemaal ka väga range piirirežiim, sõjaväeosad olidki suuresti läänerannikul ja vastu Poola piiri. 6.Leedu toll http://www.cust.lt/en/article?articleID=975 väidab tubaka kohta, et lennukiga saabudes 200 sigaretti või 100 sigarillot või 50 sigarit või 250 g tubakat, aga muu transpordiga vastavalt viis korda vähem. Käraka kohta KAS 1 liiter üle 22 vol VÕI 2 liitrit alla 22 vol, lisaks 4 liitrit veini ja 16 liitrit õlut. Kahtlaselt sedamoodi, et need määrad kolmandatest riikidest toomisel kehtivad üle kogu Euroopa liidu. Igaks juhuks vaata aga kuskilt ka see üle, palju Venemaa välja laseb.
Piiriületuseks valisime Sovetski, saabusime piirile peale kella 23.00 õhtul. Ees ootas päris pikk järjekord peamiselt Leedu autodest. Läksime uurima, kui pikk on järjekord. Kohalikud leedu autojuhid, kellel piiriületamine ongi elukutse ütlesid, et siinpool on tavaline 6-12 tundi oodata, ennem kui saab vene poolele edasi. Eks nad ise oma bensiini, suitsu ja viinaveoga selle järjekorra ongi tekitanud. Selle jutu peale läks igatahes tuju ära. Aga kohalikud soovitasid minna piiripunkti küsima, et äkki lastakse üle ilma järjekorras ootamata. Et kui on hea põhjus....soovitati kindlasti naine saata uurima. Nii saigi tehtud. Naine läks, tegi õnnetu näo ette, ütles, et peame hommikuks kindlasti Kalingradis olema ning sealt öeldi, et pole probleemi sõite aga kohe mööda. Mingit raha ei küsitut, kõik oli väga viisakas ja korrektne. Ei tea kas see iga eesti autoga niimoodi läbi läheb aga meil õnnestus küll. Ennem kui saime vene poolele sisse ootasime siis 1.5 h veel sillal oma järjekorda. Vene poolel on vaja usinalt täita deklaratsiooni, kui midagi valesti läheb, siis aga kirjutad uuesti ja ümber. Teenindus on nii nagu ikka Venemaal, suhtumine on sitt. Mis aga üllatas, oli maanteede kvaliteet. Käisime eelmine kord seal 8 aastat tagasi. Siis oli ikka päris kohutav. Nüüd oli aga tee Sovetskist kui Kaliningradini ära remondidud. Sõita oli väga hea. Tee oli ära joonitud, äärtes helkurid jne. Aga endiselt tasub olla ettevaatlik miilitsaga, nemad on sama usinad raha korjama kui varemalt. Ja auto tasuks ka jätta ööseks tasulisse parklasse, kus on valve. Siis ei ole hommikul ootamatuid üllatusi karta. Kohalike sõnul on sealmail ikkagi peeglite, velgede jne vargused päris tavalised. Seda magusam on siis Eesti numbritega auto.
Kas keegi on käinud Kaliningradis mööda Kura säärt? Käisin ükspäev sealkandis ja nägin sääre peal viita. Kaliningrad 180km
Mööda Kura säärt saab autoga Kaliningradi oluliselt kiiremini. Kui Sovetskii piiripunktis läheb 2-4 tundi kindlasti aega, siis Kura sääre piiripunktis läks suvel umbes 5 minutit. Arvestama peab muidugi, et tasuda on vaja nii Leedu kui Venemaa poolsed looduskaitsealamaksud (umbes ~200 krooni vist kummaski riigis). Maantee on seal küll kitsas, aga muidu väga korralik.
Järgmine aasta lähen! Leedu pool oli maks 20 litti. Ilma ei saa ka Nidasse. . . . Hinnaparandus tehtud toimetuse poolt. Näpunäide edaspidiseks: kui postitusse juhtub viga, saab postitaja oma teksti ise parandada. Uut postitust pole vaja teha.
Sai siis käidud Kaliningradi oblastis nii 2009 kui ka 2010 aastal suvel autoga. 2009 oli plaan siseneda Kalinigradi Sovetski piiripunkti kaudu kui olime Leedu poolepealt jõudnud piiri punkti siis selgus, et järjekord on 10 tundi ja kohalikud soovitasid minna Klaipedassa ja praamiga Kura poolsaarele. Praamiga ülesõit maksab 40 LIT keskonna maks 20 LIT piiril erilist järjekorda polnud. Venemaa poolepeal keskonna maks 180 RUB. Leedus tee väga hea kuid Venemaa poolepeal üpriski vilets. 2010 aasata oli võetud siis suund kohe Klaipeddasse Šaulai ümbersõidu pealt sai keeratud siis Klaipedasse kuna tee tundus olevat otsem kuid iga külakese juures kiirus pirang 70 km/h ja samas ka kiiruskaamera väljas. Maksud kõik samad kuid Venamaal on tee parandatud ja sõita polnud viga. Kuna Kaliningradi oblastis käib suurem tee ehitus Kaliningrad-Zelenogorsk-Svetlogorsk-Jantarnõi siis tee oli Zelenogradskist edasi suurte masinate poolt korralikult rikutud. Leetu võib tuua siisa sama kogus alkoholi ja tubakatooteid mida ka Eestisse Venemaalt. Juhul kui viibid Venemaal alla 3 tööpäeva siis enast kuskil registreeima ei pea. Majutuse poolepealt ei oska miskit rääkida kuina käisin seal vanaema juures. Miilitsaga kokkuputed puuduvad. Kindlasti tasuks käia Svetlogorskis mis on ka venelaste pooltu armastatud kuurort linn ja vägagi kena, Jantarnõis on Kaliningradi oblasti suurim rand mis on tingitud merevaigu tööstusest kogu liiv paisatakse tagasi merre ja ranna ala laius on 400 m.
Kaliningradi oblasti piir. Kas on kellelgi uuemat infot, kuidas sealkandis piirijärjekorrad on?
Kalininradi
Kas keegi on viimasel ajal autoga Kaliningradis käinud? Kui kaua aega läheb piiril, on kellelgi selles osas kogemusi?
Ise küsin, ise vastan. Käisin just Poolas läbi Kaliningradi. Ainuke tõrge oli Poola sisenemisel, kus Poola piirivalve litsalt venitas ja ooteaeg lähenes neljale tunnile. Muud piiriületused toimusid sujuvalt. Järjekordi lihtsalt ei olnud. Järjekordi ei olnud ka tagasiteel üheski piiripunktis. Kütuse kogus paagis ei huvitunud kedagi. Küll aga tundis Leedu toll huvi sissetoodava tubaka ja alkoholi vastu. Teed oblastis korralikud ja mitmekordse Vene viisa omanikud võivad seda kasutada küll.
Kustkaudu läksid ? Kas mööda Kura säärt saab ka ? Kuidas transiitviisa ja auto läbitoimetamisega ? Endal plaanis suvel Gdanskisse minna/tulla ja kõige otsem oleks üle Klaipeda/Kura sääre/Kaliningradi.
Läksin Sovetsk - Mamonovo kaudu ja tulin ka sealt kaudu. Uurisin piirilt ka seda Kura sääre kaudu käimist - ka sealt on võimalik, kuid lisanduvad mõlemal poolel kuurortmaksud ja ka praamipilet. Kui aega ja tahtmist on, siis sealt kaudu sõita on tõesti kena, eriti Neringa. Auto läbiveol oli vajalik täita tollideklaratsioon kahel lehel ja sinna pandi vastav kleeps. Pole vist ilmas suuremat kuritegu, kui see ära kaotada. Vene piiril oldi sõbralikud, ülbem suhtumine oli nii Leedu kui ka Poola piiril.Kütuse kogus ühelgi piiril ei huvitanud kedagi ja see maksis oblastis umbes 80 eurosenti. Transiitviisast ei tea täpselt midagi aga mõni reisibüroo korraldab selle ära. Ise olen aastase Venemaa kommertsviisa ja aastase Valgevene transiitviisa omanik, Seda Valgevene transiitviisat ajades pakuti mulle reisisihiks Ukrainat, sest Vene viisa ei olnud siis käes, aga idee järgi võiks Venemaa trasnsiidil olla lõppsihiks ka Poola.
Endal minek mais Kaliningradi ja seega tekkisid mõned küsimused, millele ootaks vastuseid seal hiljuti käinutelt:
Kogu oblast on märkimisväärne. Gusev, Zelinogorsk, Svetlogorsk... Kindlasti ei ole ma õige nõuandja, sest olin sõjaväes Gusevis 2 aastat 80-ndatel ja sõitsin kogu oblasti läbi. Linnad ja arhitektuur, Preisimaa ja kontrastiks Nõukogude elu. Zelinogorskis oli kitselaudaks uhke kirik, mille seintest oli tankiga läbi sõidetud... sürr! Gusevis oli suur välibasseinikompleks, kus harjutas Jonny Waismüller, esimene Tarzan... Kui on võimalik, siis käi väiksemates linnades ja naudi seda, mis veel alles jäänud. Usun, et seal on ajalugu seisma jäänud ja sellist asja tasub kogeda... kui see muidugi sind huvitab. Ja kui see võimalik on.
Tore meie viie aasta tagust teemat taas lugeda.Aga tahan öelda seda et kui lähete,siis broneerige piiriületus Kybartai piiripunkti kaudu.Käisin just Prahas ning plaan üle Kaliningradi minna,soodsalt tankida ja vaatasime et Sovetski kaudu ainult 11 autot järjekorras. Olimegi Panemune piiripunktis (Leedu) ning ees kaks vene numbritega autot. Kümne minutiga oli juba ka minu dokumendid toodud ja sillal näitas foor rohelist tuld-minek.Keset silda algasrekkade kolonn ja kuna sõiduautosid ei näinud siis uhasin neist mööda kuni silmasi ees parkivaid leedu numbritega sõiduautosid-võtsin sappa ja ka küsisin eesseisva auto juhilt üle et kas sõiduautod-oligi.Vaatasin Nemunase vetevooge,peatselt avatavat uut silda ja muud eluolu piiril,autod vene numbritega muudkui uhasid must mööda kuhugi järjekorra etteotsa ilmselt,sekkaka uhked leedukate BMW ja Audi margid.Mis aga ei muutunud oli järjekord,juba üle tunni aga seisak täiega.Ega siis muud kui eemal piiriputka poole sammud,kus agar piirivalvur jalakäijate dokumente kontrollis, uurime asja. Ja mis tuli välja: esimeses järjekorras saavad üle vene föderatsiooni kodanikud,siis EU kodanike autod,kus on see vähemalt üks Vene Föderatsiooni kodanik ja alles siis EU kodanikud. Tagatipuks tuli välja veel hullem teema et ühe EU auto kontrolliks kulub 1,5 kuni 2 tundi!!! Lugedes ära meie ees olevad 12 EU numbritega autot,keerasime otsa ringi jaotsustasime sealt lahkuda.Tagatipuks leedukad panid kohe ajudele et palju suits,palju alkoholi ja palju bensiini on-krt,ma ei saanudki venesse sissegi selgitasin,tema aga et tee pagasnik lahti ja näita seda kotti,seda kott ja ava see kott. Ainus plusss et aktsiisikaupu võib alates 1. mai 2015 tuua leetu kolmandatest riikidest KOLM korda kuus,neljas kord läheb maksu alla.On Eestil mida õppida.