On kellelgi uusi ideid, milliseid Eestis kättesaadavaid pangakaarte on Kagu-Aasias, eriti Vietnamis kõige soodsam kasutada, et oma raha pikema aja jooksul seinast võimalikult odavalt kätte saada? Soovitavalt nö tasuta, seda siis kaardi väljastaja poolt, kuivõrd ATMi omanikule tuleb niikuinii peale maksta, ja mitte vähe. (Varasemate samateemaliste diskussioonidega olen tuttav:)
Olen siiani kasutanud Revoluti, kes on küll kahjuks oma tingimusi järjest kehvemaks keeranud, aga pakub praegu siiski veel kuutasuta prepaid kaarti, millega saab välja võtta 200€ kuus nendepoolse tasuta ja edasi makstes neile 2% summast. See on mõnevõrra parem kui ükski mulle teadaolev Eesti pank. Veel häid ideid? Kogemusi kohaliku pangaarve avamisega Vietnamis?
Mis sa sellest coopist promod? Neil julmad riskiriigid ja sada euri päevalimiit.
https://trip.ee/foorum/uldfoorum/sularaha-vaeljavotu-limiit-vaelismaal-e-coop-i-riskiriigid
Sassolen -- et faktides täpne olla: HSBC = Hongkong and Shanghai Banking Corporation. Brittide poolt 1865 Kagu Aasias asutatud täna üle maailma tegutsev pangandushiid. Kontserni peakontor asub küll alates 1991. aastast Londonis kuid Euroopa pank on ta umbes samavõrra kui Swedbank on Eesti pank ;-)
Coop pikaajaliselt kindlasti ei sobi, sest igasuguse sulli väljavõtu eeldus on neil see, et eelmisel kuul peab olema Eestis mingi hulk tehinguid tehtud.
Vietnami ATMidest rääkides - 2017 kevadel oli HSBC oma tehingutasude ja limiitide poolest konkurentsitult kõige kallim ja mõttetum pank, mida õnnestus kohata. Parim oli Austraalia Commonwealth Bank.
Kaarditeenuse pakkuja (n Revolut) maksab iga sinu sularaha väljavõtu eest Visale/Mastercardile/Amexile raha. Kui keegi sulle mingit tasuta raha väljavõtmist pakub, siis seda subsideerivad sama pakkuja muud teenused. Mina soovitaksin endale lihtsalt posu erinevaid "Äppipankade" kaarte teha (neil kõigil peaks olema mingi hulk sularaha tasuta) ja iga kaardiga lihtsalt maksimaalne tasuta summa välja võtta. Hea plaan on veel reisida nii, et uus kuu hakkab keset reisi, siis saad kaks korda tasuta limiiti kasutada.
Vietnamis MB (Military Bank) helesinised ATM-id ja neil enda teenustasud puuduvad.
Oskab keegi ehk peale Revoluti mõnda muud sarnast "prepaid" kaardilahendust välja pakkuda, millel mingigi tasuta ATM limiit olemas ?
Olen päris paljude kodukatel ringi vaadanud, paljud pole väljaspool UK-d resideeruvatele mõeldud ning ka tingimused aina kehvemaks läinud..
Mind eriti ei koti, kuidas kaarditeenuse pakkuja mulle tasuta teenust pakkuda saab ja kuidas ta seda subsideerib, huvitab ainult see teenus ise:) Revolut, sisuliselt ka äpipank, oli veel poolteist aastat tagasi just selline teenus, mis ei läinud mulle üldse midagi maksma, sõltumata välja võetavast sularahakogusest. Praegu ei maksa ta ka midagi, enne kui üle 200€ välja võtta.
Niipaljukest kui ma muudest äpipankadest tean, on neil kõigil mitte kuigi väike kuutasu, mis tähendab, et nende hunnikute viisi soetamine võib kokkuvõttes kallimaks minna kui tavalise pangakaardiga raha väljavõtmine. Kas keegi teab muidu nende tingimustest midagi pajatada - milline võiks just ses sularaha väljavõtu mõttes parim olla?
Military Bankist olen kuulnud, aga see on vist veel vähem levinud kui Commonwealth - pole õnnestunud ihusilmaga näha.
Muide, kui siin sel teemal juba jutt käib, siis Kagu-Aasias on Visa palju popim kui Mastercard, nii et kui õnnestub see kaart kusagilt saada, tasub võtta. Kambodžast nt meenub, et mõned kohalikud pangad pakkusid Visaga sularaha märksa parematel tingimustel ja üks suisa tasuta. Testida kahjuks ei õnnestunud, kuna polnud Visa kaarti.
Viimastest trendidest seda, et mõnest Eesti suuremast pangast kuhugi Aasia riigi kontole veidikenegi suurema summa kandmine võib lõppeda kontole piirangu panemisega, st. panka saab sisse logida, aga ühtegi ülekannet teha enam ei saa. Ja siis hakkab lollitamine pihta, oi meie ei näe küll midagi, äkki on teil telefonil midagi viga et panga app ei toimi, helistage ikka id.ee abisse ka, kindlasti nende viga, et mobiil-id PIN 2 pole võimalik üldse sisestadagi. Peaksite ikka isiklikult panka tulema, vaatame kohapeal üle milles probleem, äkki tuleb tuleb teil liimiite tõsta. Ja nii umbes viienda kõne peale kui hakkad juba juba häält tõstma, et 2 nädalat tagasi toimis kõik ju normaalselt, ning ka mujal pole probleeme, saate vastuse: Ja üldse teie dokument mille koopia meil pangas olemas, on juba aegunud, peate kindlasti kontorisse tulema. Pole vast kõige meeldivam tegevus reisil olles selliste asjadega tegeleda.
Niimoodi mängitakse ka siis lolli, kui su konto on ära kaaperdatud. Klienditeenindaja esimese kõne ajal reetis kogemata selle, kui mulle ühe spetsiifilise küsimuse esitas. Kui said aru, mis on juhtunud, siis hiljem tekkiski jutt stiilis, et teil siin allkirja näidis oli aegunud. IRW!
Mina ei saanud tookord oma kasutajatunnusest kaugemale ja arvasin, et mingi tehniline tõrge. Järgmisel päeval siis selgus tõde. Kontoris läks uue allkirja andmisele peaaegu tund ja teller koos kontori juhatajaga tegelesid siis selle "pisimurega". Järjekordselt tekkis küsimus, miks peetakse klienti idioodiks, kes loodetavasti ajusid ei oma. Aga jah, pank ei saa ju eksida, selline on sõnum.
Tegu oli Swediga.
Oi milline äratundmisrõõm. Mul on tegelikult sellist asja 3 korda juhtunud, esimene kord kuskil 10 a. tagasi helistati ja küsiti kas kõik on ikka korras, 2 a. tagasi hakkas kaart iseenesest toimima peale kõnet panka ja nüüd siis retsiti kohe julmalt.